Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت سودان امروز جمعه اعلام کرد شمار قربانیان اعتراضات اخیر سودان به 53 کشته و 734 زخمی رسیده است.

این وزارتخانه افزود: از دسامبر گذشته تاکنون 40 نفر از معترضین که کشته شدند به سردخانه ها منتقل شدند و 13 نفر دیگر در جریان معالجه جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، بابکر محمد علی، مدیر کل وزارت بهداشت در ایالت خارطوم اعلام کرد 1491 پزشک در اعتصاب جزئی شرکت کردند اما این مسئله عملا تغییر خاصی در روند خدمات بهداشتی درمانی ایجاد نکرده است.

درحالی که انقلابیون و معترضین سودان خواستار برکناری نظامیان از قدرت و تسلیم آن به دست غیر نظامیان هستند، شورای انتقالی نظامی اخیرا اعلام کرده است قصد دارد قدرت حاکمیت(ریاست جمهوری) را به دست نظامیان و قدرت اجرایی را به دست غیر نظامیان بسپارد.

در روزهای اخیر بر شمار معترضان افزوده شده و از اصناف و گروه های مختلفی در این تظاهرات مشارکت دارند، به عنوان مثال شمار زیادی از معترضین به نمایندگی از اصناف مختلف از جمله پزشکان، مهندسان و وکلا به تظاهرات اعتراضی پیوسته اند. این در حالی است که برای اولین بار قضات نیز در روزهای اخیر به تجمعات اعتراضی پیوستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سودان آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۳ عملیات جدید را علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۱۵ عصر امروز شنبه سیزدهم آوریل ۲۰۲۴ نظامیان دشمن اسراییلی در حرش حانیتا را با تسلیحات موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آنان را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳ عصر امروز شنبه سیزدهم آوریل ۲۰۲۴ ساختمانی در شهرک حانیتا را که دشمن اسراییلی از آن به عنوان مقر جدید نیروهای خود استفاده می‌کرد با پهپاد انتحاری هدف گرفتند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد که شماری از نظامیان حاضر در این ساختمان به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این موضع «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی کفر شوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز ساعت ۲:۰۵ عصر امروز به وقت محلی هدف حمله موشکی حزب‌الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که یک صهیونیست در منطقه حانیتا واقع در الجلیل غربی در نتیجه برخورد موشک به شدت زخمی شده است. برخی رسانه‌های عبری دیگر نیز دلیل زخمی‌شدن این صهیونیست را حمله پهپادی عنوان کردند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که این صهیونیست از اعضای گروه‌های آماده‌باش رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از به صدادرآمدن آژیر هشدار در منطقه «سعسع» در الجلیل غربی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

کد خبر 6076926

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
  • رزمندگان ما بمب‌هایی در مسیر نظامیان دشمن صهیونیست منفجر کردند
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان
  • یورش نظامیان صهیونیست به نابلس/ یک فلسطینی زخمی شد+ فیلم
  • آخرین آمار شهدا، زخمی‌ها و خسارت‌ها در غزه
  • شصت کشته و زخمی براثر سیلاب‌ها در افغانستان
  • افزایش شمار شهدای غزه به 33 هزار و 792 شهید
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان صهیونیست
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست