Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال جاری با آورده‌های کشاورزان و جذب تسهیلات ۱۸۰۰ میلیارد تومانی حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی اتفاق بیفتد.

کامبیز عباسی افزود: تسهیلات ۱۸۰۰ میلیارد تومانی با کارمزد ۱۵ درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش کمی و کیفی محصولات و درآمد کشاورزان، تقاضا برای مکانیزاسیون افزایش و تسهیلات مربوط به خط اعتباری شماره (۷) به طور کامل جذب شود.

عباسی تصریح کرد: از ۱,۸۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری شماره (۷) مبلغ یک هزار میلیارد تومان به مکانیزاسیون زیر بخش زراعت، ۳۶۰ میلیارد تومان حوزه باغبانی، ۱۸۰ میلیارد تومان دام و طیور، حدود ۹۰ میلیارد تومان شیلات، ۵۴ میلیارد تومان گیاهان دارویی، ۱۸ میلیارد تومان جنگل و مرتع و ۷۲ میلیارد تومان به مکانیزاسیون در حوزه گلخانه‌ها تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱,۵۲۰ میلیارد تومان منابع اعتباری به صورت تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده، سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی را در سال ۹۷ نسبت به پنج سال قبل از آن بی نظیر خواند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: سال ۹۷ با آورده‌های کشاورزان و جذب تسهیلات ۱۵۲۰ میلیارد تومانی حدود ۲,۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی صورت گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال شاخص‌های مکانیزاسیون کشاورزی ارتقا و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ۱۲ صدم اسب بخار در هکتار اضافه شود.

عباسی افزود: طبق برنامه ششم توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی تا پایان این برنامه باید به ۲.۱ اسب بخار در هکتار برسد.

کد خبر 4601331

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مکانیزاسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت