Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:38:57 GMT

شرکت های هواپیمایی وب کم های خود را می بندند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۳۲۲۰

شرکت های هواپیمایی وب کم های خود را می بندند

تهران- ایرنا- شرکت یونایتدایرلاین طی بیانیه ای اعلام کرد که به صورت فیزیکی روی تمامی وب کم های تعبیه شده داخل سیستم های سرگرمی هواپیما را خواهد پوشاند. اقدامی که تا پیش از این چند شرکت دیگر نیز در پی بروز نگرانی بابت حفظ حریم خصوصی کاربران به آن دست زده بودند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار علمی ایرنا، نگرانی بابت امنیت دوربین های تعبیه شده داخل سیستم های سرگرمی درون پرواز (همانند تبلت و نمایشگر جلوی صندلی) زمانی بروز کرد که کمی پیش از عید، یک متخصص امنیت سایبری امنیت این دوربین ها و امکان نقض حریم خصوصی مسافران از طریق آنها را در فضای مجازی زیر سوال برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدگاهی که به سرعت مورد توجه قرار گرفت. ویتالی کامولک (Vitaly Kamluk) که در آن زمان سوار یکی از هواپیماهای خطوط هوایی مالزی بود، متوجه شد که زیر بسیاری از نمایشگرهای جلوی صندلی دوربین وجود دارد. دوربین هایی که عملا توسط کاربران استفاده نمی شود و خطوط هوایی هم می گویند کاربردی برای آن ها ندارند. در حقیقت دوربین ها بخشی از تبلت یا نمایشگری بودند که شرکت هواپیمایی مربوطه از شرکت تولید کننده خریداری کرده و به همان صورت نیز درون هواپیما نصب شده است. در آن زمان اعتراض اولیه به شرکت مالزیایی این بود که مسافران را از وجود این دوربین ها بدون توجه به اینکه امکان فعال کردن یا نکردن آن ها وجود دارد یا خیر، مطلع نکرده است.
این جنجال خبری به سرعت دامن شرکت های دیگر را هم گرفت. شرکت هایی که حالا مدعی بودند که تبلت های مورد نیاز خود را با دوربین سفارش ندادند و هدف آن ها نقض حریم خصوصی کاربران نبوده است. به این ترتیب شرکت های مختلف ضمن انتشار بیانیه های متعدد در مورد نصب نبودن نرم افزار لازم برای فعال کردن این دوربین ها، شروع به بستن فیزیکی این دوربین ها کردند. تولیدکننده بیشتر مانیتورهای مورد بحث عمدتا شرکت های پاناسونیک و سونی بوده اند که تاکنون واکنشی نسبت به حواشی این ماجرا از خود نشان نداده اند. گفتنی است با وجود تمام حاشیه های کنونی، هنوز گزارشی از احتمال وقوع نقض حریم خصوصی کاربران در گذشته در نتیجه وجود این دوربین ها منتشر نشده است.
علمی**9224**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هواپيمايي امنيت سايبري خطوط هوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر پروازتان لغو شده بخوانید

شرکت هواپیمایی آسمان با انجام برنامه‌ریزی های لازم برای پروازهای جایگزین و باتوجه به اولویت‌های اعلام شده، بدون دریافت هیچ هزینه اضافه نسبت به خدمت رسانی به مسافران پروازهای ابطال شده صبح جمعه و انتقال آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقاصد پروازی اقدام می‌کند.   به گزارش ایرنا، روابط عمومی هواپیمایی آسمان، کاپیتان "حسن قاسمی" مدیرعامل این هواپیمایی در حاشیه بازدید از مرکز کنترل عملیات و دیسپچ هواپیمایی آسمان دستورات لازم برای ارائه خدمات شایسته به مسافران را صادر کرد.   وی با اشاره به شرایط پیش آمده اخیر که منجر به لغو برخی از پروازهای صبح روز جمعه شد، اعلام کرد: این شرکت ضمن همکاری و همراهی کامل با برنامه های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، همه ظرفیت های خود را به کار گرفته است تا ضمن برقراری مجدد پروازها رضایت حداکثری مسافران جلب شود.   مدیرعامل هواپیمایی آسمان تاکید کرد: وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنان به دلایل شرایط اخیر باطل شده است و مسافر از قصد انصراف از انجام پرواز را دارد بدون کسر جریمه به ایشان عودت داده خواهد شد.   وی درباره برنامه شرکت هواپیمایی آسمان برای مسافرینی که قصد انجام سفر دارند، گفت: این شرکت برنامه‌ریزی های لازم برای پروازهای جایگزین را انجام داده و با توجه به اولویت های اعلام شده بدون دریافت هیچ هزینه اضافه نسبت به خدمت رسانی به مسافران پروازهای ابطال شده صبح جمعه اقدام کرده و مسافران در کوتاه ترین زمان ممکن به مقاصد پروازی منتقل خواهند شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر پروازتان لغو شده بخوانید
  • لغو پرواز‌های شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان