Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو – ايرنا – جمعي از صاحب نظران و کارشناسان سياسي جمهوري آذربايجان روز جمعه در نشست ` ايران در سياست خارجي جمهوري آذربايجان و ديگر کشورهاي منطقه خزر` اظهار کردند که آمريکا با تحريم ايران نمي تواند به اهداف خود دست يابد و اين سياست منجر به شکست است.

به گزارش ايرنا در اين نشست که از سوي مرکز مطالعاتي ` اتنوگلبوس ` برگزار شد، تصميم اخير دولت آمريکا براي لغو معافيت خريد نفت از ايران، جايگاه ايران در منطقه و چشم انداز روابط کشورهاي حوزه خزر با جمهوري اسلامي ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«صالح دوستعلي اف» کارشناس انستيتوي شرق شناسي فرهنگستان علوم جمهوري آذربايجان با اشاره به جايگاه ويژه ايران در منطقه گفت: تحريم هاي آمريکا عليه ايران براي واشنگتن نتايجي نداشته است.
وي افزود: ايران در شرايط تحريم هاي طولاني توانست به خود کفايي هايي دست يابد و در حال حاضر در حوزه هاي مختلف از کشورهاي پيشروي جهان است.
«علي اسگندراف» رهبر مرکز مطالعاتي ` وکتور ` نيز بر اين باور است که نبايد نگران تحريم هاي آمريکا شد .
وي با اشاره به اين که سياست هاي کاخ سفيد در سطح بين المللي بيش از پيش دچار شکست مي شود گفت، اين شکست ها در سوريه، عراق، اوکراين و ديگر مناطق جهان قابل مشاهده است.
وي افزود، دولت ترامپ در جلوگيري از صادرات نفت ايران نيز نمي تواند موفق شود.
وي تصريح کرد، اين در حالي است که تعداد کشورهاي ناراضي از تحريم هاي آمريکا عليه ايران، بيش از پيش افزايش مي يابد.
«راميل رستم اف» کارشناس فرهنگستان علوم ملي جمهوري آذربايجان نيز از ايران به عنوان يکي از کشورهاي قدرتمند منطقه و جهان ياد کرد و گفت، ايران مشترکات تاريخي، فرهنگي، ديني و معنوي با جمهوري آذربايجان و ديگر کشورهاي منطقه دارد.
وي افزود: اشتراکات ايران و جمهوري آذربايجان و نيز علاقه مندي دو کشور براي تقويت همکاري ها، ايجاب مي کند که روابط سياسي و اقتصادي دو جانبه هر چه بيشتر تقويت شود.
در اين نشست همچنين اعلام شد که برخلاف اقدامات واشنگتن عليه تهران، باکو بارها اعلام کرده است که هرگز به کسي اجازه استفاده از خاک اين کشورعليه ايران نخواهد داد.
«حسن گلي» نماينده سفارت کشورمان نيز ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاري اين نشست به تشريح توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف علمي، پزشکي ، اقتصادي و نظامي پرداخته و اظهار کرد: همه اين توانمندي ها که در مجموع به قدرتمند شدن ايران اسلامي منجر شده در شرايط تحريم به دست آمده و ايران توانسته است با اتکاء به ظرفيت هاي داخلي خود از تحريم هاي ظالمانه به عنوان فرصتي براي توسعه و پيشرفت همه جانبه استفاده کند.
وي با بيان اينکه البته اين تحريم ها برخي مشکلات و محدوديت هايي را براي مردم ما ايجاد کرده است به اقدام غير انساني و مغاير با حقوق بين الملل آمريکا در ايجاد موانع در مسير کمکهاي بين المللي به سيل زدگان اخير اشاره و بيان کرد: اين اقدام يکبار ديگر ماهيت ضد انساني آنها و دروغ بودن شعارهاي حقوق بشري آنان را به نمايش گذاشت.
گلي تصريح کرد: تجربه 40 سال گذشته ايران به خوبي نشان داده است که امکان تحريم کامل کشوري همچون جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد و اکنون نيز ادعاي آمريکا مبني بر به صفر رساندن نفت ايران اقدامي غير ممکن است چرا که برخي کشورها به طور اساسي براي تداوم حرکت صنعتي و اقتصادي خود نيازمند نفت ايران هستند.
وي به روابط خوب و رو به رشد ايران و جمهوري آذربايجان اشاره کرد و بر آمادگي سفارت کشورمان در جمهوري آذربايجان به منظور برگزاري نشست هاي علمي با اساتيد دانشگاه و فعالان سياسي – اجتماعي جمهوري آذربايجان تاکيد کرد.
خاورم ** 337**شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود