Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 جاده سبزوار- بردسکن با وجود کم عرض بودن و قرار گرفتن در مناطق شهری وحجم بالای عبور و مرور تریلی و خودروهای سنگین در کنار تردد اتوبوس‌های مسافربری و خودروهای سواری در این جاده علاوه بر ایجاد آسیب‌های فراوان به زیرساخت‌های این راه ارتباطی وارد می‌کند سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان بومی منطقه هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز، تبدیل شدن مسیر سبزوار - بردسکن به یک محور ترانزیتی، یک باند بودن این جاده و همچنین پیچ‌های خطرناک موجود در این مسیر سبب شده این جاده به یکی از پرخطرترین مسیرهای استان خراسان رضوی تبدیل شود و سالانه دهها تن از هموطنانمان در این مسیر پرتردد جان دهند.

تعریف مسیر جدید برای خودروهای سنگین

یکی از رانندگانی که همه روزه مسیر سبزوار - بردسکن را می‌پیماید در این خصوص گفت: این جاده نقاط کور زیادی دارد و چون کامیون‌ها و تریلی‌ها به یک باره رو به روی هم ظاهر می‌شوند فرصت تصمیم‌گیری را برای رانندگان به حداقل می‌رساند از این رو حوادث رخ داده در این مسیر به مراتب مرگبارتر از سایر مسیرهاست.

حسن مرادی با بیان این که باید برای خودروهای سنگین مسیرهای جدیدی تعریف شود افزود: یک باند بودن جاده سبزوار - بردسکن سبب شده در بسیاری از سبقتهای غیر مجاز تریلیها خودروهای سواری به شانه های خاکی هدایت شوند و در معرض حوادث ناگوار قرار گیرند.

سرهنگ علی فتحی افزود: این مسیر، محوری ترانزیتی است که حمل و نقل کالا و ارتباط بنادر جنوبی با آسیای میانه از آن صورت می گیرد و روزانه چهار هزار خودروی سواری، 700 دستگاه تریلی و 75 دستگاه اتوبوس از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به استانهای شمالی و دیگر مناطق کشور در آن رفت و آمد می کنند.

فتحی با اشاره به این که مهم‌ترین دغدغه در جاده سبزوار- بردسکن ارتقا ایمنی جاده است افزود: بیش‌ترین حوادث رانندگی از سبزوار تا کیلومتر 55 این جاده در محدوده روستای شهر سوخته رخ می‌دهد.

 سهم 60 درصدی تلفات جاده ای غرب خراسان رضوی

مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: از 25 اسفند 1397 تا پایان هفدهمین روز فروردین ماه امسال 13 نفر در جاده های شهرستان‌های غرب خراسان رضوی جان باختند که 60 درصد از این تلفات یعنی هفت تن در جاده سبزوار - بردسکن طی دو حادثه رانندگی در روزهای دوم و شانزدهم فروردین 1398 جان خود را از دست دادند.

علی شریفان افزود: همزمان با طرح سلامت نوروزی 62 ماموریت اورژانس در جاده سبزوار - بردسکن صورت گرفت که در آنها تکنسینهای اورژانس 47 مصدوم را به بیمارستان امداد شهید بهشتی منتقل کردند.

 نیاز فوری به بهسازی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طول جاده سبزوار - بردسکن 124 کیلومتر است که 95 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سبزوار قرار دارد و وضعیت روکش آسفالت آن نامناسب است و به ترمیم و بازسازی نیاز ضروری دارد.

مهدی رحمتی افزود: سال گذشته عملیات روکش آسفالت در 10 کیلومتر این جاده انجام شد و در انتهای پارسال 30 میلیارد ریال برای بهسازی و روکش آسفالت این جاده اختصاص یافت.

 چهار بانده شدن جاده سبزوار- بردسکن در دستور کار قرار دارد

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی هم در این ارتباط گفت: این جاده، محوری ترانزیتی و مسیر ارتباطی جنوب به شمال کشور است از این رو چهار بانده شدن محور سبزوار- بردسکن امری ضروری است که در دستور کار قرار دارد.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: سال گذشته تلاش شد ردیفی اختصاصی برای چهار باند شدن جاده سبزوار- بردسکن گرفته شود که در این راه گام‌های مثبتی هم برداشته شد.

شهرستان سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهدی رحمتی سبزوار بردسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

علی عبداللهی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام راه‌های شمال استان کرمان باز هستند و تردد ایمن در را‌های شمال استان کرمان جریان دارد، گفت: تعدادی از مسیر‌های روستایی دچار آبگرفتگی  شده بودند که طبق آخرین گزارش راهداران، مشکل این محور‌ها نیز برطرف شده است.

وی افزود: برخی از مسیر‌های عشایری مسدود هستند که هم اکنون با همکاری اداره کل عشایری در حال بازگشایی این مسیر‌ها هستیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان بیان داشت: فعالیت اصلی این سامانه بارشی تا ظهر امروز است و از ظهر فردا تا نیمه شب دوباره فعالیت  بارندگی‌ها در سطح استان کرمان را خواهیم داشت.

وی به مردم توصیه کرد: سفر‌های غیرضرور خود را در دوره‌های بارندگی‌های شدید لغو کنند.

عبداللهی با اشاره به اینکه همکاران راهداری از ابتدای فعالیت این سامانه بارشی در جاده‌ها به خودرو‌هایی که دچار مشکل شده بودند، امداد رسانی کرده‌اند، افزود: حدود ۳۵۰ نیروی راهداری و حدود ۴۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده‌ها مستقر هستند.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها همچنان مطمئن‌ترین راه دستیابی مردم به وضعیت محور‌های برون شهری است؛ بنابراین رانندگان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ به سهولت اطلاعات مسیر خود را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت