Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي گفت: اولويت نخست استان در توسعه معادن، ايجاد صنايع فرآوري مواد معدني است زيرا فرآوري مواد معدني باعث ايجاد اشتغال و ثروت مي شود.

به گزارش ايرنا محمدصادق معتمديان روز شنبه در جمع مردم شهر سه قلعه در شهرستان سرايان افزود: در برخي مناطق استان از جمله بخش سه قلعه ظرفيت هاي خوبي در زمينه معادن وجود دارد و خاک صنعتي بنتونيت که در اين منطقه استخراج مي شود، بخشي از معادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: به سازمان صنعت، معدن و تجارت ماموريت داده شده که ساير ظرفيت هاي معدني اين منطقه شناسايي شود.
نماينده عالي دولت در خراسان جنوبي گفت: تلاش خواهيم کرد درآمدي که از معادن در اين شهرستان ايجاد مي شود به جيب مردم منطقه برود و بايد به منظور رسيدن به اين هدف صنايع فرآوري براي ايجاد اشتغال و توليد ثروت توسعه يابد.
وي اظهار داشت: در منطقه اي با اقليم خشک قرار داريم که در 20 سال گذشته درگير يک دوره خشکسالي شديد بوده است و تلاش مي کنيم ظرفيت هاي مختلف منطقه را شناسايي کنيم.
معتمديان افزود: ظرفيت هاي خوبي در زمينه کشاورزي و باغداري وجود دارد که بايد سرمايه گذاري دولت و مردم براساس ظرفيت هاي شهرستان باشد.
وي بيابان و کوير زيباي سه قلعه را از جمله جاذبه هاي گردشگري کشور ذکر کرد و گفت: کوير و آسمان پرستاره سه قلعه بايد به عنوان يک منطقه ويژه گردشگري در آن سرمايه گذاري شود.
استاندار خراسان جنوبي بيان کرد: سنگ سحر منطقه سه قلعه يکي از سنگ هاي معروف منطقه و کشور است که اگر به فکر اشتغال هستيم بايد فرآوري صنعتي مواد معدني را دنبال کنيم.
وي با اشاره به اينکه 80 درصد جمعيت عشايري شهرستان سرايان در بخش سه قلعه زندگي مي کنند افزود: تکميل زنجيره پرورش شتر با توجه به استعداد منطقه سه قلعه در دستور کار است و اميد است با ورود شترهاي اصلاح نژاد شده از آفريقا شاهد تحولي خوب در اين حوزه با توجه به اقليم منطقه باشيم.
معتمديان اظهار داشت: با توجه به ظرفيت هاي خوب منطقه نيازمند تکميل زيرساخت ها هستيم و احداث و تکميل جاده هاي منطقه جزو اولويت هاي ما است.
وي گفت: ما در شرايطي تمام توان خود را براي حل مشکلات مختلف مردم به کار گرفته ايم که در يک جنگ تمام عيار با استکبار جهاني هستيم و امروز دشمن، جنگ اقتصادي و امنيتي تمام عيار را عليه کشورمان به راه انداخته است.
معتمديان يکي از مهمترين اولويت هاي نظام و دولت را توجه به مناطق کم برخوردار برشمرد و افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي خدمات زيادي در 40 سال گذشته به مردم مناطق مختلف ارايه کرده است که قابل مقايسه با قبل از پيروزي انقلاب اسلامي نيست.
وي اظهار داشت: در گذشته در خراسان جنوبي حتي يک متر جاده آسفالت روستايي نداشتيم ولي امروز به برکت نظام اسلامي بيش از 6هزار کيلومتر جاده روستايي آسفالت شده و همه روستاهاي بالاي 20خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.
استاندار خراسان جنوبي ادامه داد: به برکت نظام اسلامي امروز گازرساني به 30 شهر استان انجام شده و 60 درصد روستاهاي استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
وي گفت: با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي پنج استان کشور از جمله خراسان جنوبي در برنامه بودجه امسال اعتبارات ويژه اي براي گازرساني دارند و تا پايان سال 1400 همه روستاهاي استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
استاندار خراسان جنوبي که از روز چهارشنبه به شهرستان هاي بشرويه، طبس و فردوس سفر کرده است، شامگاه جمعه وارد شهرستان سرايان شد.
ديدار با فعالان اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شهرستان سرايان، برپايي ميز خدمت و بازديد از روستاهاي عشايري «چاه غياث، چاه طالبي، چاه پنيري و چاه ترخي» از برنامه هاي معتمديان در سرايان بوده است.
استاندار خراسان جنوبي روز چهارشنبه گذشته ضمن بازديد از روستاهاي سيل زده شهرستان هاي بشرويه و طبس، مشکلات ساکنان اين مناطق را از نزديک مورد بررسي قرار داد.
وي روز بعد در آيين گراميداشت پنجم ارديبهشت سالروز شکست حمله نظامي آمريکا در صحراي طبس شرکت کرد.
استاندار خراسان جنوبي عصر پنجشنبه در هفتمين سفر شهرستاني خود وارد فردوس شد و در سفر دو روزه ضمن بازديد از طرح ها و مجموعه هاي اقتصادي، با مردم شهرها و روستاهاي مختلف اين شهرستان ديدار کرد.
شهرستان سرايان در شمال غربي خراسان جنوبي و 160 کيلومتري بيرجند است.
7559* 7556*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی

در دیدار استاندار خراسان‌جنوبی و رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن، حمایت سه هزار میلیارد ریالی این صندوق در بخش زیربنایی نهضت ملی مسکن استان خراسان‌جنوبی محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت با بیان اینکه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر این استان به صورت ویلایی در حال احداث است، اظهار کرد: فقط در بیرجند که مرکز استان است با توجه به محدودیت اراضی، واحدها به صورت ۴ و ۵ طبقه احداث می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشتازی استان در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۰۰ درصد تعهد ساخت مسکن حمایتی این استان تا پایان سال‌جاری به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

علی اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن ضمن بررسی آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به عملکرد مثبت استان و تأمین ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در این راستا، صندوق ملی مسکن برای پرداخت هزینه‌های عملیات زیربنایی مساعدت و حمایت لازم و پرداخت مراحل اولیه پس از ارائه مستندات ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 747230

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است