Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این موضوع که در شهرستان فریدونشهر سه سطح مدیریت بحران وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این سطوح از سمت داران به فریدونشهر از سه راه اوزونبولاغ تا فریدونشهر و روستاهای دشت است، سطح دوم به سمت قلعه سرخ تا روستای مسیر است و سطح سوم مدیریت بحران شامل پشتکوه فریدونشهر می‌شود که همه گردنه‌های این مسیرها صعب‌العبور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر در فریدونشهر ۲۶ دستگاه ماشین آلات برف‌روبی وجود دارد، ابراز داشت :۱۸ دستگاه برف‌روبی متعلق به راهداری شهرستان فریدونشهر است، چهار دستگاه از شهرستان‌های همجوار آوردیم و چهار دستگاه هم از بخش خصوصی اجاره کردیم.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر افزود: تعداد نیروهای فعال ما ۴۳ نفر هستند که ۳۲ نفر پرسنل راهداری فریدونشهر هستند؛ سه نفر به صورت فصلی اضافه می‌کنیم، چهار نفر از شهرستان‌های همجوار آوردیم و چهار نفر نیز با ماشین‌های اجاره‌ای اضافه کردیم.

مشکلات برف‌روبی امسال ناشی از تعدد و حجم بالای بارش‌ها بود

آقایی با بیان این موضوع که مشکلات برف‌روبی امسال شهرستان فقط مربوط به بارش‌های سنگین و متعدد و غافل گیر کننده بود، تصریح کرد: مشکل ما از تعداد و کیفیت دستگاه‌های برف‌روبی نبود، البته در دو بارش اول بحث خرابی ماشین آلات برف‌روبی را داشتیم که با فشاری که به دستگاه‌ها وارد می‌شد امری طبیعی است.

وی گفت: به خاطر حجم بالای بارش از برج ۱۰ یک دستگاه بولدوزر به دوبولدوزر موجود در گردنه کلوسه و منطقه پشتکوه اضافه شد و کم کم تعداد بولدوزرهای موجود به پنج دستگاه رسید.

برای بازگشایی کامل منطقه پشتکوه سه تا هفت روز زمان لازم است

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر با بیان این مطلب که پس از بارندگی برای بازگشایی منطقه پشتکوه و گردنه کلوسه سه تا هفت روز زمان لازم است، ابراز داشت: گردنه کلوسه بعد از برف‌روبی و در حالی که بارندگی تمام شده است با کولاک پر می‌شود و این مشکل برف‌روبی این منطقه را صد چندان می‌کند.

وی افزود: امسال با بارش‌های متعدد و با حجم بالا مواجه بودیم به نوعی که قبل از بازگشایی کامل راه‌ها با بارندگی‌های جدید مواجه می‌شدیم.

مطرح شدن پیشنهادهای قابل بررسی در شورای مدیریت بحران استان

آقایی با بیان این مطلب که برای کمتر شدن مشکلات گردنه کلوسه و منطقه پشتکوه پیشنهادهایی در شورای مدیریت بحران استان انجام شده است، تصریح کرد: از جمله این پیشنهادها که نیاز به بررسی بیشتر دارد عبارت از احداث راهداری است و یگر بعد از گردنه کلوسه، استقرار نیروهای هلال احمر در آن منطقه، خاک برداری گردنه کلوسه و ایجاد بهمن گیر است.

وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که با راهکارها و تمهیداتی کوتاه مدت از بار فشار روی ماشین آلات برف‌روبی و همکارانمان کم کنیم.

راهداری اولین و گاهی تنها ارگان فعال در لحظات بحرانی برف و کولاک

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر با اشاره به این موضوع که در هنگام بارندگی و زمانی که هیچ دستگاه اجرایی و امدادی حضور ندارند راهداری حضور دارد، ابراز داشت: سایر ارگان‌ها تا باز شدن مسیر عقب می‌ایستند و گاهی در مواقع بحران و برف و کولاک خصوصاً در منطقه پشتکوه فقط راهداری در کنار مردم منطقه حضور دارد.

وی اضافه کرد: مأمورین راهداری در این شرایط به کمک مردم می‌روند و کار امداد و نجات را انجام می‌دهند در حالی که از وظیفه سازمانی آنها خارج است و تجهیزات امدادی لازم را ندارند.

آقایی با بیان این مطلب که لازم است بیشتر به موضوع امداد و نجات و مواقع بحران توجه شود، اظهار داشت: لازم است به حوزه راه‌ها توجه شود و اعتبارات و تجهیزات لازم برای راهداری فراهم شود تا زمانی که عرصه تنگ می‌شود و فقط راهداری و مردم در میان این مشکل باقی می‌مانند بتوانیم خدمات رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.

کد خبر 4599706

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد