Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:08:53 GMT

1000هکتار به نخلستان هاي ريگان افزوده شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۰۱۲۸

1000هکتار به نخلستان هاي ريگان افزوده شد

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شهرستان ريگان گفت: با افزوده شدن يکهزار هکتار به نخلستانهاي اين منطقه سطح زير کشت باغات خرماي منطقه به 15هزار هکتر افزايش يافت .

حميد فرامرزي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : هم اکنون در شهرستان ريگان 14هزار هکتار نخلستان بارور وجود دارد که سالانه بيش از 45هزار تن خرما از نخلستانهاي اين شهرستان برداشت مي شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ابراز کرد با توجه به اينکه امسال قيمت خرما افزايش خوبي در شهرستانهاي شرقي استان کرمان داشت کشاورزان به کشت مجدد نخيلات در اين شهرستان روي اوردند .
مدير جهاد کشاورزي ريگان گفت : با افزايش سطح زير کشت نخلستان ها در ريگان پيش بيني مي شود بيش از 50هزار تن خرما از نخلستانهاي اين شهرستان در سال جاري برداشت شود .
فرامرزي افزود : به منظور احيا وا صلاح نخلستان هاي شهرستان ريگان پاجوش يارانه اي در اختيار کشاورزان قرار خواهد گرفت .
وي بيان داشت با توجه به قيمت مناسب خرماي پيارم پاجوش اين درخت به صورت يارانه اي در اختيار نخلداران ريگاني قرار مي گيرد.
مدير جهاد کشاورزي ريگان با اشاره به اينکه بهترين و با کيفيت ترين خرماي شرق استان در شهرستان ريگان وجود دارد اظهار داشت :6رقم مضافتي ،پيارم ،خرماي سفيد ،کلوته ،ربي و هليله اي در اين شهرستان کشت و توليد مي شود .
فرامرزي تصريح کرد: نخلداران ريگاني پاجوش خود را از جاهايي که داراي برگه سلامت مي باشند تهيه کنند تا شاهد مشکلاتي در اين شهرستان نباشيم .
فصل کشت و کار و اصلاح باغات و نخيلات اما متفاوت تر از سال گذشته به دليل افزايش قيمت محصول اميدواري را در بين نخلداران دو چندان نموده است .
کشاورزان ريگاني در اين روزهاي بهاري اما گرم سخت مشغول کارند تا سطح نخلستان هاي اين شهرستان را افزايش دهند.
هر نخل خرما بيش از 7سال در اين شهرستان بعد از کشت مثمر مي شود اما نخلداران ريگاني در اين روزها سخت در حال کشت نخل خرما مي باشند .
محمد سرحدي يکي از نخلداران ريگاني در گفت و گو با خبرنگار ريگان گفت : در نخلستانم بيش از 4هزار اصله درخت خرما دارم و امسال تصميم بر ان دارم که 1000اصله درخت خرما کشت نمايم .
وي ابراز داشت : به دليل اينکه امسال قيمت خرما افزايش چشم گيري در اين شهرستان داشت تشويق شدم که نخلستانم را افزايش دهم.
اسلام مير چراغخاني که 400اصله درخت خرما دارد به خبرنگار ايرنا گفت : در حال اصلاح و احياي باغات خود هستيم و پاجوش خرما را از نخل جدا و در زمين هاي کشاورزي کشت مي نماييم .
محمد نرماشيري ديگر کشاورز ريگاني گفت : با توجه به افزايش قيمت خرما تشويق به کشت درخت پيارم در اين شهرستان شديم .
اينک در شهرستان ريگان 14هزار هکتار نخلستان وجود دارد که سالانه بيش از 45هزار تن خرما از اين نخلستانها برداشت مي شود .
ريگان با 90هزار نفر جمعيت تا مرکز استان 285کيلومتر فاصله دارد که اقتصاد آن بر پايه توليد خرما مي چرخد.
7442/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حبیب نادیان افزود: استان همدان ۱.۲ مساحت کشور را دارد؛ اما طول راه‌های ارتباطی آن ۲.۱ درصد از راه‌های ارتباطی کشور و تراکم راه‌های آن ۲ برابر تراکم مساحت است و این موضوع علاوه بر یک امتیاز یک پاشنه آشیل نیز هست چراکه نگهداری همین راه‌ها سرمایه هنگفتی نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان دست‌کم یک طرح راهسازی فعال داریم، تصریح کرد: گرفتن مجوز ماده ۲۳ و استفاده از اعتبارات ملی مهم‌ترین مرحله راهسازی است که در طول ۱۰ سال گذشته تنها طرح راهسازی (نهاوند-آورزمان- ملایر) و (همدان-گل‌تپه-علیصدر) موفق به گرفتن ردیف اعتبارات ملی شده اند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: راه‌های ارتباطی مرکز استان به همه شهرستان‌ها چهار خطه است و تنها قسمتی از جاده همدان-نهاوند چهار خطه نیست.

حبیب نادیان افزود: هشت کیلومتر از این محور سال گذشته در محدوده ملایر-آورزمان-نهاوند چهار خطه شد و باقیمانده آن نیز در حال تکمیل است تا جاده همه شهرستان‌ها به صورت چهار خطه به مرکز استان شود.

او با بیان اینکه طرح نهاوند-آورزمان- ملایر یکی از حادثه‌خیزترین راه‌های استان همدان محسوب می‌شود افزود: ۴۲ کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر آن بهره‌برداری شده و ۲۰ کیلومتر دیگر در حال ساخت است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۲۰ کیلومتر دیگر از این طرح با پیشرفت ۳۵ درصدی، در حال اجرا است و با تامین اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از محل سفر رییس جمهور، قسمت خطرناک و حادثه آفرین آن تا ۲ سال آینده، چهار خطه و بهره برداری می‌شود.

در سفر هیات دولت و رییس جمهور در سال ۱۴۰۱ به استان همدان ۳۴ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های راهسازی استان اختصاص یافت که در طول سه سال تخصیص می‌یابد.

دیگر خبرها

  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم