Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، در پی بارندگی‌های اخیر، ذوب شدن برف ارتفاعات و طغیان رودخانه‌های گلستان به ویژه گرگانرود بخش‌هایی از شهرستان آق‌قلا مجددا در محاصره آب قرار گرفت.

 

هم اکنون نیروهای مهندسی سپاه، گروه‌های جهادی و ارتش در کنار نیروهای مردمی برای ایجاد سیل‌بند در حال تلاش هستند.

 

از ساعت 5 بعد از ظهر بخشی از سیل‌بند ایجاد شده براثر حجم بالا آب شکست شده و فرماندار شهرستان آق‌قلا اعلام کرد: هنوز آب وارد شهر نشده است، به ساکنان محله‌های حکیم آباد، تازه آباد، کل آباد و عیدگاه هشدار دادیم تا به مکان‌های امن بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضمیر اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به نیروهای انسانی و امکاناتی مانند کیسه و بیل برای مهار آب و ایجاد سیل‌بند و ترمیم نکات آسیب‌دیده هستیم.

 

وی تصریح کرد: به اهالی روستاهایی مانند کل آباد و عیدگاه اعلام شد که منازل خود را ترک یا طبقات اول منازل خود را تخلیه کنند.

 

فرماندار آق قلا گفت: هشدار لازم به روستاهای عطاآباد داده شده که آمادگی لازم در صورت بالا آمدن آب داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: از شب گذشته تاکنون نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی در حال استحکام‌بخشی سیل‌بندهایی که در معرض خطر بودن، هستند و آماده‌باش کامل در شهرستان حکم‌فرما است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرده بود: میزان بارش در استان، از ابتدای سال آبی تا 5 اردیبهشت سال جاری، 661 میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه درازمدت 83 درصد و نسبت به سال آبی گذشته حدود 84 درصد افزایش را نشان می دهد.  

 

 علی نظری اظهار کرد: با توجه به وقوع بارندگی از 2 اردیبهشت تا چهارم اردیبهشت 98 در سراسر استان به ویژه در شرق استان که در منطقه تنگراه 107 میلیمتر بوده است و روند ذوب برف ارتفاعات که منجر به افزایش و تداوم آبدهی در رودخانه های بالادست استان شده است، روز 5 اردیبهشت  98 آبدهی رودخانه اصلی گرگانرود دربالادست سد وشمگیر (روستای قزاقلی) حدود 140 متر مکعب برثانیه می باشد،که وقوع سیل در مناطق پایین دست حوضه قره سو و گرگانرود محتمل است. لذا از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها ، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.

 

به گزارش فارس، فرماندار آق قلا همچنین در گفت و گو با شبکه خبر گفت: در تلاش هستیم تا با اقداماتی مسیر آب را ببندیم اما در چنین شرایطی نیز همچنان احتمال خطر وجود دارد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سیلاب گلستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ایسنا/کرمان فرماندار شهرستان گنبکی گفت: بارندگی اخیر به ۵۰ راه این شهرستان خسارت وارد کرده است.

محمد امینیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی امروز باعث تخریب ۵۰ راه دهستان و راه روستای زیارت‌شاه شده و اکنون تردد در این مسیر امکانپذیر نیست.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین معاون عمرانی فرماندار بم نیز با اشاره به گرفتار شدن نیروهای کرمان موتور و اهالی روداب غربی بخش بروات به دلیل سیل و مسدود شدن جاده، گفت: طغیان رودخانه و جاری شدن سیل باعث مسدود شدن راه‌های منتهی به روستاهای بخش بروات از جمله روداب غربی شده است.

 محمدصادق دادالله پور افزود: بخش بروات و روداب شامل روستاهای پرجمعیت از جمله دولت‌آباد، تاج‌آباد، کروک، سروند و ... است که جاده دسترسی آن هم‌اکنون مسدود شده است.

وی از مردم خواست از تردد غیر ضروری و نزدیک شدن به محل رودخانه‌ها و پل‌ها بپرهیزند.

حمید طبسی نژاد فرماندار شهرستان نرماشیر نیز اظهار کرد: بر اثر بارش شدید امروز ششم اردیبهشت ماه و آبگرفتگی، راه روستای اسعدیه مسدود شده است.

وی افزود: روستاهای خواجه آباد، وکیل آباد، قلعه شهید، نظام شهر، دشت آباد، سیدآباد، خیرآباد، شهیدچمن، محمدآباد آب‌شیرین، ده وسط و روستاهای اطراف رودخانه‌های فصلی شهرستان نرماشیر آماده باش هستند.

طبسی نژاد اظهار کرد: راه مواصلاتی به بخش روداب مسدود است، همشهریان از تردد در این مسیر خودداری کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان