Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال۹۷ اگر ویروس آنفولانزا با سرعتی که درحال گسترش بود، ادامه می‌یافت بیش از ۴۵میلیون قطعه طیور تخمگذار از بین می‌رفت و با صرف بودجه و واردات نیز امکان تهیه نیاز کشور وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ علیرضا رفیعی پور پیش از ظهر امروز(شنبه) در مراسم ملی روز جهانی دامپزشکی دامپزشکی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: سال97 و 98 به همت فعالیت جمعی سال آرامش در تولید صنعت طیور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: سال 95 و 96 با سختی همراه بود؛ در حوزه صنعت طیور ما در شرایطی قرار داریم که تکنولوژی برتر هستیم، یعنی این صنعت به مرحله‌ای رسیده که می‌توان با یک اپراتور فعالیت‌های یک واحد طیور را انجام داد با این حال آنفولانزا نیز مطرح است.   رئیس سازمان دامپزشکی کشور ابراز کرد: صنعت طیور طی 60سال گذشته حوزه صنعتی خود را به همراه دارد، اما همچنان ناملایماتی را در زمینه طیور مشاهده می‌کنیم.   وی افزود: بیشترین خدمت و کم‌ترین بهره را تولیدات واقع در روستاها شامل می‌شوند و ما باید به این دیت تولیدکنندگان قول دهیم که اقدامات لازم و خدمات بهداشتی را به این قشر ارائه دهیم.   در حوزه زیرساخت‌ها با کمبود مواجه ایم این مقام مسئول عنوان کرد: در اعتبارات، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و خدمات و امکانات همواره کمبودهایی وجود دارد، اما باید در شرایط کنونی که با تحریم مواجه هستیم از کمبودها با موفقیت عبور کنیم.   وی ادامه داد: کنترل آنفولانزای پرندگان در شرایط بحرانی که در گذشته آینده با چنین شرایطی مواجه نمی‌شویم، از جمله نمونه‌های موفقیت در وضعیت سخت و باوجود کمبودهاست و این به دلیل همکاری همه جانبه و همدلی بود.    رفیعی پور بیان کرد: جایگاه واکسیناسیون به این معناست که درصورت نبودن آن صنعتی ساختن طیور امکانپذیر نبود و ارزش واکسیناسیون نیز به معنای تامین سلامت دام، طیور و آبزیان و در نتیجه سلامت فرد و جامعه با امنیت غذایی و کاهش هزینه تولیداست.   وی افزود: در سال97 اگر ویروس آنفولانزا با سرعتی که درحال گسترش بود، ادامه می‌یافت بیش از 45میلیون قطعه طیور تخمگذار از بین می‌رفت و با صرف بودجه و واردات نیز امکان تهیه نیاز کشور وجود نداشت؛ اما به لطف الهی و کنترل این عدد به زیر 800هزار قطعه رسید.   کنترل چالش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قزوین   فاطمه خمسه در این مراسم اظهار کرد: قزوین عملا استانی کشاورزی است و باغستان سنتی نشان از کشاورزی پویا است و پس از ان صنعت را در خود جای داده و از جمله ۱۰استان برتر در زمینه کشاورزی است.    وی ادامه داد: آنفولانزای فوق حاد پرندگان در چند سال اخیر تبدیل به چالش شده است و این موضوع در قزوین از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا سهم بزرگی از صنعت طیور را به خود اختصاص می‌دهد.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: باتوجه به جایگاه صنعت طیور در استان؛ قزوین فعالیت‌هایی جدی را در زمینه انفولانزای پرندگان شروع کرد و با واکسیناسیون این آمار را به حداقل و صفر رساند.   افتتاح نخستین فاز مرغ تخمگذار در نودهک تاکستان وی افزود: در سال رونق تولید خلاء مرغان تخمگذار از دست رفته جبران شده و نیازهای استان و خارج از استان فراهم شده است؛ البته باید زیرساخت‌هایی برای اینده مرغان تخم گذار و صنعت طیور درنظر گرفت که آمایش سرزمینی در این راستا دارای اهمیت است.   این مسئول عنوان کرد: در اردیبهشت ماه نخستین فاز از چهار فاز مرغ تخمگذار در نودهک تاکستان افتتاح می‌شود و با راه اندازی آن بسیاری از مشکلات استان حل و فصل می‌شود.   عبدالمحمد زاهدی ادر ادامه این مراسم ابراز کرد: دامپزشکی از نظر علمی جایگاهی بین رشته‌ای دارد و به لحاظ اجرایی فعالیتی بین بخشی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.   استاندار قزوین عنوان کرد: موضوع طیور و دام از دو بعد اقتصادی و بیماری‌های مشترک دام و انسان دارای اهمیت است و همین حساسیت موضوع را نشان می‌دهد. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم