Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@17:33:18 GMT

آخرین پالان‌ دوز/تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۶۷۸۱

آخرین پالان‌ دوز/تصاویر

« پالان » چیزی شبیه به زین است که روی کمر حیوانات قرار داده می‌شود تا افراد راحت‌تر از این حیوانات استفاده کنند.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمال کرمی 55 ساله از اهالی شهر بانه، از ۳۰ سال پیش تاکنون در این شهر مشغول به کار پالان دوزی است. به گفته او برای تامین امرار معاش زندگی در گذشته به شهرهای بسیاری سفر کرده اما در نهایت با توجه به ماشینی شدن زندگی مردم، کار پالان‌دوزی رو به فراموشی و منسوخ شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تعداد انگشت شماری پالان دوز را در سطح کشور داریم و شاید جمال کرمی نیز آخرین نفری باشد که در استان کردستان و در تنها مغازه پالان‌دوزی شهر بانه مشغول به انجام این کار است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

سردار حجازی طی دوره‌ای جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بود و ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

در این مراسم سردار کرمی همرزم شهید حجازی گفت: اگر به تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی نگاه کنیم، پیروزی بر رژیم طاغوت، پیروزی در جنگ تحمیلی و به تازگی پیروزی بر استکبار با جریان مقاومت، از وقایع ماندگار دوران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: چهره‌های شاخص مقاومت همچون شهید حجازی، سردار همدانی و سردار زاهدی به عنوان شهدای جریان مقاومت همگی انتخاب سردار سلیمانی بودند و توانستند کار را به خوبی پیش ببرند.

سردار کرمی با بیان اینکه شهید سلیمانی در جبهه مقاومت نقشی برجسته داشت، تصریح کرد: پیروزی جبهه مقاومت نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه این شهید بزرگوار است.

وی همچنین حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سردار زاهدی و همراهانش را حماقت این رژیم خواند و گفت: سیلی محکمی که رژیم صهیونیستی در تلافی این حمله خورد، در طول بیش از ۷۰ سال اشغال فلسطین نخورده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان
  • سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان
  • رقابت غول‌های انگلیسی بر سر جواهر باواریایی‌ها؛ لیورپول شیفته جمال موسیالا
  • تصمیم قطعی گواردیولا؛ منچسترسیتی به سراغ جمال موسیالا می‌رود
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • ۵۵ تن خشکبار قاچاق از یک انبار در بهارستان کشف شد
  • کشف خشکبار قاچاق ۷۰ میلیاردی در بهارستان
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران