Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@05:56:06 GMT

آخرین وضعیت سیلاب در آق‌قلا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۴۵۱۸

آخرین وضعیت سیلاب در آق‌قلا

فرماندار آق‌قلا گفت: بیل‌های مکانیکی باز و بلند برای ایجاد دایک حفاظتی در اطراف شهر آق‌قلا فراخوان شده‌اند تا بتوانیم بخشی از سیلاب را کنترل کنیم.

به گزارش مشرق، امانگلدی ضمیر درباره آخرین وضعیت ورود سیلاب به این شهرستان اظهار داشت: به رغم فعالیت گروه‌های مردمی و جهادی برای تقویت سیل‌بندها متأسفانه به دلیل حجم بالای سیلاب که از شمال یلمه خندان در حال عبور بود، بخشی از سیل‌بند این منطقه در دو نقطه شکسته شده است و احتمال آب‌گرفتگی مناطقی مانند عیدگاه، ایثار، تازه‌آباد، کل‌آباد و حکیم‌آباد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اعلام وضعیت اضطراری در آق‌قلا

وی افزود: برخی از روستاها از جمله سلاق یلقی، میرزاعلی یلقی و سقریلقی نیز در معرض آب‌گرفتگی قرار دارند و هشدارهای لازم نیز به مردم داده شده تا به مناطق امن و محل‌های اسکان که در روستای عطاآباد پیش‌بینی شده است، مراجعه کنند.

فرماندار آق‌قلا ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها تا ساعت ۱۲ امشب سیلاب گرگانرود از آق‌قلا عبور می‌کرد اما شکسته شدن سیل‌بندها اوضاع نگران کننده‌ای به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه ترمیم سیل‌بندها در حال انجام است، گفت: اگر بتوانیم سیل‌بندها را ترمیم کنیم تا آب وارد شهر نشود تا بامداد فردا اوضاع تحت کنترل درخواهد آمد اما اگر آب وارد شهر شود، به دلیل حالت کاسه‌ای برخی از سکونت‌گاه‌های این شهر، مشکل آب‌گرفتگی خواهیم داشت.

ضمیر خاطرنشان کرد: اگر سیل‌بندها ترمیم نشود مناطقی که بیش از ۲۵ روز زیر آب قرار داشت دوباره دچار آب‌گرفتگی می‌شود.

ضمیر افزود: چند دستگاه بیل مکانیکی باز و بلند را فراخوان کرده‌ایم تا بتوانیم یک دایک حفاظتی دیگر در اطراف آق‌قلا ایجاد کنیم تا بتوانیم بخشی از سیلاب را مدیریت کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل آق قلا اخبار حوادث سیل سیل زدگان سیلاب گروه های جهادی مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان بیان کرد: ا توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر بیشترین مطالبه سمنانی‌ها از دولت آب و رفع تنش آبی است.

وی با بیان اینکه برای کم آبی در استان سمنان برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: کارهای بزرگی در نقاط مختلف استان در دست پیگیری است تا بتوانیم خواسته‌های مردم استان را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به اقدامات دولت در استان سمنان بیان کرد: امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم بخش بیشتری از مشکلات کم آبی در استان سمنان را رفع کنیم.

وی به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه شهید باکری سمنان هم اشاره کرد و گفت: تأمین انرژی بخشی از صنایع استان با این طرح تسهیل می‌شود.

کد خبر 6081637

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب جان ۲ نیکشهری را گرفت
  • وزیر کشور از وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان بازید کرد
  • بازدید وزیر کشور از وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • بیشترین مطالبه مردم استان سمنانی از دولت «آب و رفع تنش آبی» است
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • وضعیت سیلاب و آبگرفتگی معابر در شهر درگهان از توابع شهرستان قشم
  • آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه