Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:49:58 GMT

ماماها در سلامت زنان پیش قدم هستند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۹۸۱۴

ماماها در سلامت زنان پیش قدم هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، فریده اولاد قبا، روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مامایی در سالن همایش‌های رازی، اظهار داشت: ماماها همیشه در سلامت مادران و زنان جامعه پیش قدم و دغدغه مند هستند و هر دختر و بانوی ایرانی حق دارد که یک مامای خانواده داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند ایفای نقش همسری و مادری هستند، افزود: ماما ها با حضور در مدارس می‌توانند به ایفای این نقش‌ها در بین دانش آموزان، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج خود مراقبتی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون زنان مجلس، با اشاره به وجود بند ترویج زایمان طبیعی در ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه، یادآور شد: به عنوان یک بانو و مادر همیشه موافق و مروج زایمان طبیعی بوده ام چون جامعه به مادران و زنان سالم نیاز دارد.

اولاد قبا، از تولد به عنوان موهبت الهی یاد کرد و افزود: تولد در دستان ماماها به عنوان ودیعه الهی به خانواده‌ها و مادران تقدیم می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: پیگیری اجرایی شدن سیاست‌های جمعیتی و سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه ترویج زایمان طبیعی بسیار مهم است و امیدواریم که با تعامل سازنده بین دولت و مجلس شاهد اجرایی شدن این سیاست‌ها باشیم.

وی از کمبود ماما در مناطق مختلف کشور از جمله در اطراف تهران، شیفت‌های فشرده و آلودگی صوتی به عنوان مشکلات ماماها یاد و ابراز امیدواری کرد که این مشکلات توسط دولت و وزارت بهداشت کاهش یابد.

کد خبر 4601242

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت مامایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی غم‌انگیز از سرنوشت پدران و مادران سالمندان سنندج

پدران و مادرانی در سرای سالمندان سنندج به دور از خانواده و در غربت به سر می‌برند که وضعیت زندگی و سرنوشت آنان هر کدام صد قصه و حکایت دارد...

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3060512 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تهدید سلامت افراد در استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • روایتی غم‌انگیز از سرنوشت پدران و مادران سالمندان سنندج
  • حمایت مادران و کودکان بوشهری از کودکان و مادران مظلوم غزه
  • رقص زنـان در ستاد منتخب مجلس دوازدهم و عضو جبهه پایداری | فیلم
  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از مردم غزه
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • اجتماع کودکان و مادران بوشهری در حمایت از مردم غزه برگزار شد
  • سلامت: فوتبالی نه ولی تراکتوری‌ام
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته