Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@20:24:59 GMT

ایتالیایی‌ها جایزه خود را به روباه ایرانی دادند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۹۸۹۷

ایتالیایی‌ها جایزه خود را به روباه ایرانی دادند

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بیست و سومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه انیمیشن و تلویزیونی ایتالیا از ١١ تا ١٣ آپریل ٢٠١٩ در شهر تورین ایتالیا برگزار شد و فیلم انیمیشن «روباه» ساخته «صادق جوادی» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره ملقب به جایزه «پلچینا» شد.

در بیانیه هیات داوران جشنواره آمده است: «این فیلم نمایش زیبا و استعاره‌ای قابل لمس از شجاعت، با به تصویر کشیدن مبارزه‌ی روباه برای عشق و بقا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این رویداد، ٥٠٠ فیلم انیمیشن از ٥٠ کشور جهان شرکت داشتند.

در خلاصه داستان انیمیشن "روباه" آمده است: «روباه جوان و چالاکی هنگام تجربه‌ی اولین عشق به دست شکارچی اسیر می‌شود. شکارچی زنگوله‌ای بر گردنش آویخته و رهایش می‌کند. روباه زنگوله بر گردن توانایی زندگی در جنگل، شکار و... را از دست می‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلی شدن و بازگشت نزد شکارچی است...»

گفتنی است: «روباه» تاکنون در جشنواره‌های الچه اسپانیا، کارتون‌کلاب ایتالیا، رجینا کانادا، انیما انیما صربستان، سینه‌انیما پرتغال، انیمست رومانی، فلوکسوس هلند، آتن یونان، فنیسیان فرانسه، لیسبون پرتغال و کوهستان سبز آمریکا به نمایش درآمده و موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره «وارنا» بلغارستان شده است. این فیلم در یازدهمین دوره‌ی جشنواره پویانمایی تهران نیز برنده دو جایزه بهترین فیلم (جایزه اول بخش مسابقه ملی) و بهترین آهنگسازی شد.   

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انیمیشن سینمای مستند روباه صادق جوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد

این برای پنجمین بار است که جوکر برنده جایزه اسکار ورزشی می‌شود.

به گزارش طرفداری، نواک جوکوویچ برترین تنیسور مرد تاریخ و برنده 24 گرند اسلم، برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد.

این برای پنجمین بار است که تنیسور مطرح صربستانی برنده جایزه ورزشکار سال لوریوس می‌شود. صربیناتور پیش از این در سال‌های 2012، 2015، 2016 و 2019 برنده جایزه لوریوس شد تا در کنار راجر فدرر دیگر تنیسور مطرح سوئیسی تنها ورزشکاران تاریخ باشند که 5 بار به این عنوان ارزشمند دست یافته‌اند.

جوکر برای کسب جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس رقیبان سرشناسی در دیگر رشته‌‌های ورزشی از جمله فوتبال داشت. لیونل مسی و ارلینگ هالند (فوتبال)، موندو دوپلانتیس (پرش با نیزه)، نوا لایلز (دوومیدانی) و مکس فرستاپن (فرمول یک) رقیبان نواک جوکوویچ در کسب جایزه بهترین ورزشکار سال بودند.

گفتنی است آیتانا بونماتی ستاره زنان فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسلونا نیز در بخش زنان این جایزه را تصاحب کرد. جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال مادرید هم جایزه استعداد برتر را گرفت.

نامزدهای کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال نامزدهای کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال نوواک جوکوویچ موندو دوپلانتیس ارلینگ هالند نوا لایلز لیونل مسی مکس فرستاپن

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صعود مرد شماره یك تنیس جهان به دور دوم نواک جوکوويچ مصدوم شد

دیگر خبرها

  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • مشکل اصلی انیمیشن های ایرانی این است که در قصه‌پردازی و روایت ضعیف هستیم