Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، ۱۳۰۰ نفر از مهاجران خارجی از یک محل نگهداری مهاجران در مکزیک فرار کردند.

پلیس شماری از این مهاجران را بازداشت کرده است، اما همچنان ۶۰۰ نفر از آن‌ها فراری هستند. سازمان ملی مهاجران خارجی مکزیک اعلام کرده است که این مهاجران در زمان توزیع شام از این محل نگهداری فرار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز نگهداری سیگلوبدینو در شهر کاپاچالو در ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک و در مرز با گواتمالا قرار دارد.

مقامات مکزیک اعلام کرده اند که مهاجرانی از کوبا ابتدا با مامورین این محل نگهداری درگیر شده اند و تهدید به آتش کشیدن آنجا کرده اند.

این محل در روز‌های اخیر شاهد تظاهرات مهاجران در اعتراض به جمعیت زیاد حاضر در آنجا و نبود امکانات کافی بوده است. در هفته‌های اخیر رسانه‌های خبری مکزیک گزارش دادند که مراکز نگهداری مهاجران در جنوب مکزیک مملو از مهاجران کوبایی شده است. دیگر مهاجران حاضر در این مراکز از کشور‌های هندوراس، السالوادور و گواتمالا هستند.

روزنامه رفورمر مکزیک اخیرا گزارش داد که مهاجران اهل هائیتی هم در میان افرادی که از این مرکز نگهداری گریخته اند، بوده اند. مقامات پلیس اعلام کرده اند که ۷۰۰ نفر از مهاجران را به این محل نگهداری بازگردانده اند.

از آغاز سال گذشته میلادی مکزیک شاهد هجوم مهاجران خارجی به این کشور برای ورود به آمریکا بوده است. در ماه‌های گذشته پلیس مکزیک پنجاه هزار مهاجر خارجی را بازداشت و به کشور‌های خود بازگردانده است.

این اقدامات دولت مکزیک به دنبال فشار‌های دولت آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور صورت گرفته است. ترامپ به دنبال کند کردن حرکت مهاجران خارجی به طرف مرز‌های آمریکا است.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که اگر مکزیک جلوی شکل گیری کاروان جدید مهاجران خارجی به طرف مرز‌های آمریکا را نگیرد آنگاه مرز‌های کشورش با مکزیک را خواهد بست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزای تظاهرات حامیان فلسطین در مکزیک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدها تظاهرکننده در پایتخت مکزیک با نام "چراغی برای فلسطین" تجمع کردند و با پرچم‌ها و بنرهایی شعار حمایت از فلسطین سر دادند.
 
این گروه پرجمعیت با حمل نوزادان نمادین در کفن‌های سفید، خواستار آتش‌بس فوری در غزه و پایان دادن به حملات اسرائیل شدند.
 
معترضان توجه خود را به زنان و کودکان کشته شده در بمباران اسرائیل جلب کردند و خواهان فلسطینی آزاد شدند.
 
یک تظاهرکننده مکزیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که نمی‌تواند نسبت به درام در حال وقوع در غزه بی‌تفاوت بماند.

وی گفت: هیچ کاری نمی توانم بکنم جز اینکه بیرون بروم و صدایم را بلند کنم. ما جمع شدیم تا صدای برادران فلسطینی خود باشیم."

 

دیگر خبرها

  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • ۳ کشته در پی سقوط بالگرد در مکزیک
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • برگزای تظاهرات حامیان فلسطین در مکزیک
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • ۱۳۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین میناب تحت حمایت قرار دارند
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • فرود مهاجران تابستان گذران در مازندران