Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک بر تعامل و همکاری فعال در راستای برقراری ارتباط علمی پژوهشی در قالب کنسرسیوم علمی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، در این تفاهم‌نامه بر تشکیل کنسرسیوم علمی به منظور گسترش همکاری‌های سازنده پژوهشی آموزشی، انجام تحقیقات مشترک و تشکیل هسته‌های علمی پژوهشی مشترک و همچنین بهره‌برداری بهینه از توان علمی، تجربی و امکانات فنی پژوهشی و ارتباط بین‌المللی طرفین در پیشبرد برنامه‌های کنسرسیوم علمی و نیز برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و توسعه همکاری‌های مشترک با سایر موسسات آموزشی پژوهشی داخل و خارج کشور تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی، رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در نشست مشترک با رییس و جمعی از معاونان و مدیران پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اظهار کرد: حدود چهار میلیون دانشجو و حدود ۸۰ هزار نفر عضو هیات علمی در دانشگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی کشور داریم، یعنی یک استاد به ازای هر ۵۰ دانشجو که طبعاً نمی‌توان انتظار داشت دانشگاه‌های ما در تربیت نیروی انسانی موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه بحث دانشگاه‌های نسل سوم و سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی از دهه ۱۹۸۰ در آمریکا مطرح بوده است، اظهار کرد: دانشگاه‌های ما همچنان در مسائل دانشگاه‌های نسل اول و آموزش مناسب مشکل دارند و لازم است بیش از هر چیز به رفع مشکلات آموزشی و تربیت نیروی انسانی مناسب در دانشگاه‌ها توجه کنیم.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی پژوهشی کشور که از بودجه برخی دانشگاه‌های کشورهای منطقه هم کمتر است، اظهار کرد: باید برای جذب و تربیت نیروهای انسانی برجسته از سنین قبل از دانشگاه اقدام کنیم و توجه داشته باشیم که پایه همه کارهای بزرگ و دستاوردهای کاربردی، علوم پایه و بنیادی است.

رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های مشخص برای تربیت و جذب دانشمندان تراز اول در کشور به تجربه موفق چین در جلب نخبگان چینی و خارجی به دانشگاه‌های آن کشور اشاره و تصریح کرد: با رشد جریان تولید مقالات در چین سهم آمریکا از تولید علم جهان از ۳۴ درصد به ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به سیاست مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران برای بورسیه و جذب تعدادی دانشجوی خارجی در مرکز، گفت: فرستادن دانشجویان ایرانی به مراکز تحقیقاتی خارجی برای دوره‌های چند ماهه و همچنین حضور دانشجویان و محققان خارجی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور ضمن اینکه فرصت تبادل فرهنگی و آشنایی هر چه بیشتر جوانان ما با فضای علمی بین‌المللی را فراهم می‌کند، ولع مهاجرت به خارج را هم در آنها از بین می‌برد.

دکتر خوش خلق سیما، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی هم طی سخنانی در این نشست با تشکر از همکاری خوب علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران با پژوهشگاه و حضور دکتر موسوی موحدی و دکتر کاووسی، مدیر گروه بیوانفورماتیک این مرکز در پژوهشگاه گفت: منشاء ثروت آفرینی در دنیای امروز، علم است و حتی اگر ۱۰ درصد خروجی مراکز پژوهشی هم به خلق ثروت منجر شود، اثربخشی قابل توجهی در کشور خواهند داشت. مبنای حرکت ما در پژوهشگاه هم انجام تحقیقات معطوف به محصول قابل تجاری‌سازی است و در این راستا از هرگونه کمک و حمایت از خارج پژوهشگاه استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: رویکرد پژوهشگاه در بحث نیروی انسانی جذب مستعدترین افراد است، به طوری که طی دو سال متوالی که امکان جذب ۵۰ نفر عضو هیات علمی را داشتیم، سالی بیش از سه تا پنج نفر عضو هیات علمی نگرفتیم و در حال حاضر هم به صرف داشتن سهمیه تا زمانی که فرد مناسبی را پیدا نکنیم، هیات علمی جذب نمی‌کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، خوش خلق سیما در پایان ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و تحقیقاتی زمینه همکاری در حوزه آموزش نیروی انسانی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست به همراهی مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای تعامل و همکاری با سازمان‌ها، ارگان‌ها، صاحبان صنایع و شرکت‌های فعال تفاهم‌نامه همکاری با نمایندگان معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه امضا کردند.

افشین غنی‌زاده با تأکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه در راستای سیاست‌های کلان آموزشی، پژوهشی فرهنگی و اقتصادی با اشاره به فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مورد توافق طرفین اظهار کرد: هدف از این تفاهم‌نامه‌ها دستیابی به موضوعات مهم و مورد توافق طرفین است که با مذاکرات قبلی مشخص شده و در تحقق موضوعات مورد توافق طبق مفاد تفاهم‌نامه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس اسلامی و به‌منظور بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی، همکاری و ارتباط بین دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، صنایع و شرکت‌های مختلف ازجمله معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک طرفین یاری رساند؛ بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه‌های همکاری، در این مسیر گام برمی‌داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته مابین طرفین به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

به گزارش آنا،‌ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه به مدت سه سال در هفت ماده ۴ تبصره بوده و به امضای غنی‌زاده نماینده دانشگاه و غلامعلی یاربیگی نماینده ناحیه مقاومت سپاه همچنین تفاهم‌نامه با شرکت بیمه زندگی خاورمیانه نیز به مدت دو سال در ۸ ماده و دو تبصره به امضای رئیس دانشگاه و سیامک حبیبی مدیر توسعه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی