Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:33:17 GMT

پایمال کردن فلسفه سازمان ملل اهانت به تمام اعضای آن است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۷۶۶

پایمال کردن فلسفه سازمان ملل اهانت به تمام اعضای آن است


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پایمال کردن فلسفه سازمان ملل اهانت به تمام اعضای این سازمان و توهین به تمام ملت‌ها و دولت‌های دنیاست.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: ترامپ اشتباه محاسباتی بزرگی را مرتکب شد چون سال‌هاست که دولت ایران، محروم از پول نفت است و پول نفت، نقش حیاتی در بودجه ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بعد از تشدید تحریم، سهم نفت از بودجه عمومی به 11 درصد و سهم آن از کل بودجه به چهار درصد رسیده است آمریکا علیرغم فهمیدن آن درصدد تشدید جنگ روانی و اثرگذاری بر بازار ارز و وارد کردن شوک اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در تحریم نفتی ایران آمریکا فلسفه وجودی سازمان ملل را زیرسوال می‌برد، خاطرنشان کرد: برخلاف قطعنامه رسمی شورای امنیت، می‌گوید از ایران نفت نخرید یعنی ما با دشمن کل بشریت درگیر هستیم و این برای ما افتخار است.
امام جمعه اردبیل افزود: آمریکا با صراحت به کشورها می‌گوید شما حق ندارید قطعنامه شورای امنیت را که به اتفاق آراء تصویب شده، اجرا کنید و این بدعتی بسیار خطرناک در مدیریت دنیا و در تاریخ سازمان ملل است.

عاملی با بیان اینکه با تحریم نفتی تولید نفت ایران متوقف نمی‌شود، تصریح کرد: فروش نفت ادامه پیدا می‌کند و مازاد آن در صورت عدم صادرات تبدیل به مشتقات می‌شود که در نتیجه آن اولا استقلال اقتصادی برای کشور می‌آورد و در کنار آن ایران از تحریم نفت، نجات پیدا می‌کند چرا که تحریم مشتقات، ممکن نیست.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: دولت آمریکا به طور مدام تصمیم‌هایی می‌گیرد که قابل عملیاتی شدن نیست و در نتیجه هیبت آمریکا به طور مکرر شکسته می‌شود و این نشان افول عقلانیت و قدرت آمریکاست.

عاملی گفت: انقلاب اسلامی تمام آرزوی اینها را به ای کاش و آرزو مثل آرزوخواهی اطفال انداخته است و ما در این بین از دولت ترکیه که وزیر خارجه این کشور با شجاعت و شهامت تمام در برابر دولت آمریکا ایستاد و گفت نیازمند نفت با کیفیت و مقرون به صرفه ایران هستیم و تمایلی به واردات نفت از عربستان و امارات نداریم، تقدیر می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به برگزاری جشنواره کوچ عشایر در منطقه جعفرآباد مغان اشاره کرد و گفت: عشایر قطب تولید هستند و ملت ما در کنار سفره آنها متنعم است.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: این اجتماع، تذکر مشکلات عشائر و تدبیر برای حل آنهاست و در این اجتماع، مسئولان بلند پایه استانی و کشوری حاضر می‌شوند و عشایر از نزدیک با آنها مرتبط و مشکلات و نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کنند.
عاملی برگزاری جشنواره کوچ عشایر را فرصت خوبی برای بیان تاریخ با عظمت آنها و بازگویی آن برای نسل جدید و برای ملت بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: عشایر ما که تاریخ آنها مملو از افتخارات بزرگ است با شجاعت تمام در برابر فزونخواهی‌های دولت روسیه و دولت عثمانی ایستادند و این روحیه حماسی ادامه دارد و فرزندان آنها در این اجتماعات یاد می‌گیرند که باید سیره پرافتخار آنها را ادامه دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ترکیه خطبه های نماز جمعه سازمان ملل فلسفه واردات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیئت وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می‌توانید در این لینک دنبال کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران - ۵ اردیبهشت
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند