Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:34:25 GMT

بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قزوین بخوبی مهار شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۱۹۶۳

بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قزوین بخوبی مهار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی با محور جایگاه و ارزش واکسیناسیون ظهر شنبه با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس دامپزشکی کشور، زاهدی استاندار، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از کارشناسان و تشکل‌های فعال در عرصه دامپزشکی در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه خمسه در این مراسم گفت: نیازمند همکاری بین بخشی در دامپزشکی هستیم تا بتوانیم چالش‌های این بخش را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: قزوین استانی کشاورزی است و با مساحت یک درصدی کشور بیش از ۴.۵ درصد محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند و این جایگاه باید مورد توجه مسئولان کشوری قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات این بخش را بهتر حل و فصل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیماری آنفولانزای مرغی چالش‌های جدی در استان ایجاد کرد و از آنجا که بخش زیادی از واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ در این استان قرار دارد نگرانی ما بیشتر بود.

خمسه یادآور شد: در صنعت مرغ گوشتی و تخم مرغ در کشور شاخص هستیم و با داشتن مزرعه بزرگ مرغ اجداد که حدود ۵۰ درصد مرغ تخم گذار کشور را در خود جای داده است با بروز بیماری آنفولانزا با چالش جدی روبرو شدیم و سال سختی را در دو سال گذشته سپری کردیم.

تلف شدن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در استان قزوین بر اثر بیماری آنفولانزای مرغی بیش از ۵ میلیون و۴۰۰ هزار قطعه مرغ تلف شدند اما با تیم ممیزی توانستیم با کمک پدافند غیر عامل بیماری را کنترل کنیم و استان در این زمینه خوب عمل کرد.

وی اضافه کرد: قزوین در حال حاضر از استان‌های پاک در بیماری فوق حاد پرندگان است و تدبیر خوبی توسط سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفت و استان ما هم خوب عمل کرد و از بحران خارج شدیم.

خمسه اظهار داشت: امسال در رونق تولید هم خلاء مرغ تخم گذار برطرف شد و با افزایش تولید تخم مرغ توانستیم صادرات این محصول را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: شرایط برای توسعه صنعت مرغ گوشتی و تخم گذار فراهم شده است و لازم است تا آمایش سرزمین عملیاتی شود.

خمسه تصریح کرد: تراکم فارم ها در استان نگران کننده است و باید این فارم ها به مناطق کم خطر منتقل شود و بزودی با اقدامات انجام شده اولین فاز مجتمع مرغ متمرکز تحم گذار در روستای رودهک در این منطقه افتتاح می‌شود.

در ادامه از فعالان صنعت مرغ و مدیران موفق در کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تجلیل شد.

کد خبر 4601448

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پاسدار حسین حیاتی در رزمایش واکسیناسیون طرح شهید زاهدی در دهستان فامور از بخش جره و بالاده کازرون بیان داشت: رزمایش ۲۵۰ هزار دام در استان فارس به نام طرح شهید زاهدی برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون با بیان اینکه امروزه بخش دامپروری یکی از مشاغل مهم و تأثیرگذار در اقتصاد ملی است، افزود: رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس به مدت دو هفته با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و اداره دامپزشکی برگزار شد.

سرهنگ حیاتی تصریح کرد: شهرستان کازرون در رزمایش طرح شهید زاهدی با واکسیناسیون بیش از ۲۵ هزار رأس دام فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی، تولید محصولات دامی سالم و کاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین ویژگی‌های واکسیناسیون در سطح شهرستان است، اذعان داشت: خدمات بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی و اداره دامپزشکی در راستای خدمات به جامع بزرگ عشایری بخصوص خدمت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد.

حیاتی با بیان اینکه برگزاری اردوهای جهادی در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه مجموعه دامپزشکی در راستای مقابله با شیوع بیماری‌های دامی در واقع واکسیناسیون و رصد و پایش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و امنیت غذایی نقش سازنده‌ای دارد.

امنیت غذایی کشور در گروه سلامت مواد غذایی است

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون نیز گفت: امروز تأمین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در گرو سلامت مواد غذایی آنها بوده که واکسیناسیون دام و طیور در سلامت فرآورده‌های گوشتی و در نتیجه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

محمدجعفر شفیعی هدف از رزمایش را حفظ سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی شهروندان دانست و افزود: واکسیناسیون به موقع دام و طیور یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌ها و پیشگیری با برخی بیماری‌ها است که در طول سال در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه فعالان مجموعه دامپزشکی و مهندسین علوم دامی در حقیقت سربازان گمنام عرصه سلامت هستند که در کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، خاطر نشان کرد: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و دامپزشکی همه ساله فعالیت گسترده‌ای را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهد که در این راستا در وهله نخست واکسیناسیون دام و طیور و به دنبال آن پایش و مراقبت بیماری‌ها در جمعیت‌های دامی در سطح شهرستان است.

وی گفت: رزمایش ملی جهاد دامپزشکی در سطح گسترده در خردادماه سال جاری نیز با توجه به پتانسیل و ظرفیت شهرستان در مناطق محروم کازرون انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6087063

دیگر خبرها

  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور