Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه‌های طیف اصلاح طلب پیش از این نیز در اقدامی مشابه، تشییع شهدای مرزبان و شهدای گمنام را نیز سانسور کرده بودند و همچنین با انتشار کاریکاتورهای موهن به شهدای غواص و رزمندگان دفاع مقدس نیز توهین کر

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** رفاه و عافیت طلبی، خانواده هاشمی را آزار می‌دهد!

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «گویی سازندگی با آنها عجین شده ورفاه و عافیت‌طلبی آزارشان می‌دهد. زمانی که آیت‌الله هاشمی را سردار سازندگی نامیدند، پس چندان غیرمنتظره نبود که "محسن" توسعه و راه‌اندازی خطوط زیاد مترو را بر عهده بگیرد و حالا هم در شورای شهر از سازندگی پایتخت بگوید یا فاطمه که خود را وقف بیماران خاص کرده و بازگشت سلامتی به جسم یک بیمار خاص لبخند را بر چهره‌اش می‌نشاند و اما فائزه! نمی‌توان کتمان کرد او بیش از سایر برادران و خواهرش مشتاق سیاست وسازندگی است. رفتارهای فائزه به مردان سازندگی بیش از زنان سیاسی و اجتماعی نزدیک است که یکی از آنها را می‌توان نداشتن تعارف و رودربایستی ذکر کرد یعنی اگر فردی بار اول در مقابل او بنشیند و بر اطلاعات ناقص خود تاکید کند بدون تعارف از او می‌خواهد که به ادعاهایش پایان دهد و برایش از میزان کم اطلاعاتش و تبعات طرح آن در مقابل دیگران می‌گوید تا بار دیگر چنین با او مواجه نشود. لباس پوشیدن او هم متفاوت از بسیاری زنان است یعنی بر حجاب کامل خودش تاکید و بر اساس اعتقادی که دارد هیچ‌گاه یک تار موی سر او مشخص نمی‌شود».

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب مبنی بر پرهیز خانواده هاشمی از رفاه و عافیت طلبی، مرور خاطرات روزنوشت مرحوم هاشمی رفسنجانی که طی سال‌های گذشته منتشر شده است و همچنین بررسی عملکرد دولت سازندگی، نشان دهنده خوی اشرافیگری در خانواده و همچنین مدیران ارشد نزدیک به مرحوم هاشمی بوده است.

هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطراتش و در چندین جای، به استفاده از کاخ‌ها و ساختمان‌های شاه سابق برای تفریح در دوران انقلاب اشاره می‌کند. در بخشی از خاطرات هاشمی آمده است: «یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۰( تاسوعای حسینی) با هلی‌کوپتر به سد لتیان آمدیم. بچه‌ها هم تا ظهر کم‌کم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است. آب لتیان پایین‌تر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت ۸ امروز زلزله‌ای به قدرت ۸،۶ ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفته‌اند… آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم». (خاطرات هاشمی رفسنجانی، سال ۱۳۷۰، سازندگی و شکوفایی، صفحه ۲۳۶).

در یکی دیگر از خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز آمده است: «(چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۶۴، سفر به چین و ژاپن) مهدی را بیدار کردم که صبحانه بخورد و با بچه‌ها دنبال کارش برود. حسن فرزند احمد آقا هم مثل بچه‌های من _ یاسر و مهدی _ همراه ما بود». (خاطرات سال ۶۴، صفحه ۱۵۴)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت و ممتاز جمهوری اسلامی مسئله ساده زیستی مسئولان آن و پرهیز از اشراف منشی بوده است؛ اما متاسفانه این ویژگی با پایان دوران جنگ و استقرار دولت سازندگی مورد تضعیف برخی دیدگاه‌های اشرافی منشانه قرار گرفت.

** سانسور تشییع باشکوه شهید مدافع حرم در روزنامه‌های اصلاح طلب

دیروز مردم تهران در تشییع پیکر مطهر شهید «مجید قربانخانی» (حرّ مدافع حرم) سنگ تمام گذاشتند.

پیکر پاک این شهید که پس از سه سال و چند ماه به آغوش وطن بازگشته بود، با حضور باشکوه مردم، تشییع و به خاک سپرده شد. شهید مجید قربانخانی متولد ۱۳۶۹ در محله یافت‌آباد تهران، تک‌پسر خانواده و لوتی‌مسلک بود که در کنار پدرش در بازار کار می‌کرد و سفره‌خانه‌ای نیز در محله یافت‌آباد داشت. وضع مالی خوبی داشت و از این بابت همیشه به نیازمندان کمک می‌کرد. این شهید مدافع حرم بعد از یک تحول درونی، داوطلبانه به سوریه اعزام شد تا از حریم عقیله بنی‌هاشم دفاع کند. در نهایت بعد از دلاوری‌های فراوان در ۲۱ دی ماه سال ۹۴ به‌دست تروریست‌های تکفیری در منطقه خان‌طومان به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در منطقه ماند.

نکته قابل تأمل اینجاست که روزنامه‌های اصلاح طلب این اتفاق مهم و این حضور باشکوه و تماشایی را سانسور کردند. روزنامه‌های ایران، شرق، اعتماد، همشهری، آرمان، ابتکار، آفتاب یزد، اطلاعات، جمهوری اسلامی، همدلی، مردم سالاری، دنیای اقتصاد، جهان صنعت و صدای اصلاحات در صفحه اول خود به هیچ عنوان به این موضوع اشاره نکردند.

روزنامه‌های طیف اصلاح طلب پیش از این نیز در اقدامی مشابه، تشییع شهدای مرزبان و شهدای گمنام را نیز سانسور کرده بودند و همچنین با انتشار کاریکاتورهای موهن به شهدای غواص و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز جسارت کرده بودند.

این روزنامه‌ها همچنین حضور باشکوه مردم در محکومیت اغتشاش گران را نیز سانسور کرده و اظهارات مقامات ارشد دولتی علیه ترامپ را نیز سانسور می‌کنند.

** ارگان دولت: پراید ۵۰ میلیونی و دلار ۱۴ هزارتومانی تقصیر تحریم‌هاست!

روزنامه ایران در مطلبی با حمله به ائمه جمعه و انتقاد از نوع نگرش آنها به مسئله تحریم، نوشت: «خطبای محترم باید اهتمام داشته باشند که مخاطبان سخنان و مواضع آنها فقط همه آنهایی که در نماز جمعه شرکت کرده‌اند، نیستند. اندکی تأمل در پرسش‌های طبیعی که بیان این قبیل سخنان به دنبال خواهد آورد، شاید گوینده را به دقت بیشتر در آن وادارد. مشخصاً درباره اعمال فشارهای خارجی و تحریم‌های ظالمانه امریکا، به نظر نمی‌رسد بخش‌های زیادی از جامعه با چنین استدلال‌ها یا مواضعی همراهی کند که تحریم، نعمت است یا تحریم‌های امریکا هیچ تأثیری بر ما نداشته و حتی ما در همه عرصه‌ها پولدارتر شده‌ایم و زندگی بهتری پیدا کرده‌ایم. به هر روی هر مخاطبی بعد از شنیدن این سخنان حتماً از خود خواهد پرسید که پس چرا همزمان با تشدید تحریم‌ها پراید ۲۰ میلیونی به مرز ۵۰ میلیون تومان رسیده و دلار ۳۷۰۰ تومانی بعد از کلی تلاش برای تثبیت به مرز ۱۳ یا ۱۴ هزار تومان رسیده است. ماجرای گوشت و دیگر اقلام خوراکی و پوشاک و… هم به همین ترتیب».

دولتمردان و فعالین اصلاح طلب تا پیش از سال ۹۲ تاکید داشتند که ۷۰ الی ۹۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت دولتی و تنها ۱۰ الی ۳۰ درصد مشکلات ناشی از تحریم است.

حالا رسانه‌های حامی دولت «نعل وارونه زده» و وضع موجود را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند. این در حالی است که پراید ۵۰ میلیونی، و دلار ۱۴ هزارتومانی و افزایش نجومی دیگر اقلام همگی میوه‌های برجام و به عبارتی همان گلابی برجام است.

دولتمردان پیش از این تاکید کرده بودند که با اقدامات دولت تدبیر و امید- و به خصوص رویکرد دولت در سیاست خارجی (برجام) - چنان رونقی در کشور ایجاد می‌شود که مردم هیچ نیازی به یارانه پیدا نمی‌کنند.

پیش از امضای برجام و زمانیکه هسته‌ای داشتیم، دلار حدود ۳ هزارتومان بود، اما در پسابرجام و زمانیکه در هسته‌ای بتن ریخته شد، دلار به ۱۴ هزارتومان رسید.

پراید ۵۰ میلیونی و دلار ۱۴ هزارتومانی نتیجه گره زدن معیشت مردم به اخم و لبخند آمریکاست.

** FATF گشایشی در روابط بانکی ایجاد نمی‌کند

روزنامه سازندگی در یادداشتی نوشت: «تصویب لوایح مرتبط با FATF در شرایط تحریم تأثیر زیادی بر روند اقتصادی کشور ما نخواهد گذاشت، چون آمریکا در عمل جلوی فعالیت‌های بانکی کشورمان را گرفته است. در مورد اروپا هم که فکر می‌کردیم در برجام بماند و تحریم‌ها را اجرایی نکند، اما با گذشت یکسال دیدیم که نمی‌شود چندان امیدوار بود. چرا که آنها هنوز هیچ کار جدی‌ای را آغاز نکرده‌اند که بتواند ما را نسبت به شرایط موجود امیوار کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به نظر نمی‌رسد که (لوایح مرتبط با FATF) در تغییر شرایط اقتصادی اثرگذار باشد، چرا که بانک‌های جهانی نه به خاطر FATF بلکه به دلایل دیگر با ایران کار نمی‌کنند».

اکنون و در آستانه یکساله شدن خروج آمریکا از برجام، اصلاح طلبان تازه به حرف منتقدان دولت رسیده و در اعترافی دیرهنگام تاکید دارند که اروپا هیچ اقدامی درخصوص تعهدات برجامی خود انجام نداده است.

این طیف همچنین اذعان دارد که FATF گشایشی در روابط بانکی و وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نخواهد کرد.

کارویژه اصلی FATF اجرای لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکاست. این سازمان بین دولتی چندی پیش در گزارشی رسمی اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی‌اش، شناسایی و مسدودکردن مسیرهای دورزدن تحریم‌ها توسط ایران است.

چندی پیش «ناهید تاج الدین» نماینده مردم اصفهان در مجلس و عضو فراکسیون امید در یادداشتی نوشته بود: «من به عنوان موافق پیوستن به FATF می دانم که ۴۷ درصد پولشویی دنیا در آمریکا و ۲۳ درصد در اروپا انجام می‌شود و اروپا و آمریکا سهم ۷۰ درصدی در پولشویی دنیا دارند و انگشت اتهام پولشویی پیش و بیش از هرکس به سمت آمریکا و اروپا دراز است. من می دانم که سیاستمداران دنیا بیشتر از اینکه نگران اخلال در نظم اقتصادی به وسیله پولشویی باشند، نگران اخلال در نظم سیاسی هستند و بیشتر از اینکه به اقتصاد توجه داشته باشند، به اثرات و تبعات اقتصاد سیاسی توجه دارند و این نگرانی بیش از همه در آمریکا وجود دارد».

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل ویژه های مشرق دولت تدبیر و امید سردار سازندگی منطقه خان طومان ویژه های مشرق ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فرمانده تحت تعقیب فلسطینی که در روز تشییع زنده شد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • (ویدئو) فرمانده تحت تعقیب فلسطینی که در روز تشییع زنده شد!
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند