Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آئین تجلیل و نکوداشت مقام شامخ استادی دکتر «فرشته معتمدی» به پاس بیش از نیم قرن فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی وی تاکید کرد:نکوداشت مفاخر، جوانان را به سمت علم و سجایای اخلاقی سوق می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در مراسمی که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه و جمعی از اساتید، مدیران، چهره‌های برجسته علمی، پزشکی و دانشگاهی کشور و دانشجویان برگزار شد، از خدمات افتخار آفرین دکتر فرشته معتمدی استاد برجسته دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با اشاره به اینکه الگو سازی و معرفی نحوه فعالیت‌های علمی و اخلاقی اساتید برجسته به جوانان می‌تواند در آینده کشور و دانشگاه مؤثر باشد، گفت: نکوداشت مفاخر و قدر شناسی از مقام اساتید فرهیخته دو وجه تمایز دارد؛ این سنت حسنه از یک سو قدردانی از تلاش‌های ارزشمند اساتیدی است که سالیان متمادی خدمات ارزنده ای انجام داده اند و چراغ علم و دانش را روشن نگاه داشته اند و از سوی دیگر الگوقراردادن اساتیدی چون دکتر معتمدی، دانشجویان و اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه و کشور را به سمت کسب علم و دانش و ارتقای سجایای اخلاقی سوق می‌دهد.

دکتر معتمدی افتخار دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر معتمدی را نماد علم فیزیولوژی در کشور دانست و گفت: نام دکتر فرشته معتمدی در عرصه‌های داخلی و خارجی با رشته فیزیولوژی عجین شده است و ایشان یکی از افتخارات علمی دانشگاه و کشور هستند.

وی شاگردی استاد دکتر معتمدی را یکی از افتخارات دوران تحصیل خود ذکر کردو گفت: تحصیل در بالاترین مقاطع علمی و برجسته‌ترین دانشگاه‌ها از جمله افتخارات استاد معتمدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دکتر معتمدی همواره جویای علم است و خود را دانشجو می‌داند، گفت: روحیه کسب علم و ارتقا مهارت در هر مقطع و جایگاهی از سوی این استاد فرهیخته درس بزرگی برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور است.

دکتر آقاجانی توجه به آموزش و پژوهش را یکی از درخشنده‌ترین صفات دکتر معتمدی دانست و خاطرنشان کرد: نگاهی به زندگی این استاد توانمند بیانگر این مهم است که ایشان توازن مناسبی را در حوزه پژوهش و آموزش ایجاد کرده اند، زمانی که به فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌پرداختند هرگز از تربیت دانشجویان غافل نبوده و وظیفه استادی را نیز به نحو احسن انجام می‌دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که سایه استوار و بالنده این استاد دانشمند بر جامعه علمی و دانشگاهی هم چنان برقرار باشد.

فروتنی در عین بزرگی یکی از بارزترین ویژگی‌های دکتر معتمدی

در ادامه این مراسم دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در آئین تجلیل و نکوداشت دکتر فرشته معتمدی با اشاره به سجایای اخلاقی این استاد فرهیخته گفت: مهمترین ویژگی برجسته ای که از استاد معتمدی آموختم، فروتنی در عین بزرگی است، ایشان مدافع انسانیت، اخلاق و نماد فروتنی در محافل علمی هستند.

دکتر زرقی با اشاره به اینکه دانشگاه در سالهای آتی به سمت دانشگاه‌های متمایز حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: طبق مطالعات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ۱۰ نقطه در رأس قله‌های علمی قرار دارد، که یکی از این قلل مرکز تحقیقات علوم اعصاب به مدیریت دکتر فرشته معتمدی است.

وی در ادامه از طراحی گرنت دکتر فرشته معتمدی به پاس قدردانی از زحمات ایشان توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که اختصاص این گرنت هر ساله با نام این استاد فرهیخته تداوم داشته باشد.

نام دکتر فرشته معتمدی در رأس محافل علمی

دکتر مسلم بهادری رئیس علوم پایه فرهنگستان علوم پزشکی نیز درسخنانی با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم نکوداشت استاد دکتر فرشته معتمدی، اظهار داشت: افتخار می‌کنم در مرکزی فعالیت می‌کنم که دکتر معتمدی به عنوان اولین بانوی متخصص، عضو پیوسته و دائم این فرهنگستان است.

وی گفت: استاد چهره شناخته شده علمی کشور و منطقه هستند، نام ایشان در رأس محافل علمی و افتخار ملت ایران می‌درخشد.

دکتر بهادری، استاد معتمدی را آموزگاری دلسوز و بی بدیل معرفی کرد و به فعالیت‌های وی نظیر انتشار کتاب تاریخچه فیزیولوژی در ایران، کسب نشان درجه اول دانش از ریاست جمهوری، سردبیری چندین مجله بین المللی و … اشاره کرد.

تقدیر از دکتر معتمدی تقدیر از علم و دانش است

دکتر واعظ مهدوی استاد دانشگاه علوم پزشکی شاهد نیز در این مراسم تقدیر از دکتر معتمدی را تقدیر از اندیشه، توسعه وطن و پیشرفت علمی عنوان کرد و افزود: دکتر معتمدی خدمتگزار علم و دانش هستند و هیچ کشوری بدون عبور از جریان‌های علمی نمی‌تواند به توسعه دست یابد.

وی ادامه داد: نکوداشت مقام استاد نوعی تقدیر از علم است و گرامیداشت مقام عالم رتبه‌ی ویژه ای نزد پروردگار دارد.

به گفته دکتر واعظ مهدوی: دکتر معتمدی سمبل اندیشه‌های دراز مدت است، چرا که وی همواره آینده نگری را سرلوحه کار خود قرار داده و منافع دراز مدت را به منافع کوتاه مدت ترجیح می‌دهند.

دکتر معتمدی مبدا و آغاز گر تحولی شگرف در حوزه علوم اعصاب

در بخش دیگری از این مراسم دکتر سعید سمنانیان استاد دانشگاه تربیت مدرس نیز شاگردی دکتر معتمدی را مایه افتخار ذکر کرد و گفت: این استاد فرهیخته گنجینه‌ای گرانبها و کم نظیر هستند.

وی یکی از رموز موفقیت دکتر معتمدی را پرکاری ایشان دانست و خاطرنشان کرد: علوم فیزیولوژی و اعصاب پیش از حضور و پس از حضور دکتر معتمدی تحولی چشمگیر داشته است، وی مبدا و آغاز گر تحولی شگرف در حوزه علوم اعصاب است.

علاقه به جوانان و وطن پرستی یکی دیگر از خصوصیت‌های دکتر معتمدی بود که دکتر سمنانیان به آن اشاره کردو گفت: اگر دکتر معتمدی را مادر فیزیولوژی و علوم اعصاب بنامیم تعریف گزافه ای نکرده ایم.

دکتر سمنانیان با تاکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای بدون برقراری ارتباطات گسترده بین المللی رشد نمی‌کند، به توان بالای دکتر فرشته معتمدی در راستای برقراری تعاملات علمی بین المللی اشاره کرد.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر کیاسالاری معاون پژوهشی دانشگاه شاهد با اشاره به ابعاد برجسته شخصیتی دکتر فرشته معتمدی گفت: ابعاد ویژه شخصیتی این استاد فرهیخته تنها در علم و علوم پزشکی خلاصه نمی‌شود.

وی راه اندازی مقطع ph.d فیزیولوژی در ایران را نشان از آینده نگری دکتر معتمدی دانست و گفت: دکتر معتمدی در جنبه‌های مختلف اخلاقی نماد خشوع و تواضع هستند، ایشان به جامعه علمی آموختند که علم و دانش ثروت است و این ثروت تنها متعلق به یک فرد نیست و باید گسترش یابد.

دکتر رشیدی پور استاد دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این مراسم جدیت، سخت کوشی، مردم داری و وطن پرستی را از جمله سجایای اخلاقی دکتر معتمدی ذکر کردو به فعالیت گسترده علمی، منطقه‌ای و بین المللی این استاد فرهیخته دانشگاه اشاره کرد.

تربیت دانشجویان بااخلاق و توانمند، افتخار دکتر معتمدی

استاد دکتر فرشته معتمدی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور اساتید و دانشجویان یکی ازمهمترین دستاوردها و افتخارات سال‌ها تلاش خود را تربیت دانشجویانی توانمند و بااخلاق دانست.

وی به حاضرین در مراسم توصیه کرد که هرگز در مقابل ناملایمات و سختی‌ها مأیوس نشوند و همواره صبوری پیشه کنند.

دکتر معتمدی در ادامه از تمامی افرادی که در دستیابی به این موفقیت نقشی داشتند قدردانی کرد و این مهم را مدیون همکاران دلسوز و خانواده خود دانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاریخچه راه اندازی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه، این مرکز را یکی از شاخص ترین و با افتخارترین مراکز علمی کشور معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به پاس زحمات دکتر فرشته معتمدی دو واحد مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در مرکز تحقیقاتی علوم اعصاب بنام ایشان نامگذاری شد.

پروفسور فرشته معتمدی پژوهشگر علوم اعصاب و عضو فرهنگستان علوم پزشکی است. وی رئیس کنونی مرکز تحقیقات علوم اعصاب علوم پزشکی شهید بهشتی است. او پس از تحصیل فیزیولوژی در دانشگاه تهران در سال ۱۹۷۸ از دانشگاه کلمبیای آمریکا فارغ التحصیل شد و هم‌اکنون از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌باشد.

دکتر معتمدی استادی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ریاست بخش فیزیولوژی این دانشکده برای حدود پانزده سال، برترین زن مترجم سال در سال ۱۹۸۹، بهترین زن دانشمند سال در سال ۱۹۹۳، استاد برگزیده سال توسط وزارت بهداشت در سال ۱۹۹۹، محقق برگزیده سال در سال ۲۰۰۰، دریافت نشان دولتی درجه سه پژوهش از رئیس جمهور در سال ۱۳۸۳، رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه شهید بهشتی از سال ۲۰۰۰، ۸. رئیس فدراسیون آسیایی اقیانوسیه ای علوم اعصاب در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴، رئیس انجمن فیزیولوژیست‌ها و فارماکولوژیستهای ایران از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۰۲، سردبیر مجله فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران و انجام تحقیقات متعدد و نگارش مقالات و کتابهای متعدد در زمینه فیزیولوژی را در کارنامه درخشان خود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد