Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک لازمه ورود به ماه رمضان را داشتن تقوا و اخلاص دانست و گفت: برای ورود به ماه میهمانی خدا باید باطنمان را به تقوا بیارائیم؛ از خداوند متعال می خواهیم ما را با سنت های الهی و پیامبر خاتم(ص) مزین کند و سنت های اخلاقی، معنوی، اعتقادی و وفاداری را در جامعه عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از اصول و برکات این ماه مبارک انتظار فرج و تبلور عشق به حضرت مهدی(عج) است، افزود: ماه میهمانی خدا ماه اوج انتظار و عشق به اهل بیت(ع) است و باید بهترین استفاده را برای تقویت معنویت خود به کار ببریم.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) برترین الگوی حاضر برای مسلمانان هستند، بیان داشت: سرانجام کارها و رفتارهایمان باید خشنودی و رضایت اهل بیت(ع) باشد و پیش مقدمه بهره مندی از ماه قرآن ماه رجب و شعبان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نگاه های قرآنی در تحقق ظهور را لازم و ضروری خواند و افزود: جامعه بشری با ظهور منجی از معنویت سیراب می شود و انگیزه ها و اراده های مادی کاربردی ندارند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فداکاری های ملت ایران در طول چهل سال انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران از شکل گیری انقلاب و حوادث هشت سال دفاع مقدس تا زلزله کرمانشاه و سیل اخیر، با اخلاص و فداکاری به میدان آمدند و یک بسیج همگانی در کشور برای خدمت رسانی جهادی ایجاد شد.

وی حجم ورودی آب به خوزستان را 10 میلیارد متر مکعب دانست و اضافه کرد: در سال 1302 سیل فراگیری در خوزستان ایجاد شد و بیش از سه هزار نفر تلفات انسانی را ایجاد کرد ولی در سیل اخیر با تدابیر و اقدامات جهادی بسیجیان سلحشور مدیریت خوبی انجام شد و حتی یک تلفات هم در این سیل نداشتیم.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه همبستگی ایجاد شده نشان از عشق به رهبری و اسلام است، گفت: حوادث اخیر از جمله سیل در مناطق مختلف، تروریست خواندن سپاه پاسداران و تحریم های دشمنان یک وحدت ملی، انسجام و عزمی همگانی ایجاد کرد و ملت ایران را در خدمت رسانی به یکدیگر همسو کرد؛ مردم استان مرکزی با وجود مشکلات ایجاد شده بیش از 5 میلیارد تومان مستقیم به مناطق کمک کردند و خود این خدمات بزرگترین سیلی به دهان آمریکائی ها و دشمنان است.

آیت الله دری نجف آبادی تحقق ظهور حضرت مهدی(ع) را ایجاد همبستگی جهانی در دنیا دانست و افزود: اگر آمریکائی ها به جای هزینه 750 میلیارد دلاری، خرج سلاح برای خرج گرسنگان و درمان بیماران آفریقایی و آسیایی کند، یک اتفاق عظیم برای تحقق ظهور منجی در عالم شکل می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نمودهای ظهور را امروز می توان در ایران مشاهده کرد، گفت: خدمت رسانی ها و همبستگی هایی که در ایران ایجاد می شود از نمودهای ظهور حضرت مهدی(عج) است که باید این همبستگی ها در سطح جهانی ایجاد شود تا زمینه های فساد از بین برود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر با بیان اینکه نقش کار و کارگر در نظام اسلامی بسیار ارزشمند است، افزود: اسلام دست های زحمتکش کارگران را می بوسد و یکی از ابعاد جهاد در اسلام جهاد کار و کارگری است که در ادامه آن ایجاد شغل اهمیت پیدا می کند؛ اشتغال سالم و مولد خود نوعی عبادت بزرگ است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز توطئه های دشمنان در جنگ اقتصادی تمرکز پیدا کرده است، بیان داشت: وظیفه ملت ایران در هر سنگری مجاهدت و فداکاری برای حفظ ارزش ها است و نیروی کار در کشور بزرگترین سرمایه ملت محسوب می شود و اگر بخواهیم قله های بلند را فتح کنیم باید با تلاش جدی و جهادی پیش رویم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی مهد صنعت و کشاورزی کشور است، گفت: کارگری و تلاش افتخاری بزرگ برای این استان است و باید عزمی جدی برای تحقق شعار سال در صنعت و کشاورزی در استان ایجاد شود که یکی از لازمه های آن زنجیره ای کردن تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برای تحقق شعار سال افزود: ایران اسلامی به دلیل اینکه ژن آن قرآنی و اهل بیتی(ع) است، برترین ژن دنیا را دارد و همین انگیزه های ایمانی در کشور باعث می شود از بزرگترین کشورها هم، برتر باشیم که لازمه آن بسیج ستادهای دولتی، غیردولتی و مردمی برای تحقق شعار سال است.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به روز معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش رکن بسیار بزرگی در انقلاب است که باید هدفمند حرکت کند؛ دانش آموزان باید امیدآفرین و سازنده برای کشور تربیت شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی باید برای دنیا الگویی برتر باشد، گفت: جمهوری اسلامی حرم اهل بیت(ع) است و آموزش و پرورش آن باید یک مسجد بزرگ برای تربیت نسل جدید و معلمانی دلسوز برای آبادانی آینده ایران اسلامی باشد.

امام جمعه اراک با تبریک به سرلشکر سلامی بابت انتصاب در سمت فرماندهی کل سپاه و تقدیر از زحمات سردار جعفری در طول خدمت افزود: همبستگی ایجاد شده بین ارتش، سپاه و بسیج خار چشم دشمنان انقلاب است و دلگرمی برای ملت ایران محسوب می شود و همه ارتشیان، سپاهیان و بسیجیان خادم اسلام، انقلاب و مردم هستند.

وی با اشاره به دهه کرامت مساجد تصریح کرد: مساجد استان باید آمادگی لازم برای ورود به ضیافت الهی را داشته باشند و ما همه مدیون مساجد هستیم چراکه امروز بزرگترین پشتوانه ملت مساجد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در شهر اراک بیش از 400 مسجد وجود دارد که خود سرمایه عظیمی محسوب می شوند، گفت: مساجد به مثابه پایگاهی عظیم اجتماعی برای مردم هستند ولی عمود خیمه مساجد مصلی بیت المقدس است که باید این خیمه تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) حفظ شوند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به شکست آمریکا در طبس عنوان کرد: امدادهای غیبی در طول انقلاب همیشه پشتوانه انقلاب و ملت ایران بوده است و اگر ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم، نقشه های دشمنان همیشه خنثی خواهد شد؛ نمونه آن شکست نقشه ها و توطئه گری های آمریکا در طول چهل سال انقلاب است.

وی با تاکید بر تقویت اقتصاد غیرنفتی و دوری از اسراف و تجمل گرایی گفت: با مدیریت صحیح منابع باید نیازهای خودمان را تأمین کنیم و اگر یک برنامه جامع 16 ساله تهیه کنیم، می توانیم تولید ناخالص ملی را به حداقل 4 برابر برسانیم که لازمه آن رشد اقتصادی قطعی 8 درصدی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با تبریک قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا و گرامیداشت شهیدان شاه آبادی و شیرودی خاطرنشان کرد: گردن زدن 37 نفر از مظلومان توسط رژیم آل سعود نشان از انتقام جویی آنها از شیعیان امیرالمومنین(ع) است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند

رضا مراد صحرایی امروز در  شصت و یکمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، افزود: باید تعامل و تعارف به معنای شناخت میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه تربیت کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی  با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر  این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با بیان اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود ادامه داد: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وزیر آموزش وپرورش به طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی اشاره کرد که ظرف یک ماه ارائه می شود و گفت: برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود،  این کار اجرا می‌شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی درحال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان این‌گونه تربیت شوند.

وی با بیان اینکه طرح اتقان ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه بندی معلمان مرتبط کنید گفت: معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند،  فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی با بیان اینکه برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم باید اندیشید گفت: همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود 450 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مؤسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن