Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:29:51 GMT

فرستنده دیجیتال در روستای چرمه سرایان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۷۷۹۷

فرستنده دیجیتال در روستای چرمه سرایان راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان عصر شنبه در جمع مردم روستای گردشگری چرمه بخش آیسک شهرستان سرایان افزود: این روستای زیبا، دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی زیادی است و از مناطق منحصر به فرد در خراسان جنوبی است.
وی گفت: در استانی که محدودیت های زیادی به لحاظ اقلیم داریم وجود آب و هوای مطبوع در روستای چرمه نعمت خدادادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام عالی دولت در استان یکی از اولویت های روستای چرمه را توجه به توسعه گردشگری ذکر کرد و افزود: جاذبه های طبیعی بسیار زیادی در خراسان جنوبی و سرایان وجود دارد که نیازمند معرفی است.
وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به صورت ویژه مجوز روستای نمونه گردشگری را برای چرمه پیگیری کند و برنامه ریزی ها برای معرفی این روستای زیبا انجام شود.
معتمدیان یکی از سیاست های دولت را توسعه گردشگری برشمرد و گفت: سال گذشته برای این منظور تسهیلات کم بهره در قالب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بین متقاضیان این بخش توزیع شد.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم در زمینه رونق گردشگری و ایجاد صنایع دستی، در بودجه سال 1398 نیز اعتبار بیشتری برای این منظور پیش بینی شده است که با ابلاغ این تسهیلات به افراد متقاضی کمک خواهیم کرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت بسیار خوبی در زمینه کشاورزی در این منطقه وجود دارد که با توجه به اقلیم و کمبود منابع آبی باید مباحث آموزشی و ترویجی در حوزه کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی بین مردم نهادینه شود.
روستای کوهستانی چرمه با 800 نفر جمعیت از روستاهای بخش آیسک در 11 کیلومتری سرایان قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه به شهرستان های بشرویه، طبس و فردوس سفر کرده است، شامگاه جمعه وارد شهرستان سرایان شد.
دیدار با فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان سرایان، دیدار با خانواده شهدا، برپایی میز خدمت و بازدید از مناطق مختلف این شهرستان از برنامه های معتمدیان در سرایان بوده است.
شهرستان سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی و 160 کیلومتری بیرجند است.
7559*7556*6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال جاذبه های طبیعی جاذبه های گردشگری صنایع دستی و گردشگری کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد

محمدرضا جعفری گفت: عملیات اجرایی این طرح آبرسانی در هفته جاری توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) و یگان مهندسی لشکر ۵ نصر نیروی زمینی سپاه به عنوان مجری طرح انجام می‌شود.

وی بیان کرد: لوله گذاری نزدیک به ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه توزیع، احداث ۲۰ باب حوضچه شیرآلات، احداث یک باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی، احداث یک باب اتاقک کلر زدایی و سالم سازی آب و بهسازی منبع تامین آب و احداث دو باب حوضچه رسوب گیر و تقسیم آب مشخصات فنی این پروزه محرومیت زدایی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باخرز اعتبار اولیه اجرای این طرح را ۶۵ میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز جهت تکمیل پروژه را نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

جعفری افزود: با کار جهادی سبز پوشان یگان مهندسی لشکر ۵ نصر حداکثر تا پایان سال طرح یاد شده تکمیل و مردم روستای نقاره خانه به عنوان پنجاه و چهارمین و آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان باخرز صاحب نعمت شبکه تامین آب شرب بهداشتی می‌شوند.

شهرستان باخرز با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار و ۶۰۹ مشترک آب شرب دارد که در دو نقطه شهری و ۵۳ روستا، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی