Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@01:47:23 GMT

تحرکات تازه اتحادیه اروپا برای فشار بر برنامه موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۸۳۷

تحرکات تازه اتحادیه اروپا برای فشار بر برنامه موشکی ایران

خبرگزاری فارس: یک رسانه آمریکایی امروز جمعه (۶ اردیبهشت) گزارش داده کشورهای اروپایی در تلاشند راه‌هایی برای مهار برنامه موشک‌های بالستیک ایران پیدا کنند.

طبق گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، اتحادیه اروپا از طریق تدابیری جدید مانند اعمال فشار بر کشورهای غیرعضو جهت کاهش فروش «فناوری‌های حساس» به ایران و سخت‌گیرانه‌تر کردن شرایط صادرات به ایران به دنبال تحقق این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تاکنون هیچ گام عملی در جهت حفظ این توافق برنداشته‌اند.

بروکسل به علاوه، علی‌رغم مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام، با سایر ادعاهای واشنگتن علیه ایران در زمینه فعالیت‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همسو است.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، در ابتدا فرانسه، آلمان و انگلیس همراه با برخی از کشورهای متحد نظیر هلند و دانمارک اتحادیه اروپا به دنبال جلب موافقت اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌هایی نظیر مصادره اموال و صدور فرامین منع سفر علیه مقام‌ها و موسسات دخیل در توسعه برنامه موشکی ایران بودند.

آمریکا از اعمال تدابیری نظیر موارد فوق‌الذکر حمایت می‌کرد، اما اعضای اتحادیه اروپا از بیم آنکه چنین تحریم‌هایی ممکن است باعث خروج ایران از برجام شود، از آنها صرفنظر کردند. تحریم، نیازمند موافقت تمامی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا است.

یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت: «بریتانیا، فرانسه و آلمان به دنبال آن هستند اتحادیه را متقاعد کنند در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو اقدام‌های دیگری انجام دهند.»

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند هیچ‌گاه توان دفاعی کشور را به مذاکره نخواهند گذاشت، آن هم در شرایطی که کشورهای غربی در حال تسلیح دشمنان ایران در منطقه هستند.

دیپلمات‌ها به وال‌استریت‌ژورنال گفتند یکی از تدابیری که اروپایی‌ها به دنبال آن هستند این است که از کشورهای آفریقایی و آسیایی بخواهند صادرات خود به ایران را متوقف کنند و یا مانع انتقال کالاهای حساس به ایران شوند.

 

ژاپن و اتحادیه‌اروپا از «برجام» حمایت کردند

در بیست و ششمین اجلاس مشترک اتحادیه اروپا و ژاپن در بروکسل، طرفین با صدور بیانیه ای از «برجام» حمایت کردند.

خبرگزاری شینهوا امروز جمعه در گزارشی اعلام کرد: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دونالد تاسک رئیس شورای اروپا در دیدار با یکدیگر در شهر بروکسل از توافق هسته ا سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به «برجام» حمایت کردند.

در بیانیه صادره در این خصوص آمده است: طرفین حمایت مشترک خود را از برجام اعلام می‌کنند.

اتحادیه اروپا نیز در وبگاه خود در خصوص بیانیه بیست و ششمین اجلاس مشترک اتحادیه اروپا و ژاپن در بروکسل آورده است: ما تعهد خود را به نقش آفرینی مشترک در راستای پیشبرد صلح و ثبات بین الملل، بر مبنای حاکمیت قانون و از طریق رایزنی‌ها و هماهنگی‌های فشرده، اعلام می‌کنیم. ما بار دیگر حمایت مشترک خود را از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام می‌کنیم.

این در حالیست که ترامپ در ۸ ماه می سال گذشته میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷) با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برنامه موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه و سازمانی صحی جهان به‌گونه‌ مشترک از بیماران سرطانی در کشور حمایت می‌کنند.

آیودیس از روند درمان و نگهداری بیماران سرطانی در شفاخانه‌ای در کابل نیز دیدار کرده است.

این در حالی است که چندی پیش سازمان صحی جهان اعلام کرده بود که میزان بیماری سرطان در جهان تا سال ۲۰۵۰ رشد ۷۷ درصدی را ثبت خواهد کرد.

به گفته این سازمان، انتظار می‌رود میزان سرطان‌های تشخیص داده‌ شده در سه دهه آینده به ۳۵ میلیون تن برسد که در مقایسه با ۲۰ میلیون مورد به ثبت‌ رسیده در سال گذشته، رشد خیره‌کننده را نشان می‌دهد.

این بیماری سالانه جان شمار زیادی از شهروندان افغانستان را نیز می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • ادعای تازه سنتکام درباره موشک‌های ایرانی/ از اسراییل حمایت می‌کنیم