Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:41:39 GMT

میدان تاریخی کرمان غرق در نوای موسیقی اصیل سنتی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۲۳۸۶

میدان تاریخی کرمان غرق در نوای موسیقی اصیل سنتی

در این یادداشت آمده است، کرمان در میان تمامی شهرهای تاریخی این مرز و بوم با اجرای ارکستر سمفونیک ملی ایران در میدان تاریخی گنجعلیخان کرمان پیشگام چنین اقدامات است.
شب گذشته نوای موسیقی متین سنتی به اتفاق حضور پر شور کرمانی‌ها روحی تازه در پیکره بنای تاریخی میدان گنجعلیخان دمید. بر خلاف خاموشی همیشگی شبهای گذشته، میدان گنجعلیخان روشن بود به روشنای حضور کرمانی‌ها؛ کرمانی‌هایی که همواره در تکوین و تکامل موسیقی اصیل این سرزمین جایگاهی بس ستودنی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اطمینان دارم که در کارنامه سراسر افتخار سالار موسیقی ایران و همسر هنرمند کرمانی اش نیز از ششم و هفتم اردیبهشت ماه 98 به شکلی خاص یاد خواهد شد. چرا که بناهایی خاص همچون میدان گنجعلیخان کرمان نیز در سراسر میهن عزیزمان چندان پرشمار نیستند.
برای ما کرمانی‌ها نیز اجرای ارکستر سمفونیک ملی ایران برای اولین بار در فضای باز آن هم در یکی از زیباترین بناهای تاریخی کرمان شبی سرشار از خاطرات زیبا و متمایز ساخت.
امشب خبری از شیوه‌های نه چندان مناسب برگزاری کنسرت در سوله‌های ورزشی و سالن‌های سخنرانی نبود و علیرغم همه کمی و کاستی‌ها، همشهریان هنردوست کرمانی شبی به یادماندنی را تجربه کردند.
چرا که همه در کرمان خواستند و اراده کردند خواستند تا یک رویداد موسیقایی فاخر متفاوت با همیشه شکل گیرد.
از استاندار فرهیخته کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد و سورج یاسایی رئیس انجمن موسیقی استان گرفته تا جناب حسینی معاون هنری وزارت ارشاد و مدیران بنیاد رودکی؛ همه و همه خواستند تا رویه ایی جدید خلق شود و این اتفاق میمون با همت همه رخ داد که حقیقتاً جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
حالا کرمان در میان همه شهرهای تاریخی این مرز و بوم در این مسیر پیشگام است.
حالا نجابت و متانت هنردوستان کرمانی با حمایت مثال زدنی نیروهای امنیتی و انتظامی و هدایت شورای تأمین دیار کریمان برای بسیاری شهرهای دیگر یک نمونه مثبت و موفق تلقی خواهد شد و این شبهای زیبا با برنامه‌های فاخر تکرار خواهد شد چرا که اهالی دیار کریمان شایسته بهترین‌ها هستند.
7420/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران مدیرکل فرهنگ و ارشاد موسیقی نیروهای امنیتی وزارت ارشاد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود. 

عمده فعالیت این سامانه روز‌های سه‌شنبه تا پنج شنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود. 

با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ در استان؛ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است