Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا - مدير صندوق بيمه کشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام اينکه سال جاري زراعت‌هاي ديم استان 30 درصد، باغات 40 درصد، طيور 70 درصد و دام نزديک به 20 درصد بيمه شده‌اند، گفت: اين ضريب نفوذ بيمه در برابر توليدات استان ما بسيار پايين است.

شهرام نريماني روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: طي 3 سال اخير به دليل عدم پرداخت به موقع حق بيمه، مردم از صندوق بيمه کشاورزي دلسرد شده‌اند و به اين دليل ضريب نفوذ کاهش پيدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: تمام عوامل قهري و طبيعي و بيماري زا و ساير عواملي که به بخش کشاورزي آسيب مي‌زند، با عناوين مختلف تحت پوشش بيمه صندوق کشاورزي هستند.
مدير صندوق بيمه کشاورزي استان آذربايجان شرقي خسارت‌هاي پرداخت شده ناشي از سرمازدگي، تگرگ و طوفان در سال گذشته را 135 ميليارد تومان عنوان کرد.
نريماني خاطرنشان کرد: اين ميزان خسارت که هر ساله پرداخت مي‌شود، بدون حمايت‌هاي دولتي به هيچ وجه امکان پذير نخواهد بود و تعرفه‌اي هم که تعيين مي‌شود دولت نزديک به 50 درصد حق بيمه را متقبل مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه در سال اول که به دنبال مشتري هستيم مي‌توانيم با تبليغات جذب مشتري کنيم اما در سال‌هاي بعد، اقدامات و خدمات ما اثرگذار خواهد بود، گفت: در سال‌هاي اخير پرداخت غرامت حق بيمه منوط به دريافت بودجه‌هاي مصوب توسط صندوق بيمه از دولت شد.
وي افزود: با توجه به وضعيت اقتصادي دولت، شاهد عدم تحقق پرداخت حق بيمه به کشاورزان بوديم، به گونه‌اي که امسال 3 هزار ميليارد تومان از تعهدات دولت به صندوق بيمه پرداخت نشده است.
نريماني گفت: تنها محلي که مي‌توان به کشاورزان و باغداران کمک کرد، صندوق بيمه است و بر اين اساس بايد سطح پوشش بيمه‌اي را به روزهاي اوج خود برگرداند.
مدير صندوق بيمه کشاورزي استان آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به اينکه بيشترين خسارتي که سال گذشته پرداخت شد مربوط به خسارت‌هاي ناشي از سرمازدگي، تگرگ و طوفان بود، گفت: غرامت دام و طيور و بخ شزراعي به صورت 100 درصدي و 50 درصد غرامت خسارت باغات پرداخت شده است.
وي با اعلام اينکه صندوق بيمه کشاورزي به تازگي از محل تبصره 13 بودجه 97، 2 هزار ميليارد ريال اوراق قرضه از دولت گرفته است، اظهار اميدواري کرد: با تبديل کردن اوراق به پول، 50 درصد باقي مانده غرامت باغات هم پرداخت شود.
نريماني با بيان اينکه مشکلات صندوق که سابقه اي کمتر از 35 دارد به مرور زمان قابل حل است، خاطرنشان کرد: در صنعت بيمه، هر چقدر اعتماد و ميزان مشارکت بيشتر باشد خدمات بهتري ارائه خواهد شد.
مساحت کل اراضي کشاورزي استان آذربايجان شرقي يک ميليون و 222 هزار هکتار است که از اين ميزان 805 هزار هکتار اراضي زير کشت ديم و 294 هزار هکتار نيز اراضي زير کشت آبي است.
3071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه هفت کشوری در مبادلات تجاری گفت: عملکرد سال قبل در بیشتر بخش‌ها روند افزایشی دارد و مبادلات تجاری استان به بیش از ۳میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، صادق نامدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از مبدا آذربایجان شرقی به 103 کشور مختلف دنیا صادرات انجام شده است، گفت: میزان صادرات سال گذشته از گمرک های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را 2 میلیون و 930 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 541 میلیون دلار بوده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشورهای ترکیه 30.8 درصد، عراق 20.2 درصد، ارمنستان 17.57 درصد، جمهوری آذربایجان 3.6 درصد و گرجستان 3.5 درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمرهای استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات 12 ماه سال 1402 در مجموع 549 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 750 دلار از مبداء 63 کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد 29 درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدأ واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشورهای ترکیه 57درصد، امارات متحده عربی 12درصد، چین 11درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی 2 درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در 12 ماهه سال گذشته 607 هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص 3.4 درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است. در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان 70 هزار و 105 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 به میزان 33 درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • ترکمانچای شهرستان شد
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳