Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در اراک به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: بیمارستان جدید ولیعصر (عج) اراک با تأمین منابع مالی و چنانچه مشکلات خاصی بر سر راه تکمیل پروژه جدید بیمارستان قرار نگیرد، با پیگیری‌های انجام شده، تا پایان بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان از مطالبات به حق مردم استان مرکزی است، افزود: یکی از اقدامات مؤثر که در مورد بیمارستان اتفاق افتاده، به نتیجه رساندن اخذ وام ۵۰ میلیارد تومانی از یکی از بانک‌های طرف قرارداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بر آوردی که برای ابنیه ساختمان بیمارستان پیش‌بینی شده بود ۱۴۰ میلیارد تومان بود. اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور این مبلغ هم اکنون به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: تکمیل و راه اندازی بیمارستان جدید ولیعصر از جمله خواسته‌ها و حقوق اساسی مردم استان است و مطمئناً اصلی‌ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی در کنار ارتقای دیگر مسائل درمانی پزشکی، همین خواسته مردم است.

جمالیان بیان داشت: در سال جاری به رغم اینکه موضوع بودجه یکی از اساسی‌ترین مشکلات در همه حوزه‌ها است، اما در پروژه بیمارستان ولیعصر مشکل منابع مالی نخواهیم داشت. چرا که دریافت وام کمک بزرگی در تأمین منابع مالی می‌کند لذا از مبلغ وام ۵۰ میلیارد تومانی که مقرر شد در سه بخش دریافت شود، قسط اول دریافت شده است و قسط دوم نیز تا پایان ماه جاری دریافت خواهد شد و با پیشرفت پروژه قسط سوم نیز دریافت می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که از دفتر ریاست جمهوری انجام شده مقرر گردید ۲۸ میلیارد تومان نیز از بودجه سفر رئیس جمهور به استان مرکزی به این طرح تعلق بگیرد.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری نیز ۴۸ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان منظور شده است و از سوی دیگر مقرر گردید وزارت بهداشت و درمان نیز کمک‌های مالی در این حوزه انجام دهد. اما مورد موجب نگرانی تهیه لوازم تأسیسات و آسانسور است که البته در بحث آسانسور دو شرکت در مناقصه شرکت دارد.

جمالیان اظهار داشت: با این روند که پیش می‌رود اگر مشکل خاصی پیش نیاید در سه ماه اول سال آینده شاهد بهره‌برداری از بیمارستان جدید ولی عصر (عج) اراک خواهیم بود و تمام مسئولان استان نیز پیگیر به سرانجام رساندن این مطالبه مهم مردم استان هستند.

به گزارش مهر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگر سخنان خود در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه درمان اظهار داشت: موضوع سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت در تکلیفی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده هر سال باید ۱۰ درصد از خدمات قابل واگذاری به شرکت‌های خصوصی واگذار و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

وی اضافه کرد: در بخش حوزه بهداشت و پیشگیری، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که بتوان از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای بهبود کیفیت بهداشت و درمان استفاده کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: امسال در بخش درمان دنبال تکلیف قانونی هستیم تا از این ظرفیت در حوزه بهداشت و درمان بهره مند شویم و دانشگاه علوم پزشکی نیز بیشتر در حوزه نظارت کارها را دنبال کند و کارهای قابل واگذاری، واگذار شود و در کنار مسائل ذکر شده به دنبال اجتماعی شدن سلامت هستیم و یکی از کارهای خوبی که در حوزه طرح تحول سلامت اتفاق افتاد همین بحث اجتماعی شدن سلامت است.

وی افزود: در این زمینه در جامعه خود مراقبتی باید فرهنگ سازی شود. در این خصوص سفیران سلامت می‌توانند نقش مؤثر داشته باشند که ۲۵۰۰۰ سفیر سلامت دانش آموز در استان ساماندهی شده‌اند.

جمالیان اظهار داشت: همچنین مصرف صحیح دارو و پرهیز از مصرف بی‌رویه در میان مردم باید فرهنگ سازی شود و مردم را نسبت به دوری از مصرف برخی داروهای همانند آنتی بیوتیک حساس کنیم. همه باید نگاهشان به سمت و سوی حوزه پیشگیری و درمان علمی تر و منطقی‌تر حرکت کند تا جامعه سالم و پر نشاط داشته باشیم.

وی در مورد مشخص شدن میزان تأثیرات آلودگی هوا در بروز بیماری سرطان در اراک گفت: کارهای مقدماتی تحقیقات آغاز شده است و به دنبال آن هستیم که با کمک وزارت بهداشت برای تحقیقات بودجه تصویب شود، اما تا منابع مالی تأمین نشود نمی‌توان این تحقیقات را آغاز کرد.

جمالیان گفت: یک نگرانی در مردم ایجاد شده که به دلیل وجود کارخانه‌ها در استان میزان سرطان در استان مرکزی بسیار بالا است، اما چنین نیست. براساس تحقیقات و آمار به دست آمده، میزان سرطان در کل کشور ۱۴۶ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است. در صورتی که آمار استان مرکزی ۱۱۹ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر است، یعنی بروز سرطان در استان مرکزی نه تنها بیشتر نیست، بلکه از میانگین کشوری پایین‌تر است. البته این وظیفه ما را کم نمی‌کند و ما باید در سالم سازی محیط و پیشگیری وظایف خود را انجام دهیم.

کد خبر 4601707

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک حوزه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • بیمارستان سوختگی در غرب تهران ساخته می‌شود
  • شهرداری همدان ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد