Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت خارجه آمریکا در منابع انرژی مدعی است، اکنون زمان درست برای صفر کردن صادرات نفت ایران است، زیرا بازار به خوبی آماده و شرایط قیمت نفت تحت کنترل است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مشاور ارشد سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «تقریبا یک میلیون بشکه نفت ایران در روز باقی مانده است (که از دست می‌رود) و حجم زیادی برای عرضه در بازار وجود دارد که از شدت این تغییر بکاهد و قیمت‌ها را با ثبات نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش رویترز، هوک چند روز پس از اینکه آمریکا به مشتریان نفتی ایران هشدار داد تا خرید نفت از این کشور را متوقف کنند، این اظهارات را بیان کرد.

علی رغم ادعای عرضه زیاد، تشدید تحریم‌ها قیمت‌های جهانی نفت برنت و نفت خام آمریکا را به بالاترین سطح در سال جاری میلادی رساند. شاخص خاورمیانه دبی نیز به بالاترین سطح بیش از ۵ سال گذشته رسید.

فرانک فانون، معاون وزارت خارجه آمریکا در منابع انرژی گفت: «هنوز، شرایط قیمت نفت تحت کنترل است؛ اکنون، زمان درست برای صفر کردن صادرات نفت ایران است... وی افزود، زیرا بازار به خوبی تامین است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اطمینان اعلام کرده است که عربستان و امارات کمبود بازار نفت را جبران خواهند کرد.

تولید نفت خام در آمریکا نیز افزایش یافته و به ۱۲.۲ میلیون بشکه در روز در سال جاری می‌رسد.

هوک مدعی شد، مطمئن است که چین توانایی یافتن جایگزین‌هایی برای نفت ایران را دارد.

وی ادامه داد هنوز واشنگتن اعلام نکرده که آیا چین می‌تواند به صادرات نفت تولیدی از منابع خود در ایران ادامه دهد یا نه.

کشور دیگری که به شدت به واردات نفت از ایران وابسته است، کره جنوبی ست که تاسیسات پتروشیمی آن از میعانات گازی ایران، نوعی نفت بسیار سبک استفاده می‌کنند.

فانون گفت: دولت آمریکا به دقت در حال همکاری با کره جنوبی است تا از تامین کافی نفت برای تاسیسات پتروشیمی آن مطمئن شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم نفتی نفت ایران دشمنی آمریکا بازار نفت برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲

حسین سلاح ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا درباره آنچه سبب منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ شد، گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ انجامید برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

وی افزود: مساله دیگر آنست که از نظر دیپلماسی اقتصادی تحولات منطقه‌ای رخ داده در عراق و افغانستان به عنوان دو شریک تجاری اصلی ایران در کاهش تجارت کشور موثر بوده‌اند به ویژه که عراق به دنبال احیای دینار است و تلاش می‌کند سیستم بانکی خود را سر و سامان بدهد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز صادرکنندگانی ایرانی که سال‌ها صادرات گسترده‌ای به عراق داشته‌اند در این کشور با پدیده چندنرخی بودن ارز مواجه هستند؛  قیمت ارز در بانک‌های عراق با قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت است و خریدار عراقی کالای ایرانی با این محدودیت مواجه است که باید ارز را از بازار آزاد تهیه کند در حالی که دلار در بازار آزاد ۱۵ درصد گران‌تر از دلار در نظام بانکی این کشور است و به همین دلیل خرید کالای ایرانی برای خریدار عراقی گران‌تر تمام می‌شود و این امر قدرت رقابت کالای ایرانی را در بازار عراق پایین می‌آورد.

رئیس پیشین اتاق ایران در ادامه از تاثیر سیاست‌های داخلی کشور بر تجارت گفت و توضیح داد: سیاستگذاری‌های داخلی نیز در کاهش صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۲ تاثیرگذار بود و مزید بر علت‌های خارجی شد.

وی تصریح کرد: سختگیری‌هایی که در انجام تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی بر صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ اعمال شد سبب شد حتی بسیاری از تاجران خوش‌نام و باسابقه برای احتراز از پیامد‌های این سختگیری‌ها تجارت خود را کاهش دهند. آن‌ها مجبورند تسویه صادرات خود را با قیمتی غیر از قیمت ارز در بازار آزاد انجام دهند.

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • ادعای عجیب مادورو: ۲ مرد مسلح آماده بودند مرا بکشند
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند