Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@06:38:01 GMT

مقابله با قالب‌های نازیبای ترویج مهدویت در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۳۶۱۰

مقابله با قالب‌های نازیبای ترویج مهدویت در فضای مجازی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفتمان دینی «امید عاشقان، موعود الهی و عصاره صبر» با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان، ششم اردیبهشت‌ماه در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل پژوهشکده مطالعات صحیفه سجادیه در این جلسه گفت: زیبا‌خواهی، حقیقت‌جویی و نوآوری از جمله گرایش‌های فطری آدمی است؛ رغبت و علاقه انسان به گفتار و نوشتار درست و شیوا نیز سرچشمه در همین میل نهفته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حالی که برخی، مایه‌های فکر و فرهنگ خود را با لباس‌های فاخر و دلفریب می‌پوشانند، نباید اجازه دهیم معارف و مفاهیم مهدویت در فضای مجازی در قالب‌های نازیبا، نشرهای ملول و گفتاری عاری از هنر عرضه شوند.
استاد مرکز تخصصی نماز ومهدویت اظهار کرد: قرآن کریم در اوج فصاحت و بلاغت قرار دارد و امام علی(ع) را امیر سخن می‌نامیم یعنی شخصیتی که افکار بلند و نغز خود را می‌توانست در بهترین قالب گفتار منتقل کند.
مدیرعامل پژوهشکده مطالعات صحیفه سجادیه گفت: آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای در بیانی فرمودند که هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، اول توجه کنید که آیا امام زمان(عج) به آن کار راضی است. اسب بی‌سوار و بی‌صاحب وارد مزرعه مردم می‌شود و به این طرف و آن طرف می‌رود اما اسبی که صاحب دارد، زمامش در دست صاحب آن است و در بیراهه حرکت نمی‌کند.
لطفیان با بیان اینکه انتظار، حالت نیست بلکه عمل است، ادامه داد: امامت حضرت مهدی(عج) مایه حیات فکری و معنوی بشر است. همان‌گونه که نزول آب از عالم بالا است موضوع امامت حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان نیز امری آسمانی است.
وی بیان کرد: بعضی مسائل در مهدویت اساس و ریشه است و ریشه هم در خاک پنهان است و قابل رؤیت نیست، ما از سرسبزی و شادابی دائمی درخت، سالم بودن ریشه را می‌فهمیم. بنابراین، باید به تقویت ریشه‌ها و محکم کردن پایه و اساس و اصل اعتقادات درباره امام زمان(عج) توجه کافی داشت یعنی نه عقل را کنار بگذاریم و نه عشق را.
 محمود لطفیان
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید

دریافت 518 KB

به گزارش همشهری آنلاین تصاویر این رنگین کمان از زوایا و مکان‌های مختلف شهر اصفهان به شکل بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کد خبر 840825 برچسب‌ها خبر مهم میدان نقش جهان استان اصفهان

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • فال انبیا فردا پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • طارمی جای خالی سردار را پر کرد!
  • فال انبیا فردا چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید