Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@18:20:18 GMT

بیکاری؛ مهم‌ترین عامل شکل‌گیری مشکلات جوانان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۴۰۰۵

بیکاری؛ مهم‌ترین عامل شکل‌گیری مشکلات جوانان

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در همدان، امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز عبادی_سیاسی جمعه با اشاره به کاهش اعتقاد مردم نسبت به معنویات در شرایط فعلی، گفت: متاسفانه مردم درحال حاضر همانند سال‌های نخستین انقلاب اسلامی نسبت به معنویات بی توجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خداوندی که سال ۵۹ باعث شکست عملیات خبیثانه رژیم آمریکا به واسطه طوفان شن شد، اکنون هم وجود دارد و می‌تواند دشمنان را به راحتی نابود کند؛ این باور باید در بین مردم افزایش پیدا کند.

شعبانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با صادرات نفت به کشورهای دیگر بر اساس تحریم‌های نفتی جدید از سوی آمریکا، مطرح کرد: از سخنان رهبری به راحتی می‌توان دریافت که مدیریت دنیا دیگر در دستان آلوده رژیم مستکبر آمریکا نیست؛ ایران می‌تواند به راحتی به هر میزان که می‌خواهد نفت خودش را به فروش برساند.

وی در رابطه با روز کار و کارگر نیز اظهار کرد: کار در اسلام فی‌النفسه ارزش بالایی دارد؛ بر اساس روایات انسان بیکار حتی اگر عابد باشد دعایش مورد قبول حق قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه همدان بیکاری را عامل مهم شکل گیری مشکلات جوانان دانست و بیان کرد: مسئولین باید بیش از گذشته توجه به اشتغال‌زایی را در اولویت خود قرار دهند چرا که ریشه بسیاری از مشکلات جامعه بیکاری است.

شعبانی با بیان اینکه کارگر در جامعه کنونی مورد احترام قرار نمی‌گیرد، مطرح کرد: نزدیک به یک دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعارهای سال را بر اساس اهمیت به اقتصاد و رونق تولیدات داخلی انتخاب می‌کنند؛ این درحالیست که متاسفانه درحال حاضر احترام واقعی به کارگر در جامعه گذاشته نمی‌شود.

امام جمعه همدان دستمزدهای نامناسب و عدم افزایش تولیدات استانی را ازجمله موارد بی‌توجهی به کارگران دانست و تاکید کرد: برگزاری جلسات و تقدیر از کارگران نمونه در روزی که به نام آن‌ها نامگذاری شده است خوب است اما کافی نیست؛ در سال گذشته شاهد افزایش ۳۶ درصدی حقوق کارگران بوده‌ایم اما آیا این میزان افزایش حقوق با تورم و گرانی‌های موجود برابر و مناسب بوده است؟ متاسفانه کارگران درحال حاضر امنیت شغلی نداشته و نگران از دست دادن شغلشان هستند.

وی با ضمن تبریک به مسئولین راهداری به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای و تقدیر از زحمات این نهاد خدماتی در رابطه با مهار و هدایت سیل نیز خاطرنشان کرد: توجه به مسئله و مشکلات کامیون داران نیز از دیگر موارد مهمی است که مسئولین مربوطه باید توجه داشته باشند.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: همدان نماز جمعه مشکلات اقتصادی فروش نفت ایکنا کار و کارگر حجت الاسلام شعبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) که از روز یکشنبه در همدان آغاز شده، شب گذشته با معرفی نفرات برتر در رده سنی جوانان پسر ادامه یافت.

این مسابقات در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان با حضور بیش از چهار هزار و ۲۸۰ ورزشکار از (یکشنبه - ۲۷ فروردین) آغاز شد و تا جمعه ۳۱ فروردین ادامه دارد. همچنین مسابقات بانوان نیز از شنبه یکم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۶ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

مدال‌آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی جوانان پسر به شرح زیر است:

وزن ۵۵- کیلوگرم
۱- امیررضا کاکی از استان لرستان
۲- امیرمحمد سبزواری از استان کرمانشاه
۳- محمد طا‌ها زارعی از استان همدان
۳- آرشام ابراهیمی از استان کرمان

وزن ۶۱- کیلوگرم
۱- ابوالفضل همدم‌جو از استان کرمان
۲- سبحان فراهانی از استان مرکزی
۳- امیرمحمد کلاهدوز از استان یزد
۳- حسین فلاحی از استان فارس

وزن ۶۸- کیلوگرم
۱- محمدمهدی عبدالرحیمی از استان تهران
۲- محمدامین اسلامی از استان مازندران
۳- محمد رجبی از استان البرز
۳- آرش رازانی از استان لرستان

وزن ۷۶- کیلوگرم
۱- وهاب شاه‌میر از استان البرز
۲- مهدی حسین‌زاده از استان مازندران
۳- محمد قاسمی از استان فارس
۳- محمدحسین فراهانی از استان مرکزی

وزن ۷۶+ کیلوگرم
۱- امین امینی از استان تهران
۲- یوسف نیک‌روش از استان خراسان رضوی
۳- علیرضا عربی از استان تهران
۳- محمدمتین سانی‌خانی از استان قروین

نفرات منتخب کادر فنی در هر وزن طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم
  • معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور
  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟