Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- فرماندار آق‌قلا با اعلام وضعیت اضطراری در این شهرستان گفت: سد کیسه‌ای (سیل‌بند) شمال یلمه خندان شکسته و آب در حال پیشروی به سمت شهر آق‌قلا است.

امانگلدی ضمیر عصر امروز با اعلام خبر شکستن سیل‌بند شمال روستای یلمه خندان در این شهرستان اعلام وضعیت اضطراری کرد و به ساکنان محله‌های حکیم‌آباد، تازه‌آباد، کل‌آباد و عیدگاه هشدار داد تا به مکان‌های امن بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت شهر تا ظهر امروز مناسب بود اما ورود حجم جدید آب به شهر را داشتیم، دایک یا کانالی که در کنار روستای یلمه خندان حفر کرده بودیم با تلاش‌های زیاد به خوبی مقاومت کرده بود اما حدود ساعت 17 امروز خبر رسید که با توجه به فشار زیاد آب سد کیسه‌ای شمال یلمه خندان شکسته و آب در حال پیشروی به سمت شهر است.

فرماندار آق‌قلا که با خبرنگار صدا و سیما گفتگو می‌کرد ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از ورود آب صورت گرفته اما با افزایش پیک آب نتوانستیم مانع ورود آب شویم و این وضعیت نگران کننده است بنابراین به ساکنان محله‌های حکیم‌آباد، تازه‌آباد، کل‌آباد و عیدگاه هشدار جدی می‌دهیم.

وی بیان داشت: هر چند بخشی از این محله‌ها تخلیه شده اما کسانی که خانه دو طبقه دارند وسایل خود را به طبقه‌های بالاتر منتقل کنند و گر چه شدت سیل به شدت سیل اول فروردین‌ماه نیست اما به دلیل اشباع شدن زمین از آب و برگشت مردم به خانه‌های خود وضعیت نگران کننده است.

ضمیر گفت: توصیه و هشدار ما این است که مردم مکان‌های ناامن را تخلیه کنند و به‌جای مناسب بروند، ستاد اسکان هم دو سالن را آماده کرده است تا در صورت اضطراری‌تر شدن وضعیت مردم در معرض خطر را اسکان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آب وارد روستاهای سقر یلقی، میرزاعلی یلقی و سلاق یلقی شده و حجم آب نیز قابل توجه است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آق قلا گرگان رود گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

به گزارش صدای ایران، مدیریت بحران استانداری یزد اعلام کرد: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان یزد به علت بارندگی فردا (چهارشنبه) بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش سه شنبه شب این مدیریت، بارش شدید باران در استان بزد موجب تخریب برخی منازل قدیمی، مسدود شدن برخی جاده‌ها و کندی رفت و امد در شماری از شهر‌های استان شده است.

۲۷۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

به دلیل ناپایداری‌های جوی کلیه مدارس شهرستان زرند برای روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان از اعلام آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های خدمات رسان در شهرستان خبر داد.

 

دیگر خبرها

  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است