Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:43:11 GMT

رضا علیپور در جام جهانی سنگنوردی چین پنجم شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۹۰۸۴

رضا علیپور در جام جهانی سنگنوردی چین پنجم شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، سومین مرحله از جام‌های جهانی سنگ‌نوردی در ماده «بولدرینگ» و دومین مرحله ماده «سرعت» به مدت سه روز در شهر «چونگ‌کینگ» چین برگزار شد.

در این مسابقات ۴۲۸ ورزشکار از ۳۵ کشور جهان از جمله ایران حضور داشتند که «رضا علیپور» نفر دوم رنکینگ جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و نفر هفتم مرحله نخست ماده سرعت در مسکو و دارنده رکورد سرعت جهان، به همراه الناز رکابی» ورزشکاران ایرانی حاضر در این رقابت‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا علیپور در مرحله مقدماتی که با حضور ۸۵ ورزشکار همراه بود با کسب رکورد ۶ ثانیه ۱۵ صدم ثانیه و کسب رتبه نهم به مرحله نهایی راه یافت. وی پس از راه یابی به مرحله یک چهارم در نهایت به عنوان پنجم دست یافت.

در این مسابقات سنگ‌نوردانی از چین، اندونزی، روسیه و اوکراین؛ به ترتیب اول تا چهارم شدند.

کد خبر 4601195 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات سنگنوردی مسابقات جهانی چین رضا علیپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ال‌ نینو رو به پایان است؟

دانشمندان آب‌وهوایی باور دارند پدیده قدرتمند ال‌ نینو که همراه با تغییرات آب‌وهوایی به تشدید افزایش دمای جهانی منجر شد، با ارمغان هوای سرد در سطح اقیانوس آرام، رو به پایان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مجموعه‌ای از رکوردهای اخیر ماهانه دمای بالای جهانی نشان می‌دهد که زمین احتمالاً وارد مرحله جدیدی از تغییرات آب‌وهوایی شده است.

پدیده ال‌نینو که در ژوئن گذشته آغاز شد، آب‌های گرم‌تری را به سطح اقیانوس آرام آورد و گرمای بیشتری به جو وارد کرد، با این حال اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرد که اقیانوس آرام در طول هفته گذشته به‌میزان قابل‌توجهی خنک شده و ال‌نینو در حال گذر است.

دانشمندان معتقدند که ماه‌های پس از پایان ال‌نینو، نشانه‌ای قوی در مورد این موضوع ارائه خواهد داد که آیا دمای بالای اخیر به دلیل تغییرات آب‌وهوایی شتاب‌زده بوده است یا خیر.

پدیده ال‌نینو در دوران حاضر

شروع ال‌نینو هر چند سال یک‌بار، تغییرات چشمگیری در آب‌وهوای بسیاری از نقاط جهان ایجاد می‌کند. موج‌های گرم‌تر آب که در سواحل پروی آمریکای جنوبی به سطح می‌آید با افزایش خشکسالی و سیل در مناطق مختلف جهان مرتبط است. این پدیده با سه مرحله مختلف ال‌نینوی داغ، شرایط خنثی یا و سردتر به نام لانینا مشخص می‌شود.

ال‌نینوی فعلی در ژوئن گذشته آغاز شد و در دسامبر به اوج خود رسید. گرم‌تر شدن آب در اقیانوس آرام به افزایش میانگین دمای جهانی به بالاترین حد ممکن منجر شد و از مارس برای ۱۰ ماه متوالی رکوردهای پیشین را شکست، با این حال سریع‌تر از حد انتظار از بین رفت و به مرحله لانینا وارد شد. به همین دلیل دانشمندان آب‌وهوایی در مورد اتفاقات بعدی تردید دارند.

محققان آمریکایی اعلام کرده‌اند که ۶۰ درصد احتمال ایجاد لانینا بین ژوئن تا آگوست و ۸۵ درصد احتمال وقوع آن تا پاییز وجود دارد، اما اداره هواشناسی استرالیا انتظار دارند شرایط خنثی ال‌نینو حداقل تا ماه جولای ادامه خواهد داشت.

لانینا تأثیر قابل‌توجهی بر طوفان‌ها دارد، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود آغاز آن یک فصل طوفان بسیار فعال را در اقیانوس اطلس نوید دهد. با این وجود اثر سرمایش لانینا کمی از سرعت گرمایش جهانی را کاهش خواهد داد. در این صورت رکورد دمایی سال گذشته مدرکی مبنی بر این‌که جهان به مرحله سریع‌تر گرم شدن رفته باشد نخواهد بود.

کد خبر 745460

دیگر خبرها

  • الناز شفیعیان در آستانه المپیکی شدن؛ نماینده ایران به فینال قهرمانی آسیا رسید
  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد
  • آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • داد و بیداد خنده‌دار پدر دانش آموز بخاطر تکلیف سخت معلم
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ خدمتی پنجم شد و چهل امیرانی هفتم