Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدخت قربان عسگری، مدیر داخلی انتشارات شهرستان ادب در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:نمایشگاه سی و دوم به لطف و زحمت دست اندرکارانی که در پشت صحنه کار برگزاری نمایشگاه را پیگیری می‌کردند، امسال نیز همچون سال‌های قبل اتفاق خوبی است البته همیشه وقتی می‌خواهیم یک پروژه بزرگ را به نتیجه برسانیم موانعی وجود دارد که در خصوص نمایشگاه کتاب شاهد تلاش مسئولان برای برطرف شدن آن‌ها بودیم، اما با توجه به اینکه روز‌های ابتدایی نمایشگاه با پایان هفته مقارن شد انتظار داشتیم که حضور بازدیدکنندگان بیشتر از چیزی باشد که مشاهده کردیم و با توجه به تجربه‌های سال گذشته بیشتر منتظر بازدیدکنندگان بودیم البته با توجه به دغدغه‌های فعلی مردم استقبال نسبت به سال گذشته کمتر از آنچه هم اکنون دیده می‌شود نیز پیش‌بینی می‌شود و این منحصر به نمایشگاه نیست، زیرا در کل در سال گذشته یک سیر نزولی داشتیم و این سیر نزولی در حوزه کتاب دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در سال گذشته مشکل کاغذ برای همه ناشران وجود داشت البته مشکل ناشران فقط مشکل کاغذ نیست. ما در همین دو هفته گذشته با افزایش زینک، چاپ و خیلی مسائل دیگر به طور شگفت انگیز و غیر قابل پیشبینی مواجه شدیم.

مدیر داخلی انتشارات شهرستان ادب در خصوص میزان تاثیر بحث کاغذ روی کار این انتشارات اظهار کرد: ما زمان بندی مشخص و معینی را برای چاپ آثارمان در نظر گرفته بودیم البته این امر به خاطر بحث کاغذ کمی به تاخیر افتاد، اما این تاخیر با زحمت شبانه روزی همکارنمان در حوزه تولید و نشر جبران شد بنابراین کاری به دلیل گرانی یا نبود کاغذ جای نماند.

قربان عسگری ادامه داد: زمان نمایشگاه امسال خیلی کار را برای ما سخت کرد. امیدوارم در سال آینده که ماه رمضان مصادف با اردیبهشت ماه است نمایشگاه را به اندازه‌ای عقب نیاورند که در فروردین ماه برگزار شود، زیرا الزاما همه در تعطیلات کار نمی‌کنند و ناشر برای انتشار کتابهایش نیاز به هماهنگی با چند بخش دارد بنابراین نزدیکی بیش از اندازه به تعطیلات زمان از دست رفته ناشران محسوب می‌شود و من فکر می‌کنم حتی شاید بهتر باشد که نمایشگاه کتاب سال آینده را بعد از اردیبهشت ماه برگزار کنند البته سیاست‌های مسئولان نمایشگاه فراتر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات نمایشگاه کتاب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اللهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام فرصت داشتند. ناشرانی که برای شرکت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به صفحه «ثبت‌نام ناشران داخلی» در سامانه ketab.ir در بخش «پیگیری ثبت‌نام نمایشگاه» نسبت به ثبت شماره حساب بانکی و واریز وجه علی‌الحساب دریافت غرفه اقدام کنند.

وی در خصوص متراژ و هزینه غرفه‌ها گفت: مبلغ دریافتی بر اساس قیمت مندرج در آیین‌نامه نمایشگاه است که ناشران در زمان ثبت نام اولیه آن را مشاهده کرده‌اند. متراژ تخصیص یافته و مجموع مبلغ دریافتی در این مرحله، به صورت علی‌الحساب خواهد بود. بنابراین در مرحله بعدی با جانمایی نهایی و تعیین متراژ نهایی غرفه، صورت حساب نهایی وجه غرفه صادر خواهد شد و با تکمیل وجه نهایی، غرفه‌های ناشران تحویل می‌شود.

مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه، درصورتی‌که ناشران نتوانند در مهلت مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، ناشران متقاضی موجود در فهرست رزرو جایگزین خواهند شد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به‌شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080889 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب