Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، استان کرمانشاه با جاذبه گردشگری فراوان یکی از  استان های مورد توجه برای مسافران است، ۴  هزار اثر تاریخی دیدن مناظر بکر و طبیعی جنگل هایی در دل کوهستان با کوه هایی که به وسعت زاگرس سر بر افراشته اند کرمانشاه را به یکی از پر جاذبه و بکر ترین نقاط ایران بدل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 ایده ساخت تله کابین در کرمانشاه نیز با توجه به  همین زیبایی طبیعی  ،کوه های سر به فلک کشیده  بیست سال پیش آغاز شد.


پروژه ای که از آن سال ها تاکنون همچنان در میان صدها کاغذ مدفون شده  است.


سرگذشت تله کابین کرمانشاه از گذشته تا کنون 

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شرکت تله کابین طاق بستان در سال ۱۳۷۸ به صورت سهامی خاص تاسیس و مطابق با ماده دو اساسنامه شرکت، مطالعه و اجرای پروِژه‌های خطوط تله کابین و تله سیژ و احداث مجموعه‌های تفریحی، توریستی و ورزشی در این محدوده به این شرکت واگذار شده است.

حاتمی گفت: شرکت مذکور در اولین اقدام با شرکت دوپل مایر اتریش وارد مذاکره و همکاری شد و علاوه بر طراحی مسیر تله کابین و ارائه نقشه فنداسیون‌ها، قطعاتی جهت فنداسیون  تحویل شرکت داد و در سال ۱۳۸۹  نیز قرار داد منعقد شده با  این شرکت به مبلغ ۳/۱ میلیون یورو تمدید شد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ نیز جهت اجرای فنداسیون دکل‌های تله کابین، قرار دادی با شرکت سپیدار کوشا منعقد شد، اما به  علت  مشارکت نکردن سرمایه گذار و اختصاص نیافتن بودجه مورد نیاز  از طرف صاحبان سهام پس از احداث فنداسیون‌ها  پروژه تقریبا تعطیل  و فقط در سال ۱۳۹۵ عملیات محدود عمرانی  از جمله زیر سازی  معبر پیرامونی  و شن ریزی  پارکینگ  انجام شده است.

  معاون استاندار گفت: در سال ۱۳۹۵  اجرای فاز یک پروژه شامل  خط تله کابین  و حداقل تاسیسات  و خدمات مورد نیاز ایستگاه‌های مبدا و مقصد به عنوان  اولویت طرح تعیین شد و مصوبه  شورای اسلامی شهر  در خصوص  نوع فراخوان  و شیوه مشارکت  و مصوبه هیات عالی  سرمایه گذاری شهرداری در خصوص سهم شهرداری از در آمد  آتیه پروژه اخذ گردید. مخالفت میراث فرهنگی کرمانشاه با  مسیر تله کابین اجرای پروژه را به تعویق انداخت 


معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت:  اسناد فراخوان  پروژه  جهت جذب سرمایه گذار  تهیه و  انتشار آگهی موکول به اعلام موفقت  مجدد اداره میراث فرهنگی   صنایع دستی و گردشگری  استان کرمانشاه  با اجرای پروژه شد.

وی بیان کرد : اداره میراث فرهنگی  اعلام کرد  خط عبور  تله کابین  در طرح موجود ناقض حریم منظری  آثار باستانی  طاقبستان است.

حاتمی گفت:  طرح موجود تله کابین  توسط مهندسین مشاور مورد بازنگری قرار گرفت و جهت رعایت ضوابط حفاظتی آثار باستانی طاق بستان  ایستگاه تله کابین به اراضی ضلع شمالی بیمارستان امام حسین(ع) جا به جا شد و مشخصات جدید  تهیه و شهریور ماه  سال ۹۷  جهت  بررسی و اعلام نظر به میراث فرهنگی تحویل شد  و در آبان ماه  همین سال طرح از سوی میراث فرهنگی پذیرفته شد.

حاتمی با اشاره به جلسات متعدد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای جلب و جذب سرمایه گذاری کلان گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون جلسات متعدی  با سرمایه گذاران داخلی و خارجی  جهت معرفی  پروژه وترغیب سرمایه گذاران برگزار شد، اما به علت  پاسخ ندادن  سازمان میراث فرهنگی استان به استعلام‌های شهرداری در آن سال مذاکرات  بی نتیجه ماند.

روزنه ای برای آغاز یک پروژه بیست ساله 

 با پیگیری های انجام شده ظرفیت های و پتانسیل های سرمایه گذاری در استان کرمانشاه تدوین شد و قرار شد در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه این طرح ها و پروژه ها به سرمایه گذاران معرفی شود فرصتی که می توانست برای استان کرمانشاه  یک تغییر بزرگ به وجود آورد و بالاخره نیمه دوم دی ماه اتفاق خوشایندی به وقوع پیوست و پروژه تله کابین کرمانشاه نیز نظر یکی از سرمایه گذاران را جلب کرد و مقدمات سفر آن ها به استان کرمانشاه فراهم شود.


تیم سرمایه گذاری به استان کرمانشاه آمدند تا این بار با جزییات و دقت بیشتری پروزه تله کابین کرمانشاه را بررسی کنند و  در  جلسه ای  با استاندار و مسئولان توجیه خود را از اجرای ای طرح بیان کنند.

 پروژه تله کابین کرمانشاه در صورت  موافقت سرمایه گذاران  به طول ۱۵۰۰ متر و ارتفاع ۴۳۰ متر  در  ۵ مسیر رفت و ۵ مسیر برگشت با ظرفیت ۶۰۰ تا ۷۵۰ نفر در ساعت و استقرار ۱۰ دستگاه کابین احداث خواهد شد.

از امکانات   دیگر پروژه ، رستوران، پارکینگ، مجموعه پذیرایی و رفاهی و ساختمان ایستگاه  است.

بازوند استاندار کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: یکی از بانک ها  سرمایه گذار پروژه تله کابین در استان کرمانشاه است که این بانک در استان کرمان نیز در حال احداث پروزه تله کابین است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و استانداری مشوق‌هایی برای سرمایه گذار در نظر گرفته اند گفت: مقرر شده است که همان مشوق‌هایی که در استان کرمان به آن‌ها اعطا شده در کرمانشاه نیز اجرایی شود و در قالب همان تفاهم نامه نهایی تنظیم و به امضا برسد.

بازوند استاندار کرمانشاه گفت: تله کابین پروژه خیلی خوبی برای غرب کشور است و در راستای توسعه گردشگری می‌تواند تحول خوبی ایجاد کند.
وی در ادامه گفت: سالیان سال این پروژه نقل زبان مردم بوده است و به نوعی یک مطالبه عمومی است، و با توجه به اینکه استان کرمانشاه مرکز غرب کشور است این پروژه در حوزه گردشگری می‌تواند رونق جدی ایجاد کند.

 

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و امور مشارکتهای مردمی شهرداری کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نیز از عزم جدی این  اداره برای جذب سرمایه گذار و  اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه سخن گفت.

شامبیاتی  گفت: پروژه تله کابین کرمانشاه  اولین پروژه  اولویت دار شهرداری است که تمام تلاش  مجموعه شهرداری  اجرای پروژه است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه در توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت:  این پروژه هم از لحاظ گردشگری و هم اقتصادی  برای استان کرمانشاه اهمیت دارد چراکه موجب ماندگاری بیشتر گردشگر در استان خواهد شد.

وی بیان کرد:  کمبود اعتبار و موانع اجرایی که مسیر تله کابین  از نظر میراث فرهنگی داشت مانع از اجرای پروژه شد که  ضوابط میراث را تغییر دادیم .

شامبیاتی ادامه داد: در تفاهم نامه اولیه ای ارزیابی های هر دو طرف  از پروژه انجام شد و  مقرر شد که  بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده نتیجه  از سوی سرمایه گذار اعلام شود.

وی  از روند این ارزیابی ها گفت: پیش بینی ما از این جلسات مثبت است و امیدواریم در این زمینه با سرمایه گذار به توافق برسیم و قرار داد اجرای کار به امضا برسد.

شامبیاتی  گفت: ۵ پروژه در شهر کرمانشاه  به عنوان پروژه‌های اولویت دار هدف گذاری شدند که باید اجرایی شوند شهرداری به صورت ویژه و  در سطح کلان برای اجرای آن‌ها برنامه دارد.

وی بیان کرد: تله کابین کرمانشاه، شهر بازی، رودخانه قره سو ، سراب قنبر از جمله این پروژه های مهم است که  پیگیر جذب سرمایه گذار هستیم.

پای کار آمدن سرمایه گذاران برای اجرای یکی از پروژه های  مهم استان کرمانشاه می تواند سر آغاز تحول مثبتی در حوزه اقتصادی و گردشگری استان باشد حالا باید منتظر بمانیم که آیا پس از گذشت بیست سال تکلیف پروژه  تله کابین  کرمانشاه روشن خواهد شد  آیا  با  مشوق های در نظر گرفته شده سرمایه گذار حاضر به اجرای تله کابین در کرمانشاه می شود؟

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!