Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:27:49 GMT

نوجوان مصدوم در تکاب با بالگرد به زنجان اعزام شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۴۸۷۲

نوجوان مصدوم در تکاب با بالگرد به زنجان اعزام شد

مهاباد - ایرنا - رییس مرکز اورژانس تکاب گفت: یک پسر 14 ساله اهل این شهرستان که ظهر امروز/جمعه/ در یک سانحه رانندگی از ناحیه سر به شدت مصدوم شده بود برای درمان سریع توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اعزام شد.

محمد سعید امیدی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نوجوان به همراه یکی از دوستانش در کمربندی بسیج شهر تکاب در حال دوچرخه سواری بود که با یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 تصادف کرد و بلافاصله به بیمارستان شهدای این شهر منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یکی از راکبان دوچرخه بر اثر شدت برخورد دچار ضربه مغزی شد و به دلیل احتمال شکستگی جمجمه با تشخیص پزشکان اورژانس تکاب با امداد هوایی به زنجان که نزدیکترین مرکز درمانی مجهز منطقه به شمار می رود، اعزام شد.
رییس مرکز فوریت های پزشکی تکاب ادامه داد: بنا به درخواست مرکز اورژانس تکاب، بالگرد اورژانس هوایی استان زنجان وارد تکاب شد و این نوجوان بدحال را به بیمارستان آیت الله موسوی این استان منتقل کرد.
امیدی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاد و نامساعد این بیمار و مسافت طولانی جاده ای با مراکز درمانی مجهز، اعزام بیمار با آمبولانس برای وی خطرآفرین بود و از این رو برای انتقال وی در کمترین زمان از امداد هوایی استفاده شد.
وی با بیان اینکه نوجوان مصدوم دیگر در بیمارستان شهدای تکاب تحت مداواست، بیان کرد: خدمات اورژانس هوایی از بهمن سال گذشته در تکاب راه اندازی شده و تاکنون پنج ماموریت موفق توسط این ناوگان در این شهرستان انجام شده است.
تکاب با اقدامات و هماهنگی های انجام شده بین دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی و زنجان از سه ماه پیش زیرپوشش خدمات اورژانس هوایی این استان قرار گرفته است.
این شهرستان با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای جاده های سخت گذر است و با توجه به فاصله 330 کیلومتری آن با مرکز آذربایجان غربی (ارومیه)، انتقال و اعزام بیماران اورژانسی برای دریافت خدمات درمانی به صورت زمینی مدت زمان زیادی را طلب می کند.
تکاب در فاصله 230 کیلومتری زنجان واقع شده و با توجه به وضعیت مطلوب تر راه های دسترسی تکاب و زنجان هم اینک نیز بسیاری از شهروندان برای انجام امور درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند.
7514/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امداد هوايي مصدوميت شديد تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واژگونی سواری پراید در مسیر سبزوار - نیشابور منجر به آسیب دیدگی پنج سرنشین این خودرو شد.   مسلم فائق‌ نیا روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: این حادثه بعد از ظهر امروز در پنج کیلومتری شرق سبزوار روی داد که کارکنان اورژانس به محل اعزام شدند.   وی افزود: مصدومان این رخداد توسط کارکنان اورژانس، به بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.   ۶ بیمارستان، ۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.   سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار
  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • ۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • تصادف ۲ دستگاه سواری در رودان ۶ مصدوم برجای گذاشت