Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه ضمن انتقاد از نماینده ویژه آمریکا در امور کاراکاس، وی را به تلاش برای فریب دادن مردم ونزوئلا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از کاراکاس، 'نیکلاس مادورو' از 'الیوت آبرامز' نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور کاراکاس انتقاد کرد.
مادورو گفت: 'آبرامز همواره تلاش می کند تا با حرف های خود مردم ونزوئلا بویژه جوانان را فریب دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد در نظر دارد که میان مردم ونزوئلا تفرقه بیندازد. آبرامز همانند یک جنگ طلب دوران جنگ سرد است.'
رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه داد: جالب است! آبرامز جهان را شگفت زده کرد! او در سخنانش خود را حامی چاوز نشان می دهد. آیا واقعا این چنین است؟ منظور شما از اینکه می گوئید مادورو آدم بدی است، چیست؟
مادورو افزود: 'آیا الیوت آبرامز طرفدار چاوز شده است؟ اظهارات این دیپلمات آمریکایی یک مانور عوام فریبانه است. وانمود کردن به اینکه امپریالیسم از میراث چاوز دفاع می کند، مسخره است چون میراث هوگو چاوز میراثی ضد امپریالیسمی است.'
مادورو تاکید کرد: ایده چاوز مبارزه با امپریالیسم آمریکا و دفاع از حق حاکمیت آمریکای لاتین بوده است و آبرامز نمی تواند با این اصول موافق باشد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا به تازگی از جوانان حامی هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا و طرفداران حزب حاکم خواسته است به مخالفان بپیوندند و خواستار برگزاری انتخابات شوند.
گوایدو پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت در این کشور خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی نیز در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.
شبک**اروپام**9041**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!

پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی که در اقدام متجاوزکارانه این رژیم و حمله به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد، رسانه‌های صهیونیستی و غربی ادعا کردند که حملات موشکی و پهپادی را «رهگیری کرده‌اند» و این درحالیست که آنها پیشتر به ترس ناشی از این عملیات اذعان کرده بودند. در این میان، گزارش شد که جت‌های انگلیس و آمریکا در این زمینه به رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین چنین مسئله‌ای را با اشاره به کمک‌های غرب به تل‌آویو در پیام‌رسان تلگرام خود عنوان کرده است.

به نقل از ایسنا او نوشت: «اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن با یکدیگر با کارآمدی بالا همکاری کردند. این نشان داد که اتحاد در دفاع در برابر ترور زمانی که مبتنی بر اراده سیاسی کافی باشد چقدر می تواند موثر واقع شود.»

زلنسکی در ادامه از غرب جمعی خواست تا به همان اندازه که به رژیم صهیونیستی کمک می‌شود، به اوکراین هم در جنگ با روسیه کمک کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: «اگر اوکراین حمایت کاملا مشابهی را از سوی شرکای خود در رهگیری پهپادها و موشک‌ها دریافت می‌کرد، آسمان اروپا مدت‌ها پیش می‌توانست از همان سطح حفاظت برخوردار شود.»

زلنسکی با اشاره به کمک‌های غرب به رژیم صهیونیستی گفت: اقدام مشابهی می‌تواند برای اوکراین صورت بگیرد. اوکراین هم مثل اسرائیل عضو ناتو نیست و این امر مستلزم فعال‌سازی ماده ۵ نمی‌باشد، بلکه تنها به اراده سیاسی نیاز دارد.

طبق ماده ۵ ناتو، هرگونه حمله به یکی از اعضا، حمله به تمامی اعضای بلوک در نظر گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور اوکراین در پایان نوشت: اکنون واضح است که نه تنها تمام تاسیسات اوکراینی می‌تواند از حملات در امان بمانند بلکه اتحاد بیشتر می‌تواند در برابر شدت حملات روسیه کارساز باشد.

دیگر خبرها

  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • جنون پوپولیست در غرب
  • مادورو: نتانیاهو دیوانه نازی، هرج و مرج ایجاد می‌کند
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • اظهارات شدیدالحن نماینده اسرائیل در شورای امنیت علیه ایران: ماشه را فعال کنید!
  • نماینده دائم ایران در سازمان ملل: هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند