Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@01:53:51 GMT

ظرفیت‌های گردشگری حلال کشورمان بی‌توجه مانده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۶۹۲

ظرفیت‌های گردشگری حلال کشورمان بی‌توجه مانده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه، حجت‌الاسلام رحیم قربانی  در آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری در تبریز، ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای علمی این همایش که برای اولین بار در این سطح برگزار شد، سرفصل و محتوای مناسبی برای مجامع و مراکز علمی داخلی و خارجی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بی‌توجهی به ظرفیت‌های گردشگری اسلامی و حلال در کشورمان، گفت: گردشگری حلال مرجع عظیمی برای درآمدزایی استد که متاسفانه کشورهای اسلامی مثل ایران، عراق و عربستان با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری که دارند، بهره‌ای از این بستر نمی‌برند.

حجت الاسلام قربانی افزود: در کشورمان با وجود اینکه ظرفیت‌هایی همچون حرم حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و بقاع متبرکه زیاد دیگری وجود دارد و سابقه‌ی درخشانی هم از این بابت داریم ولی نتوانسته‌ای از این بستر بهره‌برداری مناسب کنیم.

وی یادآور شد: کشورهایی مثل ژاپن و تایلند در کنار گردشگری‌های مختلف و ولنگارانه، از ظرفیت گردشگری حلال نهایت استفاده و سود را برده‌اند و اقتصاد بی‌ثبات کشور ترکیه نیز با اتکا به این ظرفیت به ثبات و انسجام رسید ولی کشورهای اسلامی با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در این زمینه دارند، از این امکان استفاده چندانی نبرده‌اند.

حجت الاسلام قربانی بیان داشت: ورود دانشگاه و مراکز علمی و حوزوی در راستای تولید محتوا در زمینه گردشگری اسلامی و حلال ضروری است. امید است این‌گونه همایش‌ها، زمینه برنامه‌ریزی را برای متولیان امور گردشگری ایجاد کرده و همچنین بستر را برای همکاری‌های بیشتر بین حوزه، دانشگاه و صنعت گردشگری ایجاد کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه عصر امروز (چهارشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کردند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳) با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف در باره آخرین وضعیت غزه و فلسطین گفتگو کردند.

اسماعیل هنیه و زیاد النخاله از کمک‌های دولت و ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرده و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران را برای مقاومت راهبردی دانستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳) به تهران سفر کرده است، که دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه امروز نیز با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

دیگر خبرها

  • تعامل و همکاری دستگاهها لازمه ی تحقق شعار سال
  • اسماعیل هنیه و زیاد نخاله با قالیباف دیدار کردند
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد
  • زاکانی : مراسم هایی مانند «شهر رمضان» ادامه خواهد یافت | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • راهی برای کسب درآمد حلال وجود ندارد!
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم