Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اعلام کرد: سالانه ۳۵۰ هزار مجروح و معلول حاصل عدم رعایت ایمنی در حمل‌ونقل است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جشنواره ایمنی راه‌ها در سالروز ایمنی راه‌ها در هفتمین روز از اردیبهشت به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با حضور محمد اسلامی وزیر راه‌و‌شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر و روسای این جمعیت در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز این جشنواره مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، گفت: ایمنی راه‌ها نیازمند عزم ملی است. این شعار و این مفهوم مهم‌ترین فلسفه نام‌گذاری هفتم اردیبهشت به‌عنوان ایمنی حمل‌ونقل است.

محمد بخارایی در ادامه با بیان این مطلب که تعیین یک روز برای عطف توجه مردم و مسئولان به موضوع ایمنی راه‌ها ضروری بود، افزود: موضوع ایمنی راه‌ها اقدامی مؤثر در جهت ایجاد اراده ملی با دشمن خاموش سوانح رانندگی است.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌هاتصریح کرد: امروز روزی است که با یادآوری رعایت ایمنی به کودکان این حق را می‌دهیم که پدر و مادر خود را در سوانح رانندگی از دست ندهد.

وی افزود: شاید در جمع فرهیختگان لازم نباشد به آمار تلفات ۱۶ هزار نفری سوانح رانندگی در سال که در کشور اتفاق می‌افتد اشاره کرد. سالانه ۳۵۰ هزار مجروح و معلول حاصل عدم رعایت ایمنی در حمل‌ونقل است.

بخارایی یادآور شد: سالانه حدود یک‌میلیون نفر به‌تبع سوانح رانندگی به فقر مالی دچار می‌شوند. لازم است عزم جدی در کاهش این آمار در کشور وجود داشته باشد. لازم است عزم را جزم کنیم و با این پدیده شوم مبارزه کرد. امروز روزی است که می‌توان از ارزش‌های حمل‌ونقل یاد کرد و باید از ارزش‌ها گفت. باید افراد برجسته در زمینه ایمنی راه‌ها مورد تشویق قرار بگیرند.

وی ابراز داشت: روز هفتم اردیبهشت روز بزرگی است. در روزهای ملی و بزرگ باید کارهای خوب را بزرگ شمرد. مدیران برجسته‌ای در بخش ایمنی راه‌ها وجود دارند که استفاده از توان آن‌ها خالی از لطف نیست.

بخارایی به این نکته نیز اشاره داشت که، سال گذشته با مشارکت پلیس، مجلس شورای اسلامی و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از سرباز فداکاری که جان خود را برای نجات خانواده گرفتار در رودخانه به خطر انداخته بود تجلیل شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در این مراسم از سه نفر از افراد برجسته تجلیل خواهد شد.

جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به عنوان یک نهاد مردمی با استفاده از تجربیات و دانش اعضای خود و در راستای دست‌یابی به جامعه‌ای توسعه‌یافته و هم‌سو با سایر نهادهای اجتماعی و با بهره‌گیری از آموزهای دینی و ملی، بهبود وضعیت ایمنی تردد در راه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور را با محورهای مختلف در دستور کار دارد.

اکرم فیض آبادی خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ایمنی در حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح « زوج و فرد » حذف شد؟

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد: «موضوع به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.»   به گزارش ایسنا، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران میراث‌دار کم‌وکاستی‌هایی هستیم، گفت: «حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.» به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ به‌گونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهاد‌های بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم. در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج‌وفرد» نخواهیم داشت هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد. طرح جدید ترافیکی کمکی به شب‌مردگی خیابان‌های پایتخت معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب‌مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دعوت شهرداری از پژوهشگران برای بازنگری محدوده‌های ترافیکی تهران دوربین های طرح ترافیک در تهران روشن شد

دیگر خبرها

  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!
  • تام هالند: زندگی و حرفه ام را مدیون مرد عنکبوتی هستم
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • ۱۴ سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن