Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،رامین معبودی روز شنبه در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر گردنه الماس در راه ارتباطی خلخال به اسالم گفت: در 31 روز فروردین 2 هزار و 115 نفر حادثه دیده درمناطق مختلف این استان با تلاش امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده اند.
وی بیان کرد: یک هزار و 912 نفر از این تعداد در برف و کولاک، 156 نفر در حوادث و سوانح رانندگی جاده ای، 9 نفر مراجعه کننده حضوری، 20 نفر در سیل و آب گرفتگی، 3 نفر در حوادث شهری و 15 نفر در کوهستان دچار حادثه شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه این افراد در پی وقوع 77 مورد دچار حادثه شده اند، اظهار کرد: 10 مورد حادثه گرفتاری در برف و کولاک، 47 حادثه رانندگی جاده ای، 9 مراجعه کننده حضوری، یک مورد رانش زمین، 4 مورد حادثه سیل و آب گرفتگی، 3 مورد حادثه شهری و 3 حادثه کوهستان از جمله حوادث اتفاق افتاده در اولین ماه سال جاری است که در همه این موارد امدادگران جمعیت هلال احمر با حضور به موقع در محل وقوع حادثه به گرفتار شدگان و حادثه دیدگان امداد رسانی کرده اند.
معبودی گفت:113 نفر در این حوادث مصدوم شده بودند که 2 نفر در برف و کولاک، 100 نفر در حوادث جاده ای، 9 نفر مراجعه کننده حضوری و 2 نفر مصدوم در حوادث شهری هستند.
وی با اشاره به اینکه 571 نفر گرفتار شده در برف و کولاک جاده های استان در پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر اسکان داده شدند، افزود: بیشترین تعداد گرفتار شدگان در برف و کولاک جاده ای استان مربوط به گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم است که 270 نفر از سرنشینان خودروهای عبوری این جاده را شامل می شود.
او اظهار کرد: 95 تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با به کارگیری 332 نفر نیروی عملیاتی، 70 دستگاه خودروی آمبولانس، 37 دستگاه خودروی ست نجات، 8 دستگاه خودروی کمک دار و 3 دستگاه خودروی سنگین عملیات امداد و نجات فروردین ماه را انجام دادند.
حجت الاسلام عبدالاحد بابایی رییس جمعیت هلال احمر خلخال نیز در این بازدید گفت: عملیات اجرایی بزرگترین پایگاه امداد جاده ای هلال احمر استان اردبیل در گردنه الماس از سال 95 آغاز و تاکنون 10 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
وی اظهار داشت: ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس با پیش بینی مقاومت سازه در مقابل وزش بادهایی با سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 2 هزار و 300 متر از دریاهای آزاد طراحی و ساخته می شود.
او گفت: این پایگاه دارای امکانات اسکان اضطراری، استراحت گاه امدادگران و نجاتگران، پارکینگ خودروها و سایر امکانات مورد نیاز مسافران عبوری می باشد.
وی افزود: 19 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خلخال در پایگاه قدیمی گردنه الماس که بخشی از ساختمان راهدارخانه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان است، مستقر هستند.
بابایی گفت: از زمان شروع بارش های برف از اول فروردین ماه امسال امدادگران این پایگاه به سرنشینان 75 خودروی عبوری از این جاده شامل 270 نفر امداد رسانی کرده و مصدومان چند مورد حادثه رانندگی را با استفاده از 2 دستگاه آمبولانس مستقر در پایگاه به بیمارستان خلخال منتقل کرده اند.
گردنه الماس خلخال با ارتفاع بیش از 2هزارو 300 متر جزو گردنه های سخت و صعب العبور کشور است که در مواقع بارندگی برف ،کولاک ،تند باد و یا وجود مه غلیظ رانندگان عبوری را دچار مشکل کرده و در بسیاری از مواقع مانع از ادامه مسیر خودروها در این مسیر کوهستانی وسخت می شود .
جاده ارتباطی خلخال به اسالم به طول 71 کیلومتر از زیباترین جاده های کشور است که همه ساله هزاران نفر با استفاده از این راه وارد استان اردبیل شده و از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری آن دیدن می کنند.
در حال حاضر 25 کیلومتر از این راه از جمله گردنه معروف الماس در حوزه استحفاظی خلخال واقع شده و در فصول سرد سال بویژه روزهای برفی و کولاک همواره مشکلاتی را در زمان عبور مسافران ایجاد می کند.
6098/7119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بیمارستان پایگاه امداد و نجات راهداری و حمل و نقل جاده سیل هلال احمر استان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

دریافت 48 MB کد خبر 6086683

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند