Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@14:54:20 GMT

نشست استانه بر سوري بودن جولان تاکيد کرد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۴۵۴۴

نشست استانه بر سوري بودن جولان تاکيد کرد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - کشورهاي شرکت کننده در دوازدهمين نشست صلح سوريه که از روز پنجشنبه در نور سلطان (آستانه) قزاقستان برگزار شد، اعلام حاکميت رژيم صهيونيستي بر جولان اشغالي سوريه را محکوم کردند و اين سرزمين را بخشي از سوريه دانستند.

به گزارش ايرنا، مشروح اين بيانيه به شرح زير است: جمهوري اسلامي ايران، فدراسيون روسيه و جمهوري ترکيه به عنوان ضامنين در فرمت آستانه:
1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعهد قوي خود را به حاکميت، استقلال، اتحاد و تماميت ارضي جمهوري عربي سوريه و به اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد مورد تاکيد مجدد قرار دادند.
2.تاکيد کردند که اين اصول مي‌بايست به طور جهان‌شمول مورد احترام قرار گيرد و هيچ اقدامي، فارغ از عامل/عاملان آن، نبايد اين اصول را تضعيف نمايد. در اين ارتباط تصميم دولت آمريکا براي به رسميت شناختن حاکميت اسراييل بر بلندي هاي جولان اشغالي سوريه را که نقض فاحش حقوق بين الملل و بويژه قطعنامه شماره 497 شوراي امنيت سازمان ملل مي باشد و نيز صلح و امنيت در خاورميانه را تهديد مي کند، قويا محکوم کردند.
3. تمامي تلاش ها براي ايجاد واقعيت‌هاي جديد ميداني به بهانه مبارزه با تروريسم را رد کرده، و عزم خود براي مقابله با دستور کارهاي جدايي طلبانه با هدف تضعيف حاکميت و تماميت ارضي سوريه و نيز امنيت ملي کشورهاي همسايه را ابراز نمودند.
4. آنها توافق کردند به مشورتهاي خود در خصوص وضعيت شمال شرق سوريه ادامه دهند و در اين راستا تاکيد کردند که امنيت و ثبات در اين منطقه تنها از طريق احترام به حاکميت و تماميت ارضي آن کشور قابل دستيابي است.
5. وضعيت در ناحيه کاهش تنش ادلب را به طور مفصل مورد بررسي قرار دادند، و از گامهايي که به منظور اجراي تفاهم نامه مورخ 17 سپتامبر 2018 برداشته شده است استقبال کردند و بر عزم خود براي اجراي کامل توافقات براي برقراري ثبات در ادلب شامل گشتهاي هماهنگي و فعاليت موثر مرکز هماهنگي مشترک ايران، روسيه و ترکيه تاکيد کردند. آنها نگراني عميق خود را درباره تلاش هاي گروه تروريستي تحرير الشام براي افزايش کنترل اين منطقه ابراز و بر عزم خود مبني بر ادامه همکاري به منظور نابوديِ نهاييِ داعش، جبهة النصره و ديگر افراد، گروه‌ها، تشکل‌ها و موجوديت‌‌هاي وابسته به القاعده يا داعش و ديگر گروههاي تروريستي که از سوي شوراي امنيت سازمان ملل شناسايي‌ شده‌اند، تأکيد مجدد کردند. آنها همچنين توافق کردند گامهاي مشخصي براي کاهش نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب بردارند.
6. اين اعتقاد را بيان داشتند که منازعه سوريه راه حل نظامي ندارد و بر تعهد خويش براي پيشرفت فرآيند سياسي راهبري سوري و مديريت سوري با تسهيل سازمان ملل در راستاي قطعنامه 2254 شوراي امنيت سازمان ملل حل شود، تاکيد کردند.
7. رايزني هاي مفصل بصورت سه جانبه و نيز با «نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد براي سوريه آقاي گير او پدرسون به منظور سرعت بخشيدن به کار تاسيس هرچه سريعتر کميته قانون اساسي در تطابق با تصميمات کنگره گفتگوي ملي سوري در سوچي انجام دادند و تصميم گرفتند دور بعدي اين رايزني ها را در ژنو برگزار کنند و بر اعلام آمادگي خود براي کمک به تلاشهاي نماينده ويژه از جمله برقراري گفتگوي موثر با طرفهاي سوري تاکيد کردند.
8. از اجراي موفقيت آميز عملياتهاي آزادسازي متقابل بازداشت شدگان در تاريخ نوامبر 2018 و فوريه و آوريل 2019 در چارچوب تلاش هاي گروه کاري مربوطه استقبال کردند. اين عمليات ها دستاورد مهم و بي نظير فرمت آستانه در اعتمادسازي ميان طرفهاي سوري و مهيا نمودن شرايط لازم براي پيشبرد فرايند سياسي محسوب مي شوند. آنها بر عزم خود براي انجام تلاش هاي بيشتر گروه کاري تاکيد کردند.
9. بر نياز به ادامه کمک هاي انسان دوستانه به تمامي سوري ها در سراسر کشور بدون هيچ پيش شرطي تاکيد کردند. آنها از جامعه بين المللي بويژه سازمان ملل متحد و آژانس‌هاي انسان‌دوستانه آن درخواست کردند کمک خود به سوريه را منطبق با حقوق بشردوستانه بين المللي از طريق تامين مساعدتهاي انسان‌دوستانه بيشتر، اجراي پروژه هاي بهبودي سريع، از جمله اعاده امکانات زيرساخت هاي اساسي، تاسيسات عرضه آب و برق، مدارس و بيمارستان‌ها افزايش دهند.
10. نياز به ايجاد شرايط و تسهيل بازگشت ايمن و داوطلبانه آوارگان و اشخاص بي خانمان شده داخلي به مناطق اصلي زندگي شان در سوريه و اطمينان از حق بازگشت و حمايت از آنها را برجسته نمودند. در اين ارتباط آنها از جامعه بين المللي خواستند تا کمکهاي مناسب را فراهم نمايد. آنها همچنين بر آمادگي خود براي ادامه تعامل با تمامي طرفهاي ذي ربط شامل دفتر کميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان و ديگر آژانس‌هاي بين المللي تخصصي تاکيد کردند.
11. موضوع افزايش تعداد کشورهاي ناظر فرمت آستانه را مورد بحث قرارداده و در مورد دعوت از کشورهاي همسايه سوريه ـ عراق و لبنان ـ جهت الحاق به فرمت آستانه توافق نمودند.
12. نسبت به کمک جناب آقاي نورسلطان نظربايف اولين رييس جمهوري قزاقستان براي آغاز و کار موفقيت آميز فرمت آستانه اداي احترام کردند.
13. از مقامات قزاقستان براي ميزباني دوازدهمين نشست بين المللي سوريه در فرمت آستانه در نورسلطان از صميم قلب قدرداني کردند.
14. تصميم گرفتند نشست بعدي بين المللي سوريه در قالب آستانه را درجولاي 2019 برگزار کنند.
شبس**9363** 1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی نارنجک داخل گاوصندوق منفجر شود، چه اتفاقی می افتد (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: به آتش کشیده شدن پراید با نارنجک در شب چهارشنبه سوری (فیلم) لحظه هولناک انفجار نارنجک دست ساز زیر یک موتور (فیلم) حمله با نارنجک به دو آمبولانس در چهارشنبه‌ سوری (فیلم)

دیگر خبرها

  • وقتی نارنجک داخل گاوصندوق منفجر شود، چه اتفاقی می افتد (فیلم)
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه! / ایراندوست همراه هکتور کوپر به نشست خبری هم رفت