Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@14:47:19 GMT

پوتین حامی اصلی سه دشمن آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۰۲۲۰

پوتین حامی اصلی سه دشمن آمریکا

ساعت 24 -ولادیمیر پوتین دروضعیتی قراردارد که شاید با خواست آمریکایی های جنگجوی مثل پمپئو وزیرخارجه امریکا و جان بولتون مشاورارشد امنیتی ترامپ سازگار است. هرکشوری که با آمریکا مخالفت می کند و درمدار آمریکا عمل نمی کند ازحمایت ضمنی و صریح پوتین برخوردار است.

رییس جمهورروسیه درکشورش با کیم جون اون دیدار می کند و دربرابر دوربین های تلویزیونی و رسانه های جهان می گوید بحران هسته ای کره شمالی فقط با اتکا به حقوق بین الملل رفع می شود نه با قدرت مداری در صحنه بین المللی " و این همان جمله ای است که رهبر جوان کره شمالی نیازدارد بشنود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اون باشنیدن همین حرفها است که می گوید:  مذاکرات با ولادیمیر پوتین مهم و ثمربخش بود. آنها درباره موضوعات مورد علاقه مشترکشان با یکدیکر تبادل نظر کرده اند. وی همچنین از ولادیمیر پوتین برای دیدار بسیار مطبوعشان تشکر کرد.پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در پایان اولین نشست خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت که که احترام به حقوق بین الملل امکان رفع بحران برنامه هسته ای کره شمالی را فراهم می سازد نه قدرت مداری در صحنه بین المللی. کیم جونگ اون هم مذاکرات خود را با ولادیمیر پوتین مهم و ثمربخش خواند. رئیس جمهوری روسیه، در پایان اولین نشست خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، که در ولادیوستک* انجام شد، به خبرنگاران گفت باید به کیم جونگ اون در ازای دست کشیدن از برنامه های هسته ایش ضمانتهایی در زمینه حفظ امنیت و تمامیت ارزی کشورش داد. وی همچنین افزود که احترام به حقوق بین الملل است که امکان رفع بحران برنامه هسته ای کره شمالی را فراهم می سازد نه قدرت مداری در صحنه بین المللی.پوتین همچنین گفت که مهمترین کاری که باید کرد برقراری حاکمیت حقوق بین الملل و بازگشت به دوره ای است که حقوق بین الملل مسیر حرکت امور کشورهای مختلف جهان و راه حل مرافعه ها و اختلافات آنها را با یکدیگر تعیین می کرد نه قانون برتری قوا.

حامی ایران

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرده است تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران به اجرا درنیاید. اما توضیحات پوتین در مورد واکنش احتمالی روسیه چندان روشن نبود. او از یک سو به تعهدات کشورهای صادرکنندۀ نفت در مورد سقف تولید اشاره کرد و از سوی دیگر اطمینان داد که روسیه به آسانی توان افزایش تولید را دارد.پوتین که برای شرکت در "همایش راه ابریشم جدید" به پکن رفته است، در مورد تأثیر تحریم نفتی ایران بر بازار جهانی نفت هیچ پاسخ صریحی نداد و گفت: «تصمیم‌های واشنگتن در مورد تحریم ایران باید در ماه مه اجرایی شود. اما من نمی‌توانم واکنش بازار جهانی انرژی را به این رویداد پیش‌بینی کنم».پوتین در عین حال اطمینان داد که روسیه قادر است نیازهای نفتی چند کشور، از جمله چین را تأمین کند. او گفت روسیه می‌تواند به آسانی تولید نفت خود را افزایش دهد و از ١١٫۵ میلیون بشکه در روز – که میزان تولید فعلی است – فراتر رود.واشنگتن انتظار دارد که عربستان سعودی و متحدانش در منطقۀ خلیج فارس، تولید نفت خام خود را افزایش دهند و جای خالی نفت ایران را در بازار جهانی پر کنند. پوتین در پاسخ به پرسش‌هایی که در این باره مطرح شد گفت: «امیدوارم چنین وضعیتی پیش نیاید».به درستی معلوم نیست که در صورت افزایش تولید عربستان، مسکو چه رفتاری خواهد داشت. سخنان پوتین نیز چندان صریح نبود اما وی به توافق‌های موجود روسیه با سازمان اوپک اشاره کرد و گفت که سقف تولید باید بر اساس این توافق‌ها در حد مشخصی باقی بماند.او با اشاره به تعهدات کشورهای عضو اوپک گفت: «ما از جانب همکاران سعودی و یا سایر اعضای اوپک خبری مبنی بر ترک کردن آن توافق‌ها دریافت نکرده‌ایم».در روزهای اخیر، بهای نفت دوباره افزایش یافته و برای اولین بار طی ۶ ماه اخیر به مرز ٧۵ دلار نزدیک شده است.

حمایت از مادورو

درحالی که رهبری فعلی کاراکاس هرروز در وضعیت بدتری قار می گیرد اما پوتین به کارخودش می رسدو از مادوروی ضد امریکایی حمایت می کند.  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود، نیکولاس مادورو، در اقامتگاه خود در خارج از مسکو اعلام کرد که از او کاملا حمایت می‌کند.رسانه‌ها یکی از اهداف سفر آقای مادورو به روسیه را درخواست کمک مالی برای فائق آمدن بر مشکلاتی عنوان کرده‌اند که ماه‌هاست گریبان دولت او را گرفته است.خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که حتی گاز برای سوزاندن اجساد در ونزوئلا به اندازه کافی موجود نیست.این در حالی است که ونزوئلا صاحب یکی از بزرگ‌ترین ذخایر انرژی در دنیاست.رئیس جمهور روسیه در دیدار خود از «تلاش‌های» مادورو برای «رسیدن به درک متقابل» با مردم و «عادی‌سازی روابط با اپوزیسیون» ونزوئلا اعلام حمایت کرد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل، ۱۲ کشور شامل روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون و الجزایر به این قطعنامه رای مثبت دادند.

دو کشور بریتانیا و سوئیس رأی ممتنع دادند و ایالات متحده آمریکا با رأی مخالف خود این قطعنامه را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • امریکا قلاده صهیونیست ها را کشید/هشدار به دولت های حامی اشغالگران
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود