Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:53:03 GMT

ورود پزشک خانواده به ۶ استان/ضرورت اجرای نظام ارزیابی وسع

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۷۴۵۸

ورود پزشک خانواده به ۶ استان/ضرورت اجرای نظام ارزیابی وسع

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر موهبتی، صبح شنبه در کنفرانس ملی بیمه همگانی که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، افزود: محورهای کنفرانس امروز به نوعی انتخاب شده که علاوه بر به روز بودن، رویکردهای اصلی سازمان بیمه سلامت است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند، گفت: خدماتی که به آنها ارائه می‌شود از طریق ۵ صندوق صورت می‌گیرد که به تازگی نیز مددجویان کمیته امداد نیز به افراد تحت پوشش ما پیوسته‌اند که این اقدام در راستای تجمیع منابع صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی گفت: پوشش افراد مجهول الهویه یکی از مخاطرات ما بود که در این بحث نیز توانستیم اقداماتی را انجام دهیم اما هنوز بخش قابل توجهی از جمعیت ایران فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند این در حالی است که هیچ مانعی برای بیمه این افراد وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در بسیاری از کشورها بیمه مبنای ارائه خدمات به افراد است اما در کشور ما کد ملی مبناست و تمام این موارد باید در آئین نامه ارزیابی وسع دیده شود که حداقل خدشه را به خدمات مطلوب از لحاظ کمی و کیفی به گروه‌های نیازمند وارد کنیم.

موهبتی با اشاره به اینکه هر چه به پوشش صددرصدی بیمه همگانی نزدیک می شویم سخت‌تر خواهد شد، گفت: یکی دیگر از مواردی که مورد تاکید است حفاظت مالی در بیمه سلامت است که اقدامات ارزشمندی صورت گرفته به طوری که امروز هزینه‌ای که مردم از جیب می‌دهند کاهش پیدا کرده اما آنچه در قانون آمده ۲۵ درصد است و هنوز فاصله زیادی با این عدد داریم.

وی تاکید کرد: ۲۳ میلیون روستایی تحت پوشش بیمه رایگان هستند و تعداد قابل توجهی از افراد هستند که بدون ارزیابی وسع تحت پوشش قرار گرفته‌اند که این موضع می‌تواند به عنوان چالش و مشکلی مطرح شود که باید در نظام ارزیابی وسع آن را رفع کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: امروز یکی از مشکلات و چالش‌های بیمه‌های اجتماعی منابع مالی است به طوری که مصارف بر منابع پیشی گرفته است.

وی همچنین گفت: ایجاد مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در دستور کار قرار دارد که مجوز آن نیز اخذ شده است.

موهبتی از اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشک خانواده در ۶ استان مازندران، زنجان، گیلان، فارس، گلستان و آذربایجان شرقی در سه ماهه اول امسال خبر داد و افزود: مردم به حقوق شهروندی واقف نیستند

کد خبر 4601048 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: طاهر موهبتی سازمان بیمه سلامت سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه؛ شعار این هفته «سلامت خانواده با مشارکت مردم»، گفت : برنامه سلامت خانواده اصلی‌ترین برنامه وزرات بهداشت در سال‌جاری است به این صورت که هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهر یک مراقب سلامت و هر ۳ هزار نفر یک‌پزشک خانواده خواهند داشت.

وی، از اجرای طرح پزشک خانواده برای همه مردم استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اقدام برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بالای ۲۰ هزار خانوار، سال گذشته به صورت پایلوت در کنگاور اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام برنامه غربالگری فشار خون و دیابت در کل استان طی سال گذشته، اضافه کرد: امسال برنامه غربالگری در حوزه سرطان به ویژه سرطان‌های پستان و روده بزرگ با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی سلامت و اجرای برنامه‌ها متناسب با شعار هر روز؛ شنبه: سلامت خانواده، حق و مسوولیت همگانی؛ یکشنبه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی؛ دوشنبه: سلامت خانواده و سلامت زمین؛ سه‌شنبه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت؛ پنجشنبه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت و جمعه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی؛ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در هفته سلامت تمامی کلینیک‌های ویژه علوم پزشکی، تمامی درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در سطح استان در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه خدمات ویزیت به صورت رایگان ارائه خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج