Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخیرا «علی مطهری»، نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی اظهار کرد: اگر ما به کارگروه ویژه مالی نپیوندیم مشکلات بیشتری برای روابط بانکی و مالی‌مان ایجاد می‌شود.

او در مورد برخی گمانه‌ها در رابطه با فضای منفی در مجمع نسبت به این لوایح گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی از خودشان رای ندارند یعنی استقلال فکر ندارند، اینها منتظر پیامی هستند، اگر اشاره‌ای شود همه اعضا موافق می‌شوند و اگر اشاره برعکس باشد همه مخالف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطهری ادامه داد: متاسفانه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام استقلال فکری ندارند در حالی که طبق قانون مجمع تشخیص بازوی مشورتی رهبری است و این افراد باید فکر ‌‌و مشورت بدهند نه اینکه خود منتظر اشاره‌ای باشند.

در این ارتباط «مصطفی میرسلیم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به این سوال که  اخیرا آقای علی مطهری گفته مجمع تشخیص استقلال فکری ندارد و اعضای مجمع، به‌ویژه در بحث لوایح FATF، با یک اشاره مخالفت می‌کنند و با یک اشاره موافقت می‌کنند، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعضایى تشکیل شده که همگى از تجربیات ارزنده و استقلال رأى کامل برخوردارند و به‌ویژه تحت تأثیر جریانات تبلیغى، سیاسى و عوامزدگى نیستند. البته تصمیم‌گیرى در صحن مجمع تابع آئین‌نامه‌اى است مانند هر تصمیم جمعى دیگر و این معارض استقلال فکرى آنها نیست و طرح این قبیل امور حکایت از اطلاعات ناقص مدعیان مى کند. درباره FATF نیز نحوۀ اقدام و تصمیم مجمع بسیار دقیق و هوشمندانه بود که گذشت ایام صحیح و بجا بودن آن را اثبات کرده است. هیچ اعتمادى به آمریکا و مجامعى که به نیابت از آن تشکیل مى‌شود، نظیر FATF، نیست.

او در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه همگان چه مخالف و چه موافق لوایح در کشور بر تعامل با جهان تاکید می‌کنند اما مخالفان در زمینه لوایح مانند FATF نظری منفی ارائه می‌دهند چرا بدین گونه است، نیز بیان کرد: البته ما از نظر فنى باید نظام بانکى خود را اصلاح کنیم و این کار را بانک مرکزى نباید به تأخیر اندازد. بعلاوه در مقابله با پولشویى، جرایم سازمان یافته فراملى، مقابله با ارعاب و ترس‌آورى یا تروریسم ما باید به تصویب قوانین داخلى اقدام کنیم؛ در زمینه‌هایى هم پیشگام بوده‌ایم و مجلس باید براى آنچه باقى مانده اقدامى مستقل انجام دهد. به گونه‌ای که در حکم تضعیف کشور به ویژه در شرایطى که تحت تحریم‌هاى لجوجانه و ظالمانۀ آمریکا قرارگرفته‌ایم، نباشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا اعضای مجمع، اقدامات آمریکا را به عنوان یک دولت معاند با ایران، با عملکرد یک سازمان مالی بین‌المللی، یکی می‌دانند؟ نیز تصریح کرد: FATF، سازمان بین‌المللى نیست بلکه محفلى است که برساختۀ آمریکا و چند کشور از متحدانش بوده و کاملا زیر نفوذ آمریکاست. بنابراین نباید فریب ظاهر آن را خورد به ویژه تا زمانی که تحریم‌هاى ظالمانۀ آمریکا بر ما تحمیل شده و همچنین تا زمان افشا کردن راه‌های دور زدن تحریم‌ها و دفاع از حق خود داریم، نباید زیر بار آن برویم.

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه استقلال عضو مجمع تشخیص مصلحت علی مطهری قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم وزیر ورزش درباره موی تای هنرمندانه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس انجمن موی تای در این مجمع، تحت پوشش قرار گرفتن موی تای زیر نظر مستقیم وزارت ورزش و جوانان را یک تصمیم شایسته، حساب شده و هنرمندانه توصیف کرد و اظهار داشت: جا دارد از وزیر ورزش و جوانان و همچنین معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای آن وزارتخانه، به خاطر نگاه کارشناسانه به موی تای و منطبق با قوانین بین المللی ورزش تشکر ویژه ای داشته باشم‌.

وی افزود: بی تردید به دلیل ابعاد گسترده و متنوع این ورزش مبارزه‌ای با فرصت‌هایی مواجه خواهیم شد که می‌توان به نفع مدال آوری ورزش کشور از آن بهره برد. امیدواریم با ریل گذاری هدفمند و استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل موجود در این رشته بتوانیم ضمن احیا و ارتقا موی تای در ایران، در جهت اعتلای ورزش کشور نیز گام‌های محکمی برداریم. ضمن اینکه باید از دبیرکل کمیته ملی المپیک به خاطر همکاری در برگزاری هرچه بهتر این مجمع قدردانی کرد.

در جریان این مجمع، درباره موضوعات مختلف از جمله برگزاری مسابقات کشوری و انتخابی، شرکت در رویدادهای مهم IFMA، مشکلات و مسائل استان‌ها و..... بحث و تبادل نظر انجام و تصمیماتی اتخاذ شد.

کد خبر 6083085

دیگر خبرها

  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • قیمت گواهی اسقاط خودرو چقدر است؟
  • بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس توضیح و برنامه خواست
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت دکتر پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • مراسم ترحیم پرویز داوودی برگزار شد
  • تصمیم وزیر ورزش درباره موی تای هنرمندانه بود