Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه علنی امروز شورای شهر بیرجند پرونده موضوعاتی مانند نرخ گذاری آژانس‌های تلفنی و اینترنتی، کارت پارک‌ها و نحوه پرداخت مطالبات مردمی که مدتی است به حال خود رها شده در کارتابل بررسی موضوعات اعضای شورای شهر قرار گرفت. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی جاوید در جلسه شورای علنی شورای شهر بیرجند اظهار داشت: مورد سنگ‌های به کارگرفته شده در آیلندهای میادین و بلوارهای بیرجند با اشاره به این که براساس یکی از مصاحبه‌های  فرماندار بیرجند مبنی بر این که کیفیت سنگ‌ها مطلوب نیست گفت: براساس نتایج آزمایشگاهی مقاومت سنگ‌های جدید به کارگیری شده در آیلندها حدود 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 تا چهار برابر جدول‌های بتنی مورد استفاده در گذشته است همچنین تخلل قطعات بتنی نسبت به سنگ چند برابر بیشتر است.

پول‌های سرگردان در پارگینک‌های شهری 

موضوع مطرح شده دیگر در جلسه شورای شهر بیرجند کارت پارک‌هایی بود که مدتی است مقداری از مبالغ مردم در آن بلوکه شده است که  رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند در این رابطه گفت: هنوز میزان مطالبات مردمی در این زمینه برآورد نشده است.

میری افزود: باید میزان سپرده‌های مردم مشخص شود و به اصطلاح نباید پول مردم روی هوا برود و با توجه به وجود سیستم‌های الکترونیکی می‌توان میزان سپرده‌های مردم را رصد و مبالغ بلوکه شده در کارت‌ها را برآورد کرد.

بودجه شهرداری بیرجند افزایش یافتبودجه شهرداری بیرجند 40 درصد افزایش یافتنقشه جامع سایت پسماند شهرداری بیرجند طراحی شد

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید سقف پرداخت و مطالبات مردم با تعیین مشاور پیمانکار مشخص شود افزود: پس از این مرحله درباره چگونگی نحوه پرداخت‌ها به مردم تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند درباره نرخ‌گذاری پارکینگ‌ها ادامه داد: قیمت‌ها در دفترچه نرخ‌ها تعیین و از قبل مصوب شده است.

طاهری عضو دیگر شورا با تاکید بر این که باید موضوع مطالبات مردم به دادستانی منعکس و شرکت ملزم به اعلام میزان مطالبات از طریق کارت پارک‌های شارژ شده شود تا بتوان هزینه‌ها را وصول کرد افزود: شهرداری نمی‌تواند شرکت را ملزم کند اما دادستانی قادر به این کار است.

حسنی‌صفت عضو شورای شهر بیرجند افزود: شرکت مربوطه خود را از شهرداری طلبکار دارد.

وجود تاکسی‌های اینترنتی برای ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم است

نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی از دستور جلسه خارج شد و در جمع بندی این موضوع مصوب شد مکاتبه‌ای توسط شهرداری با دادستانی برای احقاق حقوق عامه و برآورد میزان مطالبات مردمی انجام شود و در قرارداد جدید بندی مبنی بر مشخص شدن میزان مطالبات مردمی و سقف بدهی مردم در پایان هر قرارداد و تسویه آن و در صورت لزوم در قالب کسر از ضمانت نامه گنجانده شود.

یزدان‌شناس یکی دیگر از اعضای شورا با اشاره به دستورالعمل دادستان کل مبنی بر اینکه شهرداری‌ها برای تاکسی‌های اینترنتی ورود نکنند افزود: وجود تاکسی‌های اینترنتی برای ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم است.

وی اظهارداشت: نرخ‌گذاری توسط شهرداری خلاف قانون نظام صنفی است و کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی باید نرخ گذاری کند و چنانچه شهرداری در این زمینه نرخ گذاری کند آن‌ها را از اهدافشان دور خواهد کرد و این موضوع افزایش نرخ را در پی خواهند داشت و در واقع هزینه بیشتری به مردم تحمیل می‌شود بنابراین دادستان دستور دریافت مجوز برای این تاکسی‌ها را از صنعت، معدن و تجارت صادر کرده است.

نرخ گذاری تاکسی‌ها در بیرجند

شهردار بیرجند نیز در این باره بیان کرد: دریافت مجوز تاکسی‌های اینترنتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت مانند دیگر کسب و کارهای اینترنتی نیست.

جاوید افزود: قانون مدیریت و حمل و نقل بار مسافر در شهرها به طور عمده برعهده شهرداری است و بنابراین این حوزه باید نظارت بر عملکرد و قیمت گذاری داشتهباشد همان طور که اتوبوس و تاکسی قیمت گذاری می‌شود اما پروانه باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت شود. 

وی از ورود برخی شهرداری‌ها به حوزه تاکسی‌های اینترنتی و پلمپ برخی از آنها توسط دادستانی خبر داد و گفت: با توجه به نامه مطرح شده در شورا نرخ تاکسی‌ها در سال 98 براساس ورودی 25 هزار ریال، به ازای هر 100 متر مسافت 300 ریال، به ازای هر ساعت دربستی 130 هزار ریال، هر دقیقه توقف هزار و 200 ریال و هر سرویس انصرافی 10 هزار ریال اعلام شده است.

افتتاح فاز اول پارک خطی بیرجند در ماه رمضان

شهردار بیرجند تصریح کرد: فاز اول پارک خطی بیرجند با عنوان «باغ نشاط» در اوایل ماه رمضان افتتاح می‌شود

درخواست مزایده زمین در مساحتی از بوستان‌های سطح شهر اعم از نیلوفر، شهدای گمنام، نیلوفر، پروفسور گنجی، وحدت، الهام، شهید صیاد شیرازی، آفتاب، وصال، لاله، پروفسور معتمد نژاد و آیت‌الله بهجت با قرارداد سه ساله ساله از سوی شهردار بیرجند از دیگر نامه‌های بررسی شده بود که بعد از گفت‌وگوهای شورا مقرر شد مزایده صرفاً برای بازی کودکان با قرارداد دو ساله برگزار شود.

درخواست خرید یک دستگاه قلتک دوچرخ آهنی از سوی سازمان عمران شهرداری از دیگر بحث‌های این جلسه از شورای اسلامی شهر بیرجند بود که با موافقت شورا تصویب شد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در کرج، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۴۶ دهقان ویلا قرار گرفت.

وی مطرح کرد: شگرد سارق این بود که هنگام رسیدن به مقصد از رانندگان درخواست استفاده از گوشی‌های همراه آنان جهت تماس با خانواده خود را می کرده و پس از گرفتن گوشی راننده سریعاً از محل متواری می شده است.

فرمانده انتظامی کرج بیان کرد: با اقدامات فنی و تخصصی و رصد پابند الکترونیک سارقان در محل‌های انجام سرقت، سارق که مجهز به پابند الکترونیک بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم به هشت فقره سرقت تلفن همراه رانندگان تاکسی اینترنتی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: به کارگیری شیوه‌های علمی و روش‌های نوین در مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 6086548

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • بورسی شدن دارایی های مختلف شهرداری
  • شهردار اصفهان راهبرد انتصابات اخیر را تبیین کند
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • دارایی‌های مختلف شهرداری بورسی می‌شوند