Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-29@00:29:59 GMT

آموزش آشپزی کردن با کمک آموزش دادن شناخت مواد به ربات‌ها

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۵۴۰۳

آموزش آشپزی کردن با کمک آموزش دادن شناخت مواد به ربات‌ها

ایتنا- چالش برداشتن اشیا ریز و ظریف یکی از موانع اصلی بر سر راه ساخت بازوهای رباتیک بوده است. بااین‌حال محققان MIT به راه‌حلی جدید برای این مانع بزرگ رسیده‌اند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. چالش برداشتن اشیا ریز و ظریف یکی از موانع اصلی بر سر راه ساخت بازوهای رباتیک بوده است. بااین‌حال محققان MIT به راه‌حلی جدید برای این مانع بزرگ رسیده‌اند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، محققان مرکز تحقیقاتی  MIT به‌تازگی موفق به ساخت سیستم شبیه‌ساز ذرات مبتنی بر یادگیری شده است که به ربات‌ها در رابطه با رویکردی که برای برداشتن یک شی ظریف انتخاب می‌کنند، کمک می‌کند. این مدل جدید اطلاعات مرتبط با واکنش قطعه‌های کوچک یک شی به لمس شدن را جمع‌آوری می‌کند نحوه به دست گرفتن آن شی را فرامی گیرد.
 
این سیستم تا حد بسیار زیادی شبیه به سیستم تجربه انسان در رابطه با برداشت اشیا اطرافش است. این تیم تحقیقاتی سیستم یاد شده را روی یک ربات دوانگشتی آزمایش کرده‌اند و از او خواستند تا یک فوم بدون شکل را به شکلی که می‌خواهند دربیاورد.
     
 این ربات برای شناسایی فوم یاد شده از یک دوربین دید عمق و یک سیستم تشخیص اشیا کمک گرفت و سپس از این مدل برای مشاهده کردن فوم یاد شده به‌عنوان یک گراف پویا برای مواد تغییر شکل‌پذیر استفاده کرد. به‌این‌ترتیب ایده چگونگی واکنش ذرات فوم به فشار برای این ربات روشن شد اما بااین‌حال اگر این ذرات به‌صورت غیرقابل‌انتظار عمل کنند، به اطلاعات ربات یاد شده افزوده خواهد شد.
 
البته باید به یاد داشت که این سیستم هنوز روزهای اولیه خود را می‌گذارند و دانشمندان می‌خواهند با استفاده از موقعیت‌های قابل‌مشاهده رویکرد خود را بهبود بخشند. به‌این‌ترتیب دست‌کاری هر ماده‌ای برای ربات‌ها ممکن خواهد شد و حتی ممکن است روزی فرابرسد که ربات‌ها جای انسان را در فرایند آشپزی و به‌ویژه طبخ غذاهایی نظیر سوشی بگیرند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: روبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراری اگر ربات تولید کند! (تصاویر)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
  • ربات آیکیا (عکس)
  • فراری اگر ربات تولید کند! (تصاویر)
  • کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در تصادفات نوروزی
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • کشف اشیا عتیقه برای هزاره اول قبل از میلاد در رودبار
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی تمدن جیرفت قاچاق شده به انگلیس؟
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی قاچاق در انگلیس؟