Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:38:02 GMT

اوکراین پروژه مشترک ساخت هواپیما با عربستان رامتوقف کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۵۷۸۲

اوکراین پروژه مشترک ساخت هواپیما با عربستان رامتوقف کرد

تهران - ایرنا - رئیس شرکت هواپیمای سازی «آنتونوف» اوکراین روز جمعه اعلام کرد: همکاری کی یف و ریاض در پروژه مشترک توسعه و تولید هواپیمای «ان-۱۳۲دی» را متوقف کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «روسیا الیوم»، «الکساندر دونتس» رئیس شرکت هواپیما سازی آنتونوف اوکراین در پاسخ به سوالی درخصوص زمان تکمیل پروژه ساخت مشترک هواپیما با عربستان گفت: این طرح هنوز به قوت خود باقی است، اما شرایط تاحدودی تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در چارچوب این طرح، یک هواپیمای آنتونوف ان-۱۳۲دی ساخته و آزمایش ها بر روی آن آغاز شد، اما به دلیل برخی علت ها در خصوص آنتونوف، این پروژه متوقف وتغییراتی در شرکای آن در عربستان رخ داده است.
دونتس اضافه کرد: ما دنبال شریک و مشتری هستیم.
عربستان فوریه 2016 (بهمن/ اسفند 94) برای تاسیس پنج شرکت تخصصی در کشورش، مجموعه قراردادهایی با اوکراین منعقد کرد.
براساس این قراردادها، این شرکت ها در زمینه حمل و نقل، بومی سازی فناوری و ساخت هواپیماهای پیشرفته نظامی و مسافربری در عربستان، ساخت ماهواره و رادار و انرژی های پاک فعالیت خواهند داشت که پروژه آنتونوف از آن جمله بود.
براساس این پروژه مقرر شد که 80 هواپیما ساخته شود، به طوری که مونتاژ برخی از آنها در اوکراین و تولید برخی دیگر در سعودی انجام شود.
عربستان دسامبر 2016 (28 آذرماه 95) نخستین نمونه از هواپیمای آنتونوف ان-۱۳۲دی و با حضور «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین و نمایندگانی از عربستان را در کی یف رونمایی شده بود.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اوكراين عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود وارد فرودگاه این کشور شد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین