Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@16:13:49 GMT

بهمن کشاورز الگوی ممتاز کنشگری مدنی جامعه وکالت بود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۸۴۱۵

محمد صالح نقره کار دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ابعاد شخصیتی و اجتماعی و حرفه‌ای بهمن کشاورز اظهارداشت: بارزترین ساحت حرفه‌ای استاد دغدغه خیر عمومی و تعهد بی پیرایه  به حقوق شهروندی و تقید به منافع ملی و مسئولیت اجتماعی در عین متانت اخلاقی و صراحت و صدق و عزم  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد در نظر و عمل کنشگری اثربخش مدنی جامعه وکالت و حقوقدانان را ترویج و تثبیت می‌کرد و اطرافیان را تشویق به کنش مسئولانه و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از خاستگاه علم حقوق و مهارت وکالت می‌کرد.

وی قوت کنشگری استاد را در مطالعات میان دانشی و به صحنه عمومی کشاندن مسائل حقوقی- اجتماعی با زبان همه فهم رسانه‌ای و تک بعدی نبودن دانسته و افزود: ایشان یکی از شاخص‌ترین ارکان ژورنالیسم حقوقی بود که مواضع و سخنان و تقریراتش مرجعیت برای جامعه حقوقدانان داشت و سنتی برای حقوقدانان رسانه‌ای ایجاد کرد که در عین دفاع از حق و پایداری در راه حقوق شهروندی و گزیده و مفید نوشتن پای از اقلیم‌شان وکالت و اخلاق حرفه‌ای فراتر ننهند و صراحت کلام و استحکام استدلال را با ازادگی و اخلاق قرین سازند.

نقره کار گفت: او نهاد وکالت را صرفا یک صنف و  وکالت را فقط  یک شغل نمی‌دید. بلکه پایگاهی برای صیانت از حقوق شهروندی و محملی برای دفاع از حقوق اجتماعی و سنگری برای ازادگی و عدالت به نفع مردم می‌دانست و این مشق را در عمل و نظر بسط می‌داد. برای او مضاف بر ساحت صنفی کانون وکلا کار ویژه جامعه مدنی بودن  نهاد وکالت مطمح نظر بوده و احساس مسئولیت اجتماعی را در کانون وکلا پرچمداری می‌کرد.

دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا افزود: استاد با نگاه خاصی مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از زاویه تحلیل حقوقی بررسی و ضمن تاکید بر آسیب‌شناسی ژورنالیسم حقوقی از سه منظر  آموزشی، خبری و انتقادی، آموزش عمومی حقوق را لازمه توسعه حقوقی و نظم و قانونگرایی در کشور بر شمرده و  آگاهی‌سازی و روشنگری وکلا و حقوقدانان را یک وظیفه انسانی و حرفه‌ای قلمداد می‌کردند.

نقره کار با اشاره به تقریرات  کتاب هنر دفاع در دادگاه‌ها اثر مرحوم کشاورز افزود:قلم ادیبانه،با طمئنینه  و سریع الانتقال استاد به خواننده حس یک وکیل مسلط متخلق معتقد به اصول اخلاقی و مطیع عدالت و منقاد انصاف می دهد و بمثابه مدلی برای وکالت حرفه‌ای اخلاقی است البته آثار ایشان اعم از کتب و یادداشت‌ها و مقالات یک ویژگی متمایز دارد و ان جد و جهد راقم برای ارتقای حقوق انسانی و دفاع از کرامت مردم در عین وطن دوستی و عزت نفس و صلابت است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهمن کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!