Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده از اجرای عملیات کلنگ زنی ساخت مرکز بستر درمانی شهرلنده با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در سخنان قبل از خطبه نماز جمعه در جمع مردم شهرستان لنده با تشریح فعالیت ها و عملکرد شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: گام های بزرگی در راستای پیشگیری و بهداشت و درمان دراین شهرستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امرالله خانی بیان کرد: مسئله پوشش همگانی سلامت باید از سوی همه مردم با مشارکت حداکثری آن ها صورت پذیرد که برای تحقق این امر نیازمند سنجش سلامت خود مردم است.     رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: باید سطح سواد اقشار جامعه درحوزه سلامت با مشارکت مردم چندبرابر شود تا آگاهی کامل صورت پذیرد.     وی تاکیدکرد: سبک زندگی سلامت محور یکی از نیازهای اساسی است که از مدرنیته به سمت سلامت محور تغییر کند.     خانی گفت:سلامت روان یکی از مهمترین مسائل در حوزه خودکشی ها و استعمال مشروب و مواد صورت می گیرد نیازمند حمایت هستند چرا که آنان بیمار هستند و تلاش های خوبی در راستای مهارت های زندگی برگزار شده است.     رئیس شبکه بهداشت لنده گفت: در خودکشی ۱۰درصد کاهش داشتیم و در مجموع خودکشی موفق در سال ۹۷یک مورد هم نداشتیم که یک موفقیت اساسی است.     وی گفت:شاهد ارتقای ۱۵درصدی شاخص های بهداشتی و درمانی در طول یکسال گذشته بودیم که بیش از ۱۰هزارنفر از مردم شهرستان لنده بالای ۴۰سال هستند که باید به خود مراقبتی بیشتر توجه کنیم.     خانی اظهار کرد:بیش از یک هزارنفر در سال گذشته ازمایش اچ ای وی گرفته شد که همه منفی بودند اما لازم است که مردم نسبت به این بیماری بیشتر مراقب باشند تا اگر مورد خاصی می شناسند به شبکه بهداشت معرفی کنند.     رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:در شاخص های بهداشت محیط و بازرسی ها رشد ۴۰درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.     وی افزود: کلر سنجی آب به طور مرتب صورت می گیرد که تا کنون مشکلی در حوزه آب نداشتیم.     خانی اظهارکرد:نگهداری دام در سطح شهرستان و مرغ های محلی یکی از چالش های مهم بهداشتی است که باید مردم در این زمینه همکاری داشته باشند چرا که سلامت خانواده ها برای ما مهم است.     رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:بیش از 600 میلیون تومان هزینه تامین مواد غذایی مادران شیرده با همکاری بنیاد صورت گرفته است.     وی افزود: با رایزنی های بسیار مجوزهای ساخت کلینیک تخصصی و بیمارستان ۳۲تختخوابی لنده گرفته شد و دراینده این مهم صورت خواهدگرفت.     خانی گفت: کلنگ ساخت مرکز بستر درمانی لنده با حضور رئیس بنیاد مستضعفان روز شنبه۷اردیبهشت جنب جهاد کشاورزی به زمین زده خواهدشد.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه سلامت شهری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت ساکنان جزیره کیش، گفت: مراقبت از سلامتی براساس یک برنامه پیوسته و همیشگی برای حفظ سلامت مردم از نظر بیمار‌های واگیر و غیر واگیر باید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه هفتاد درصد مرگ و میر‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد، گفت: غربالگری‌های اولیه در سطح یک با حضور مراقبان سلامت انجام می‌شود و این برنامه مبتنی بر شناسایی جمعیت نیازمند به مراقبت و ارجاع بیماران به پزشک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از هفتصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و در حدود سیصد مکان عمومی بازدید شده است.

احمدی افزود: پایش آب آشامیدنی، نمونه برداری از مواد غذایی، مراقبت از مادران، واکسیناسیون چهل فرد دچار حیوان گزیدگی، آزمایش‌های غربالگری تروئید دوازده کودک تازه متولد شده نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز  نود لام تشخیصی مالاریا تهیه شد و مراجعان مشکوک به سل و یا خطر بیماری‌های عفونی نیز برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه ارجاع داده شدند و خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

اسدالله احمدی گفت: دو پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه و بندرگاه کیش مستقر است و ورود گردشگران را رصد می‌کنند و بازدید‌های بهداشتی را از کشتی‌های ورودی به بندرگاه براساس دستورالعمل‌های بین المللی انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک
  • انجام بیش از ۴۰۰ مورد بازدید در طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان در سیریک
  • ۷۶۶۰۰۰ مورد بازرسی‌ انجام شده در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان فارابی تهران