Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صمت گفت: سالانه بیش از یک میلیون مترمربع فرش دستباف توسط بیش از ۱۶۷ هزار فرش باف در استان فارس تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبرز رضازاده سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از یکصد و ۶۷ هزار فرش باف در صنعت فرش دستباف استان فارس با تولید سالانه بیش از یک میلیون مترمربع فرش اشتغال دارند که ۸۰ درصد تولیدات آن‌ها جنبه صادراتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنرصنعت فرش دستباف یکی از مهمترین و پایدارترین محصول اقتصادی در میان ۱۰ محصول عمده صادرات غیرنفتی کشور محسوب می‌شود، افزود: آموزش نیرو‌های متخصص در این هنر صنعت زمینه ساز ارتقای تولید و صادرات فرش دستباف استان است.

رضازاده تصریح کرد: بزودی کلاس‌های آموزشی، ارتقای مهارت قالی بافان، مهارت رفوگران و مرمت کاران و بازاریابان فروش فرش دستباف برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در این آموزش‌ها به حفظ، احیا و ارتقای جنبه‌های هنری و فرهنگی فرش دستباف و آشنایی بافندگان این هنر صنعت با نیاز‌های آموزشی روز بازار‌های داخلی و خارجی توجه می‌شود.

رضا زاده اضافه کرد:در این دوره‌ها هنرجویان با مواد اولیه مرغوب، شناخت ابزار، چله کشی یا چله دوانی، آموزش بافت و مکانیزم‌های فرش، نقشه خوانی فرش، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه، تشریح طرح‌ها و رنگ‌های فرش منطقه و مورد سلیقه بازار، آشنائی با قیمت‌های روز بازار فرش، نظارت و آموزش شناخت معایب فرش حین بافت و نحوه پیشگیری و اصلاح آن آشنا می‌شوند.

رضازاده گفت: آموزش نیرو‌های متخصص در صنعت فرش فارس زمینه ساز ورود کالا‌های تولیدی استان به بازار‌های بین المللی و ارتقای صادرات غیرنفتی است.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضاى ورزش دانش آموزى استان آذربایجان‌غربی ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهرى» در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با عملکرد مجموعه تربیت بدنى و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى در بخش فضاهاى ورزشى، گفت: با آغاز دولت سیزدهم نهضت ساخت فضاهاى ورزشى آغاز و این مهم به طور جدى در استان آذربایجان‌غربى پیگیرى شده است.

وى افزود: در طى دولت مردمى سیزدهم بیش از ١٠٧ هزار متر مربع به فضاهاى ورزشى استان آذربایجان‌غربى اضافه شده است.

مطهرى در این رابطه ادامه داد: تعداد ٧ باب سالن ورزشى در طى دو سال اخیر به فضاهاى ورزش دانش آموزى استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالن‌هاى ورزشى مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى به ١٢٠ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى، به اجراى طرح شهید سلیمانى در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اجراى طرح شهید سلیمانى در کشور یک تحول بزرگ در موضوع فضاهاى ورزشى اتفاق افتاده که استان آذربایجان‌غربى یکى از پیشروان این موضوع در سطح کشور است.

مطهرى گفت: ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنى، یک زمین چمن طبیعى و یک زورخانه دانش آموزى طى دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشى تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازى سالن‌هاى ورزشى صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • فضاى ورزش دانش آموزى استان آذربایجان‌غربی ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافته است
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • آسفالت ۷۴۵ هزار مترمربع از معابر شهرکرد در سال گذشته
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان