Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو فرد زورگیر خبر داد که با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس از شهروندان زورگیری می‌کردند واز این طریق بیش از صد نفر را سرکیسه کرده بودند.

سرهنگ داوود فرد در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت: بهمن ماه سال ۹۷ بود گزارش چند مورد زورگیری در میدان فردوسی و حوالی چهارراه استانبول به پلیس آگاهی تهران بزرگ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس تیمی از کارآگاهان مأموریت پیدا کردند تا با توجه به اهمیت موضوع پرونده را پیگیری و هرچه سریعتر به سرانجام برسانند.

وی در ادامه اضافه کرد: پرونده هنوز در مراحل اولیه تحقیقات قرار داشت که کارآگاهان درجریان چند سرقت مشابه در محدوده خیابان بهار شیراز قرارگرفتند. نکته قابل تامل در این پرونده این بود که بیشتر سرقت‌ها در محدوده فعالیت فروشندگان ارز رخ داده بود و نوع سرقت‌ها نشان می‌داد پای یک باند حرفه‌ای در میان است.

 

اظهارات مالباخته‌ها

با آغاز رسیدگی به این پرونده مالباخته‌ها یکی پس از دیگری به اداره آگاهی مراجعه می‌کردند. مالباخته‌ها در اظهارات خود مدعی بودند دو مرد جوان با خودرو به آن‌ها نزدیک شده و پس از اینکه خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی کردند با لحنی آرام و مؤدبانه درخواست کردند که سوار خودرو شوند.

ارائه کارت شناسایی و وجود دستبند و بی سیم باعث می‌شد که هیچ کدام از مالباخته به ماجرا و نقشه سارقان شک نکنند. در مرحله بعد دو سارق مامورنما با اعلام اینکه شما در بازار ارز اخلال به وجود آورده اید و باید همراه ما به اداره پلیس بیایید آن‌ها را به محلی که فاقد دوربین و خیابان یک طرفه برده و پول هایشان را به صورت زورگیری سرقت می‌کردند.

ادامه تحقیقات

تحقیقات کارآگاهان درحالی ادامه داشت که هر روز به تعداد مالباخته‌ها اضافه می‌شد، سرهنگ فرد درخصوص شناسایی سارقان مأمورنما اظهار داشت:با اطلاعاتی که افراد مالباخته از سارقان در اختیار کارآگاهان قرار دادند و همچنین تلاش سه ماه مأموران سرانجام ردپای یکی از سارقان حرفه‌ای پایتخت به نام اکبر در این پرونده پیدا شد.

به این ترتیب تحقیقات حول شناسایی اکبر آغاز شد وبررسی‌های کارشناسانه کارآگاهان نشان داد اکبر درسال ۹۳ با هم دستی سه نفر دیگر اقدام به سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی مزدا و ماکسیما کرده اند که پس از مدتی دستگیر و روانه زندان می‌شوند. اما اکبر درسال ۹۵ با وثیقه جعلی که ارائه می‌دهد از زندان آزاد شده و پس از گذشت مدتی در نقش پلیس دست به زورگیری و اخاذی از شهروندان زده است.

متهم تحت تعقیب قرار گرفت و کارآگاهان با شناسایی مخفی گاهش وی را تحت نظر گرفتند. جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ دراین باره اضافه کرد:درحالی که کارآگاهان مشغول ردزنی اکبر بودند مشخص شد مأموران آگاهی استان البرز نیز در تعقیب او هستند و متهم در کرج با همین شگرد و شیوه دست به اخاذی از چند شهروند زده است و این بار در جریان سرقت هایش از اسلحه نیز استفاده کرده است.

دستگیری دو متهم پرونده

درحالی که تلاش‌ها برای دستگیری اکبر به عنوان سردسته باند ادامه داشت کارآگاهان موفق به شناسایی بهروز هم دست او نیز شدند. بهروز نیز چند سال پیش به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده بود و تازه مدت کوتاهی از آزادی او می‌گذشت.

ادامه تحقیقات پلیس نیز حاکی از آن بود که بهروز و اکبر در زندان با هم آشنا شده و تصمیم به آغاز سرقت هایشان کرده اند.

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد:با شناسایی مخفی گاه هر دو متهم کارآگاهان پلیس صبح روز سوم اردیبهشت ماه امسال در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را محاصره و دستگیر کردند.

سرهنگ فرد ادامه داد:طبق بررسی‌های کارشناسانه کارآگاهان پلیس آگاهی تا به حال بیش از صد فقره سرقت در پرونده دو متهم ثبت شده و آخرین سرقت آن‌ها در فرودین ماه امسال بوده است.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با سارقان مأمورنمای پایتخت را مشاهده می‌کنید:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه تحقیقات کارآگاهان بهار شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سهام صالحی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی سرقت میلیاردی از انبار کالاهای ملوانی و منازل شهروندان گناوه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: با بررسی‌ها و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی سرنخ‌هایی از این سرقت‌ها به دست آمد که با پیگیری دقیق و حساب شده هویت یکی از سارقان حرفه‌ای دخیل در این سرقت شناسایی شد.

سردار صالحی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در یک عملیات منسجم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه متهم در تحقیقات و بازجویی‌های کاملاً فنی به همکاری یک نفر دیگر از سارقان اعتراف کرد، گفت: با تلاش مأموران متهمان دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: متهمان به سرقت چند انبار کالاهای ملوانی و منازل در شهر گناوه معترف و از محل اختفا و دپوی اموال مسروقه پرده برداشتند.

وی افزود: با هماهنگی قضائی از محل دپوی اموال مسروقه بازدید که حدود ۸۰ درصد اموال به سرقت رفته کشف و به مالکان مسترد و متهمان روانه زندان شدند.

کد خبر 6080339

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • حاشیه امن برای زورگیران خشن مسلح؛ تعطیلی صدور احکام محاربه؟!
  • سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند
  • جزئیات دستگیری زورگیران پل صدر و ماجرای تیراندازی
  • کشف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان
  • زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند
  • پایتخت برای قانون شکنان امن نیست
  • ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان کشف شد