Web Analytics Made Easy - Statcounter

از روزهای پایانی سال گذشته و فروردین ماه امسال بارش باران و جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی باعث وارد آمدن خسارت های فراوانی به بخش های مختلف استان شد، طبق گفته مسئولان میزان خسارت ها 715 میلیارد تومان برآورد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سپاه و بسیج یکی از نهاد های فعال در این بحران ها بود که در کنار نهاد های دولتی به خدمات رسانی به آسیب دیدگان پرداخت و توانست  400 میلیون تومان کمک های مردمی را به واسطه پایگاه های بسیج و گشت های سیار از سراسر استان جمع آوری و در بین مناطق سیل زده توزیع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین میزان خسارت های خراسان شمالی از سیلاب در دهستان شیرین سو شهرستان مانه و سملقان و بخش جرگلان و مرکزی شهرستان رازو جرگلان بوده است.

 

توزیع 15 هزار پرس غذای گرم در راز و جرگلان

فرمانده سپاه شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصر اترک از توزیع 15 هزار بسته غذایی گرم در شهرستان راز و جرگلان خبر داد و گفت: طی بارندگی های اخیر و تخریب منازل هم شهرستانی ها، از همان ابتدای واقعه تا کنون 15 هزار پرس غذای گرم طی دو مرحله در دوهستان حصارچه و راستقان میان 50 روستای شهرستان ارسال شد.

وی افزود: در مرحله سوم نیز 8 هزار پرس غذای گرم میان آسیب دیدگان سیل توزیع خواهد شد. هدف از توزیع این بسته‌های غذایی آمادگی و تامین امنیت غذایی سیل زدگان است.

ریحانی با اشاره به لزوم فراهم شدن مقدمات بازسازی و بهسازی محل زندگی مردم مناطق سیل زده، خاطر نشان کرد: تاکنون 14 گروه جهادی بسیجی در داخل شهرستان و 5 گروه جهادی از شهرستان های استان به مناطق آسییب دیده جهت بازسازی و بهسازی منازل مسکونی تخریب شده اعزام شدند.

فرمانده سپاه شهرستان راز و جرگلان با بیان اینکه سپاه پاسداران خادم و در کنار مردم است، ادامه داد: با توجه به خسارتی که سیلاب به سیل زدگان وارد کرده تلاش کردیم از همان ابتدا در کنار آن‌ها و تسکین دهنده نگرانی و ناراحتی مردم از این بحران باشیم، بنابراین این روند تا زمانی که مردم به ما نیاز داشته باشند ادامه دارد.

ریحانی در پایان با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران به مردم آسیب دیده شهرستان طی دوران بحران اظهار کرد: توزیع و ارسال 1 هزار و 300 تخته پتو، 100 رول پلاستیک، 650 بسته غذایی، 700 قوطی کنسروجات، 500 بطری آب معدنی، 60 عدد زیرانداز و تهیه مواد غذایی اولیه توسط 20 گروه جهادی بسیج، بخشی از اقدامات خدماتی ناحیه مقاومت بسیج راز و جرگلان به مناطق آسیب دیده بود.

 

عبور کمک های مردمی شهرستان گرمه از مرز صد میلیون تومان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه در گفتگو با عصراترک گفت: کمک های مردمی شهرستان گرمه به سیل زدگان کشور، از مرز صد میلیون تومان عبور کرده است.

وی با اشاره به حوادث سیل ابتدای سال 98، خاطرنشان کرد: از همان ساعات اولیه بروز این اتفاق، سپاه و بسیج برای امدادرسانی در صحنه حاضر شدند.

غلامی با اشاره به اعزام گروه های جهادی از شهرستان گرمه به مناطق سیل زده مانه و سملقان، گفت: تعداد ۴۰ نفر از جهادگران شهرستان گرمه، به مدت 5 روز در قالب دو گروه جهادی به مردم سیل زده امدادرسانی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه کمک های غیرنقدی مردم شهرستان به سیل زدگان را تهیه و ارسال نان و مواد غذایی به ارزش دو میلیون تومان، تهیه و ارسال پلاستیک به ارزش یک و نیم میلیون تومان ، تهیه و ارسال 6 هزار بطری آب معدنی به ارزش ریالی 6 میلیون تومان، تهیه و ارسال اقلام ضروری مثل پتو، برنج و روغن توسط مردم شهر ایور به ارزش یک میلیون تومان، تهیه و ارسال ۳۵۰ کیلوگرم برنج برای پخت غذای گرم و توزیع در مناطق سیل زده استان  و اهدای لباس توسط مردم شهر ایور به ارزش ریالی 3 میلیون تومان اعلام کرد.

وی اعزام موکب قمربنی هاشم(ع) شهرستان گرمه به استان گلستان در قالب 25 نیروی بسیجی و خادم و تامین مواد غذایی به مبلغ 50 میلیون تومان را از دیگر اقدامات سپاه شهرستان گرمه برشمرد.

غلامی همچنین از اعزام یک وانت کمک های غیر نقدی توسط بسیج فرهنگیان، کمیته امداد و مردم شهر ایور به مناطق سیل زده استان خبر داد.

 

آماده باش 35 گروه جهادی محله و مسجد محور در شهرستان جاجرم

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان جاجرم نیز با اشاره به حوادث سیل امسال گفت: سپاه، بسیج و گروه های جهادی از ابتدای شروع بارش ها و وقوع سیلاب، در کنار مردم سیل زده بودند و خدمت بی منت به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به آمادگی بیش از 35 گروه جهادی محله محور و مسجد محور به استعداد 350 نفر در شهرستان در ایام بارندگی، و ارائه خدمات امدادی و جمع آوری کمک های مردمی، خدمات صورت گرفته را اینگونه برشمرد:

 ارسال اقلام ضروری به منطقه سیل زده آق قلا به مبلغ 3میلیون تومان

ارسال اقلام ضروری به مناطق سیل زده استان به مبلغ  15 میلیون تومان

توزیع غذای گرم در بین مردم مرزنشین کهنه جلگه مانه و سملقان به میزان 4000پرس

اعزام گروه جهادی به منازق سیل زده به استعداد 40 نفر روز در مدت 4روز جهت خدمت رسانی و توزیع غذا

محمدنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی پایگاه های بسیج شهرستان جاجرم در مساجد آماده دریافت کمک های مردمی جهت ارسال به مناطق سیل زده هستند، گفت: مردم انقلابی و همیشه درصحنه شهرستان می توانند کمک های خود را جهت ارسال به مناطق سیل زده به پایگاه های بسیج در سطح شهرستان تحویل دهند .

 

تهیه و توزیع  14 هزار بسته غذای گرم توسط ناحیه مقاومت مانه و سملقان به آسیب دیدگان سیل

فرمانده سپاه مانه و سملقان در گفت و گو با عصر اترک از پخت و توزیع 14 هزار غذای گرم به سیل زدگان شهرستان مانه و سملقان خبر داد و گفت: طی بحران اخیر در بارندگی های ایام نوروز سال جاری هم شهرستانی های عزیز ما دچار سیل و خساراتی شدند که سپاه پاسداران در جهت ارائه خدمات و همدلی اقدام به توزیع 14 هزار بسته غذای گرم کرد.

وی افزود: این بسته های غذایی بین مردم آسیب دیده 50 روستای بخش مانه و دهستان شیرین سو توزیع شد.

محمـدی با بیان این که سپاه و بسیج در صدر کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل بوده اند، خاطر نشان کرد: از همان دقایق اولیه بارندگی ها و وقوع حادثه در شهرستان، سپاه و بسیج شهرستان در کنار آن ها بوده به گونه ای که 20 گروه جهادی بسیج به منطقه اعزام شد.

فرمانده سپاه مانه و سملقان با اشاره به حضور فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) در مناطق آسیب دیده گفت: در دیدار سردار مرتضوی از مناطق، اثاثیه کامل عروس و دامادی که منزلشان در بارندگی ها تخریب شده بود به ارزش 25 میلیون تومان خریداری شد.

وی ادامه داد: سردار مرتضوی در پی دیدار با خانواده سیل زده ای که سرپرست خانواده دچار سکته و معلولیت حرکتی شده بود، دستور ساخت و نوسازی منزل این خانواده و همچنین اعزام سرپرست این خانواده به مراکز درمانی را صادر کرد.

محمـدی ارسال 70 رول پلاستیک، 600 پتو، 400 بسته غذایی، 50 قوطی کنسرو جات، 100 بطری آب معدنی، تهیه تشک مواج و تخت طبی را بخشی از خدمات سپاه در شهرستان مانه و سملقان برشمرد و ادامه داد: تاکنون 20 گروه جهادی بسیجی از شهرستان مانه و سملقان به روستاهای سیل زده اعزام شده اند.

 

سپاه شهرستان شیروان امکان پشتیبانی لجستیکی بیش از ۲۰۰۰ نفر را دارد

حسین اکبری فرمانده سپاه شیروان در گفتگو با عصراترک گفت: از روزهای ابتدایی جاری شدن سیل در شهرستان راز، سپاه شیروان به عنوان معین شهرستان رازوجرگلان جهت پشتیبانی انتخاب شد. 

وی اظهار کرد: با وجود اینکه فاز اول جمع آوری کمک های مردمی در تعطیلات نوروز قرار داشت، اما با اعلام عمومی به بسیجیان، معتمدین ، ائمه جماعات و بزرگان محلات، حدود 40 میلیون تومان کمک های غیر نقدی توسط بسیج مردمی جمع آوری و به مناطق سیل زده شهرستان راز ارسال شد.

اکبری افزود: در مرحله دوم تمرکز و تصمیم سپاه استان بر توزیع غذای گرم در بین مردم گرفتار در سیل دهستان های گیفان ، یکه سعود و منطقه جرگلان بود و تاکنون ۱۴ میلیون تومان وجه نقد، یک تن برنج و صد کیلوگرم روغن از کمک های مردمی تهیه و در فاز اول آن برای ۱۵۰۰۰ نفر غذا طبخ و توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم توزیع غذای گرم در مناطق سیل زده، ادامه داد: در فاز دوم نیز برای ۱۵۰۰۰ نفر غذای گرم در روز میلاد امام زمان (عج) توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان اظهار کرد: با مشارکت سپاه، طرح "هر مسجد یک خانه" در سپاه عملیاتی خواهد شد، بدین صورت که هر مسجد یک خانه آسیب دیده را تحویل گرفته و بنا به میزان خرابی، تعمیرات آن انجام می شود و یا در صورت نیاز به خرید لوازم منزل با کمک نمازگزاران، خیرین ، هیئت امنا مسجد و امام جماعت مسجد اقدام خواهد شد.

اکبری در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ گروه جهادی از شهرستان شیروان به بخش قوشخانه شیروان و شهر پلدختر لرستان اعزام شدند، گفت: تمام امکانات لجستیکی سپاه که امکان پشتیبانی از ۲۰۰۰ نفر را داراست در حالت آماده باش برای مواقع اضطراری هستند.

 

امدادرسانی سپاه در مناطق سیل زده تا زمان بازگشت به حالت طبیعی ادامه خواهد داشت

نعیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فاروج در گفتگو با عصراترک گفت: از روزهای اولیه بارندگی واعلام آماده باش توسط سلسله مراتب فرماندهی سپاه استان، ناحیه مقاومت بسیج فاروج با لغو مرخصی تمامی کارکنان در تعطیلات نوروز با صددرصد توان انسانی، امکانات اقامتی، اسکانی و تجهیزات ترابری در آماده باش کامل قرار گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از فراهم کردن تجهیزات و امکانات مقابله با سیل، 5 گروه جهادی از شهرستان به دهستان های سنگر، شاهجهان و خبوشان که میزان بارندگی و سیلاب بشتر بود، اعزام شدند.

نعیمی تصریح کرد: در گام بعدی سپاه شهرستان با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت در تمامی سطح شهرستان اقدام به اطلاع رسانی شرایط جوی، میزان و مدت بارندگی‌ها و نکات پیشگیرانه ای که برای به حداقل رساندن خسارات مردم می‌بایست نسبت به آن آگاهی داشته باشند، کرد.

وی افزود: سپاه با فراهم ساختن شرایط و اقداماتی از قبیل جابجایی دام ها توانست با همکاری سایر ارگانهای دولتی شهرستان فاروج تلفات دامی و مالی را به حداقل و خسارات جانی را نیز به صفر برسانند.

نعیمی با اشاره به تشکیل 5 جلسه مدیریت بحران شهرستان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فاروج و حضور مستمر در جلسات مدیریت بحران فرمانداری و همکاری با سایر ارگانهای شهرستان به جهت امدادرسانی به مردم، گفت: سپاه با حضور مستمر و آماده باش کامل برای بازدید از راه‌ها و تامین امکانات زیربنایی اقدام کرده و همزمان تیم هایی متشکل از پرسنل سپاه و بسیجیان در قالب گروه های جهادی توفیق امدادرسانی به مردم و همچنین مسافران نوروزی در تمام نقاط شهرستان را داشتند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فاروج با بیان اینکه اولویت طرح های محرویت زدایی سپاه، خدمت در مناطق سیل زده و کمک به بازسازی خانه های تخریب شده در شهرستان است، خاطرنشان کرد: امدارسانی های سپاه فاروج به منطقه فاروج خلاصه نشده است و همزمان با جمع آوری کمک های مردمی نقدی وغیر نقدی توسط پایگاه ها و حوزه های مقاومت برای مناطق سیل زده در کشور، بسیجیان و گروه های جهادی فاروج نیز جهت لایروبی، رفع آثار سیل وپیشگیری از خرابی های بیشتر به سایر مناطق سیل زده استان و کشور ازجمله شهرستان رازوجرگلان و استان گلستان اعزام شدند.

نعیمی در پایان با اشاره به استمرار اعزام بسیجیان شهرستان فاروج به مناطق سیل زده در استان و کشور، گفت: تا زمان رفع نیازمندی‌های اولیه و بازگشت به حالت طبیعی در مناطق سیل زده، اعزام گروه های جهادی، برپایی موکب اربعین حسینی شهرستان فاروج در استان گلستان و دیگر مناطق سیل زده کشور، ادامه خواهد داشت.

 

سپاه 60 میلیون تومان کمک های مردم اسفراین را برای سیل زدگان جمع آوری کرده است

الهی راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسفراین در گفتگو با عصراترک در رابطه با خدمات سپاه شهرستان اسفراین در حادثه سیل اخیر گفت: از ابتدای وقوع سیل، سپاه اسفراین همچون دیگر نهادها نقش آفرینی فعال و اثر بخشی در ستاد بحران شهرستان داشت.

وی اظهار کرد: از لحظه صدور اخطار وقوع سیل، تمامی پاسداران و بسیجیان شهرستان در قالب هشت گروه امدادی جهت امدادرسانی به حالت آماده باش کامل در آمدند.

فرمانده مقاومت بسیج شهرستان اسفراین با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای مردم سایر استان های سیل زده، خاطرنشان کرد: سپاه شهرستان با راه اندازی ایستگاه های جمع آوری کمک مردمی تاکنون بیش از 600 میلیون ریال کمک های  نقدی و غیر نقدی جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال کرد.

وی با اشاره به حضور شبانه روزی کارکنان سپاه و بسیجیان در ایام وقوع سیلاب گفت: یکی دیگر از اقدامات موثر در این ایام، استقرار خودرو های سپاه در جاده های پر خطر مسیر سیل جهت امداد رسانی به خودرو های مسافرین گرفتار در سیل بود.

الهی راد در پایان اعزام خودرو های سپاه جهت جابجایی مردم روستای کلاته سنجر، آموزش بسیجیان در جهت مقابله با سیل، حضور و توزیع بسته های غذایی در مناطق سیل زده استان گلستان و اعزام نیروهای جهادی به مناطق سیل زده را از دیگر اقدامات سپاه شهرستان اسفراین در زمان وقوع سیلاب برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» هدیه بزرگ سپاه به ملت ایران و مظلومان فلسطین

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی صبح امروز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز و هفته فرهنگی شهرستان اهر ضمن تبریک دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: عملیات "وعده صادق" هدیه سپاه بود که دل امت اسلامی ایران و مردم مظلوم فلسطین را شاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات تنبیه و سیلی محکمی برای رژیم صهیونیستی بود، به نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در ترسیم و راهبری این مسیر خاطر نشان شد: علما بعد از اهل بیت (ع) چراغ راه هدایت در زمین هستند و در زمان حاضر مقام معظم رهبری چراغ راه هدایت امت اسلامی هستند و هر سرزمینی که در آن عالم باشد، موجب رستگاری مردم خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی حمایت مسئولان شهرستان اهر از حوزه علمیه امام صادق (ع) را زمینه ساز پرورش علما و فرهیختگان برای نسل آینده دانست و گفت: نقش برجسته چهره‌هایی چون آیت الله نجفی اهری مبارزات دوران مشروطیت و حمایت قاطع از مبارزات رهبر کبیر انقلاب در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بسیار ستودنی بوده و این عالم والامقام نمونه بارز اخلاق‌مداری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از بصیرت و زمان شناسی به عنوان مهم‌ترین موضوعی یاد کرد که در عصر حاضر باید مردم به آن اشراف داشته باشند و گفت: ولایت فقیه شاخص اصلی زمان شناسی و بصیرت بوده و روز شهرستان و هفته فرهنگی اهر بهترین فرصت است تا بزرگان این منطقه معرفی و از نخبگان معاصر تجلیل به عمل آید.

کد خبر 6085010

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • «وعده صادق» هدیه بزرگ سپاه به ملت ایران و مظلومان فلسطین